”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Jag jobbar bara nätter:laugh: För tillfället iallafall. Fuskar faktiskt lite inom rättspsykiatrin (stavning?)oxå,himla intressant! Det går ju liksom i varandra,kan man väl säga.

Polis är väl ett jättebra yrke,om man passar för det! Gäller ju att palla en hel del.... Men för rätt person är det toppen! De jag känner o träffar gm jobbet trivs kanonbra!

Psykologi ja, det läste jag när jag pluggade till uska men jag tyckte jag blev att känna mej så sjuk av alla symtom och dylikt som passade in :angel:

Hhmmm, jo en o annan åkomma lider man väl av......:D

fel fel fel:laugh: farbror blå drar inte in mycket pengar till staten inte :)

näää bättrre kan du :laugh:

ar du den som satter fram kaffekopparna i socken stugan tant tajger, nar det ar begravningar och sant.. eller kyrkkaffe???och sen gar du runt och far alla gubbar att gora diskarna efterat...

Japp, det är jag det! Fast jag diskar också:( Jag jobbar inte så ofta helger, bara när det är familjegudstjänst, för då är det så många som ska ha fika. Annasr fixar jag sopplunch, div kaffestunder, handlar till alla verksamheter och städar. Har superbra arbetstider, jobbar oftast 8-14, en eftermiddag i månaden, en söndag i månaden, ledig fredagar...Ett ganska trivsamt jobb;)

men snälla du , du har väl några piskor vet ja :laugh: du får harkla upp dig o borsta upp morrhåren o ryta till åt slöfocken , är ju faasen när de ska krångla när de gäller så lite .

ge mig hans nummer så ska jag tala lite vid han :laugh:

Jobbar oxå bara nätter som syrra.Och just nu är det lugnt:D

Jag jobbar med mat, mat mat. Har lagt restaurangsvängen helt bakom mig. Hemska arbetstider och urdåligt betalt. Det har varit konditori och livsmedelsindustri i många år och sen ett par år med storkök. Nu är jag på ett företag som gör färdigmat i form av sallader, mackor, baguetter, smörgåstårtor, skaldjursröror och rätter att värma. Säljs i butik långt upp i värmland och en bra bit nedanför Varberg i alla fall. Jag är på smörgåstårtsavdelningen för det mesta. Är bara anställd på timmar vilket är bra. då kan jag styra tiden själv lite. De ringer in mig rätt mycket och eftersom jag har en ½ sjukersättning så får jag bara jobba max 80 tim/ mån och det kommer jag oftast upp i med råge.

Sjukersättningen har jag för min kroniska ryggvärk. Har en form av reumatism i ryggen. (därför borde jag inte skottat snö idag :( ajaj)

Jag kommer inte att vara här på julafton eftersom vi åker ut till Sotenäs och ska försöka krama ur lite julstämmning ur oss för barnens skull. Kommer nog hem sen då.

Tillsist vill jag säga välkommen emmy. Det är sant att vi är jättegoa här. Det kommer du också att bli efter att ha umgåtts med oss ett tag ;)

Tar jag fram piskan lägger han väl benen på ryggen o jag ser honom aldrig igen, alt kopplar hela härligheten fel,så nästa gång jag vrider på vattnet får jag krulligt hår o en klädsam solbränna :D

Båda alternativen lika illa:( Tar lika lång tid om jag ska hitta en ny igen,dessa hantverkare:D

Japp,har han inte varit här efter nyår så ska du bannemej få nummret:laugh:

Du får lurpassa på honom och när du får tag på honom så är det snabbt på med kopplet,sen står du över honom med pisken:devil:

ja de där låter riktigt illa , är de så dåligt med elektriker där nere , du har inte kollat med de större firmorna , de är lite dyrare men bättre , tråkigt sådant där , men va ska man göra .

kör med utmattningstaktiken o va en riktig bitch o telefon terra han:laugh:

Tror jag har ett gammalt stackel liggandes någonstans,kan det vara något?
Tror inte han försöker slita sej då,det finns nog risk för det annars:D

Ringde idag o var lagom argsint.....! Han lovade månd el tisd.....men han sa inte vilket år:angel: Så vi får väl se. Kommer han inte ringer jag såklart någon annan,men det skulle ju ha varit klart NU!

ja de är bra på han bara :laugh: tyvärr verkar de ha blivit så idag att ju mer man skriker o gapar o svär , ju lättare är de att få något gjort :o

Yes kör på låter kanon:D
Ska jag göra dej lite avis??
2 av barnen är elektriker+dotterns kille :D

Vad väntar vi på??? Skicka hit hela bunten!!! Oj vad mkt jag skulle kunna få gjort:D

Gubbtjyv: Ja visst är det en märklig utveckling? Man tycker ju att ett avtal är ett avtal oavsett om man skriker eller ej! Men det är väl så att många tar åt sej för mycket och hinner inte med,då går naturligtvis de som skriker högst o mest,först. Medans vi andra snälla,tysta o timida :angel:får vänta,vänta,vänta....

ja tyvärr verkar de fungera så , är man snäll o hygglig blir man utnyttjad sorgigt men tyvärr numera relativt sant .

Nähä mina goa " tanter " klockan är sent liden o de är dags för gubbtjyvar o borsta hörntanden o falla i coma

sov lungt när de blir dags för er ;)

Ja du,jag har precis borstat min tand o gjort lopplådan redo för nedkrypning. Nu ska bara en stycken sur cocker spaniel avhysas från min kudde,sen så!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar