”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Välkommen Emmy till en hög goa tanter och en go gubbe (pst han kan allt om foder och körning) :laugh:

KL

Jag sitter här med ett glas vin och försöker få alla kakelugnar varma. Barn och barnbarn kom ikväll och det är bara 16 grader inne :cry: Något måste vara fel, jag har bytt huvudpropparna några gånger ikväll och eldar allt vad jag kan, har kommit upp till 18 grader i vissa rum. Men barnbarnen är 1 år samt nyfödd. Jag kan ju inte frysa ihjäl dem:o

Så jag försöker att håller brasor igång så att deras fötter inte skall fastna i golvet imorgon, har för mig att jag gjort samma sak i militären, eldvakt kallades det då :idea:

Och prinsessan vilar:grin: eller inte. Hon har fått sin gamla kompis tillbaka i hagen bredvid och satte igång att brunsta så det stod härliga till (trots att det är ett sto) jag fick skrapa loss istappar av "brunstskvätt" och de var inte små:eek:

Men hoppas på lite mildare väder med sköna ridturer:laugh:

Tror min surkärring sätter igång snart oxå..

Har precis varit nere och fyllt på med varmvatten till hästarna.
Fyller en dunk och spär ut med. Såg bra ut, ingen ishinna sen de kom in.
-24 här nu, burr
men sen ska det bara ligga runt -10.

Gubbtjyv:
Är du skattmas eller?
Kronofogde? :)
eller yrkeskriminell?

tant cho, enklast ar att skaffa sur cockerspaniel hennes egen kudde.. bredvid din. da ar det bara att maka pa dem lite.. jag hade en sa ocksa nar jag vaxte upp och hon lag forstas mitt i slafen.. och snall som jag var la jag mig runt henne.. lol..
Jag tror min kisse Emma ar slakt med denna hunden pa ngt satt, hon stjal kuddar hon med..

Frabror Gubbe ar ju en tupp, yrkeskriminell kan ha ocksa vara, Hulda misshandlare for att inte tala om snoslunge forstorare...

Mig sjalv, ja jag spenderar bara pengar.. helst da statens.. vantar nu pa var kara forsakringskassa som skall saga jag blir 1/2 pensionerad.. NAR det hander kommer jag att satta in nagra timmar per manad hos lokala veterinar. Och sen fortsatta utbildning av mina sma pallar.. Sa lange jag kan halla mig pa benen.. I kvall var det tufft. Borjade ramla men holl i hasten och han forstod han skulle halla mig uppe och bara stod dar.. han ar for go den lille.
Och sedan klockan nu ar 423am spisen ar full med ved och temp tillbaka runt 18C pa insidan (endast 16 ute nu) skall jag val ta mig en tur till i slafen med kisse.. hores

God morgon allihopa eller snarare snart är det sovdags för mej:D
Vete katten hur kallt det är ute men fasar för att gå ut i kylan,ja ja man lär väl vakna till i alla fall:crazy:
Kat var försiktig!!!

Emmy välkommen till en go tråd,här skrivs det för fulla muggar men skoj har vi;)

Jag är också undersköterska och jobbar på ett äldreboende och med hemtjänst. Min tjänst är integrerad. I år är jag ledig på julafton men jobbar juldagen och annandagen. Idag slutar jag halv ett och det känns som om jag har en hel del att göra. Som tur är kommer nog min egen gubbe att komma hem skapligt han också. Från början skulle han ha haft en transport till Falun idag men den blev avbokad :bow:

Igår försökte vi göra något lite lättare med hästarna, jag och dottern, men det var :devil: så kallt. Vi tog bara en liten kortare prommis med dem och alla var nog lika glada för det. De fick komma in flera timmar tidigare än vanligt igår kväll i ett fånigt försök att rädda vattnet i stallet. Men det frös förstås i alla fall och nu är det hinkar som gäller. Vintern är härligt nästan hela tiden ;)

God (svinkall) morgon alla morgonpigga! Eller trötta,som arb inatt!

Idag hoppas jag att vattnet i stallet klarat sej så jag slipper böka med det! Det tar ju sån tid när man ska hålla på med allt det här extra.
Ska jobba inatt,börjar 19.00,så jag vore tacksam om jag kunde få lite flyt..

Vattnet i köket är fortfarande fruset,trodde det var på gång i går men så blev det kallare igen:mad: så jag får koncentrera mej på det idag:crazy:

Kat: Herr cocker spaniel har egen kudde i sängen bredvid mej med egen filt o allt,men av någon anledning tycks min vara bättre! Han skulle gladeligen se att vi bytte!

Nu har jag värmt en dunk vatten så nu är det bara att dra på sej termosarna o bege sej:D

Go morron på er alla!

Här har det ljusnat på, det är inte mer än -16 grader, skönt, och det har kommit lite snö i natt. Det är bara jag och hundarna som är vakna än så länge och vi eldar så det ska hinna bli lite varmt inne tills barnbarnet Felicia kommer vid 9. Vi ska väl fortsätta plocka fram tomtar och granen ska kläs sen blir det väl en vända till affären så vi får nåt att äta av i helgen oxå.

På julafton kommer svärföäldrarna och mina föräldrar och äldste brorsan, hans ungar är utomlands båda två. Men på juldagen trillar hela unghögen in med sina familjer så då blir det liv i luckan. Nej, nu är det dax att väcka gubben så vi får ta tag i dagens bestyr.

God morgon! Här är det riktigt varmt idag, bara -7:) Fast det blåser och yr en del snö. Men det längsta jag ska ta mig är in till stan, ca 9 km, och hämta tvätten till jobbet, och i kväll ska familjen gå på Harrys och ha lillejulafton:) Kul med vuxna barn!

Kl

Godmorgon alla vänner... Nu är julefriden snart ett faktum.... ska bara slå in de sista klapparna och griljera skinkan... flickorna ska baka lite bullar och koka knäck sen får julen komma:D

Jag är utbildad Usk/Skötare och har jobbat både på äldreboenden/hemtjänst men funnit mig rätt hemma inom psyk... Jag har gjort mesta tiden inom äldreboenden, rättpsyk/akutpsyk och alltid älskat gå till jobbet:love: MEN, saker hände och jag blev sjuk så nu är jag sjukskriven sedan 4 å tillbaka....Jag har även jobbat som övervakare och jag skulle nog kunna tänka mig att jobba inom kriminalvården längre fram i tiden...

Har dock tagit ett första steg tillbaka till världen, sökte nämligen några enskilda kurser på Vux så med lite vilja, våld och vaselin kanske jag blir student igen efter jul.... Jag vill fortsätta inom psykiatrin men då som antingen SPEC-Sköterska eller beteendevetare..... Dock lider jag fortfarande av vissa specifika problem så jag hanterar inte stress och krav så himla bra, därför måste det få ta sin tid....

Men men.... nu är det snart jul.... kommer absolut att hänga här inne som vanligt, mina ungar har ganska mkt egna intressen så vi brukar mysa och svamla ett tag men sen så hittar dom på egna saker.... ganska skönt om jag får säga det själv....

Det där fixar du :) De svåra är att lära om sig till att läsa lagtext och lära sig tyda vad som egentligen står där :laugh:

Men har man kommit in i tänket , så är de fascinerande vad några rader kan innehålla .

Minns när jag började :laugh: de bara snurrade i skallen men väl inne i tänket så är de lika lätt som att läsa vanlig text.

det är de mellan raderna som är de viktiga .

lycka till :angel:

Intressant är det, helt klart! Och jag kan sätta ihop det i olika sammanhang...men så fort det blir i "examinationsläge" blir jag alldeles virrig. Tror jag fick med det som är väsentligt med koppling till "fallet" men...framställt i rörigaste laget, kanske :o

Säger som gubbtjyv: Det där fixar du galant!! Efter ett tag sitter det som smäck,man nöter liksom in det iom att man jobbar med det vareviga dag! Å från att inte riktigt greppa o förstå så blir det till slut liksom ganska självklart oxå! Vet iofs inte hur länge du jobbat,men efter 30 år sitter det iaf:D

Lite lagkännedom har jag sen jobbet inom rättspsyk och akutpsyk. Jag blev sen inslängd som vikarie på häktet i somras och det blev att skaka i ordning hjärncellerna, rycka tag i någon stackare med erfarenhet samt läsa på i regelverket så fort man fick tid över...snacka om uppvaknande!!! Det är en fördel att ha varit där före utbildningen.

Jag gissar på "gubben" är Ränksmed eller balettdansare. Möjligtvis yrkesmördare men han verkar lite för snäll för det...

ahaaa ja men då är de ju inte texterna som är problemet egentligen utan de gammla hederliga examinations nerverna som slår till:)

då får du intala dig själv att du kan ju och andas :) lätt o säga men fan så svårt o göra .

men nu är de ju inga problem , är fullt övertygad om att di fixar de om inte lätt som en plätt så dock fixae du de ....:banana:

que:eek: balettdansör med den här kroppen som mer är ett kassaskåp :)

måste erkänna jag blir lätt förtvivlad o väldigt konfunderad över gissningarna

yrkesmördare :o suck , ja som är snällare än Nalle Phu :cry: om man inte retar mig

nää mina damer , använd era hjärnceller , ni borde kunna lista ut de genom ledtrådarna .

ledtråd till då .... har med stor sannolikhet sett alla er någon gång i min yrkesroll livs levande o många av er har nog haft lite lätt med fjärilar i magen då :angel:

bara o lägga ihop aaltihop

Jag tror du är tulltjänsteman på en flygplats

Har fröken Lobell redan varit på julsnappsen? :rofl: :rofl:

Min mamma kom en dag för tidigt pga vädret. Först fick jag panik för jag var ju så långt ifrån färdig. men nu fixar hon och dottern med det sista, det löser sig nog. vardagsrumsgardinerna blev superfina iaf, är jättenöjd med dom :love: så hittade jag en matchande matta på rea som passade perfekt (katten hade förorenat den gamla:devil:)

ahaaa ja men då är de ju inte texterna som är problemet egentligen utan de gammla hederliga examinations nerverna som slår till.

då får du intala dig själv att du kan ju och andas :) lätt o säga men fan så svårt o göra .

men nu är de ju inga problem , är fullt övertygad om att di fixar de om inte lätt som en plätt så dock fixae du de ....
Du är go du!!! Jo, jag jobbar hårt med andningen och försöker "glömma" att det är en examination och försöker ta det som en vanlig uppgift ;)
que:eek: balettdansör med den här kroppen som mer är ett kassaskåp

måste erkänna jag blir lätt förtvivlad o väldigt konfunderad över gissningarna

yrkesmördare :o suck , ja som är snällare än Nalle Phu :cry: om man inte retar mig

nää mina damer , använd era hjärnceller , ni borde kunna lista ut de genom ledtrådarna .

ledtråd till då .... har med stor sannolikhet sett alla er någon gång i min yrkesroll livs levande o många av er har nog haft lite lätt med fjärilar i magen då :angel:

bara o lägga ihop aaltihop
Ha ha ha, jag hade inga problem att gissa redan på första gåtan. Du håller mig med jobb och ser till att statskassan får än mer kostnader att bita i :D ...tror sjutton att det behövs nykterhetskontroller och trafikböter i övrigt så det inte ska gå käpprätt åt...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar