”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Systembolaget! :)

Hm, eller trafikpolis eller vad det heter, men det är väl polis?
Eller så har du rätt, Voff.

Senast ändrad:

Nää, inte trafikpolis..
Jag har inget körkort och jag hade ju gärnat träffat gubben (och er andra också) IRL:D

Här kokas det julegröt..

Nu när alla andra skrivit om sina job.
Jag är profitionell RÖV. Det ni!:rofl:

jag VET herr gubbe ar en tupp.. annars skulle han inte spatsera runt har med oss knappskallar.. ok, glada knappskallar.. sen ar han vikarie som foder konsulent for Mustang foder, och traktens snoslungare nar det behovs.. Hulda skall vi inte prata om alls.

annars verkar det som huvudyrkena ar vardfaltet, myndigheter och sen Voffie chef.. Sa hon ar nu utnamnd att halla i maten vid framtida sammandrabbningar medans tant tajger far halla i diskpatrullen.. resten av oss kan varda de som blir magsjuka....nu skall jag ut pa byn och gora den farlig.. och hamta paket och sanda paket.. woohoo

Tack för det...eller inte:crazy: Papptallrikar är väl ok?

Lobell är minst lika utbildad inom matbranchen som jag så hon får allt hjälpa till. Men hellre rör jag i grytorna än å diskar. Det får ni göra så dricker jag vin :D

BTW: Jag lagar aldrig fisk!

Åh nej. Papptallrikar är inte okej :mad: ska ni ha finmat så ska vi äta på riktigt porslin. Annars blir det varma koppen och Felix från frysdisken. :devil:

Hur många år i As-school krävs för att bli proffsröv? föresten var du klasskamrat med min fd chef?

Det var den bästa julklapp vi kunde fått på jobbet, att han avgick :banana:

Hmfp, ska jag vara ledig blir det ingen disk. Ok, med varma koppen.

Eller så kör vi arbetsrotation, det är ju populärt. Då får vi göra nåt helt annat än det vi brukar. Jag kan vara chef:)

Måste ju hålla med Voff , ska de vara finare mat = porslin

Vin dricks ur riktiga vinglas , lite djävla kultur får de lov o vara på supandet :laugh:

Diskhon låter ni bli bara så ni vet , den är min , diska är bra man blir så ren om tassarna då.:)

:eek: gynekolog med tanke på hur utspridda alla här är så skulle jag behövt en helikopter ju , för vingar har jag inga :laugh:

nää totalt fel :)

Hm, när du skrev att du kan ha träffat flera av oss så trodde jag att du menade mer bildligt. och jag misstänker att gynekolog borde några av oss träffat.
Skatteverket?

Gud !! ? :)

Brr det var 16 grader när jag slutade imorse ,ja ja man vaknade till liv fort i alla fall.Tur att man har värme i sätet på bilen:D
Aha då är vi två som ska hålla oss vakna inatt:D

Jag väntar på sambon så vi kan åka och handla. Han är såå seg när han vet att vi ska iväg till affärer.
Vi har inte handlat nån julmat mer än 2 julkorvar :)
Vi försöker avdramatisera julen genom att handla i sista sekunden, så gör det inget om vi glömmer nåt, för då är det ändå försent imorgon :)
fast vi har faktiskt handlat nån gång på julafton oxå :o
Det var vi och några som antagligen glömt att köpa med det de lovat svärmor :laugh:

Ska hitta några paket till småpluttisar oxå. Jag har ju som jag brukar, råkat ge dem deras julklappar lite i förskott.

Vin dricks ur riktiga vinglas , lite djävla kultur får de lov o vara på supandet

:bow: :bow: :bow:

Hur ut i skogen är dessa gissningar då?

Tulltjänsteman
Vakt
Passkontrollant

Sen är det dax att prata ur skägget "gubbe". Hur länge ska vi behöva sitta här och gissa?

Mustangfoder vad det alltså? såg en annons i Bohuslänningen om någon som sålde det. Och Back on track. Blev lite sugen på att ringa och kolla varifrån de sålde (mobilnr). Vet inte vad jag ska ge för kraftfoder till Kelly efter flytten. Vill inte gå tillbaka till det gamla. Nu får hon ju inget. Bara mängder av lusern i alla dess former. samt hö och en näve betfor, mineraler, kalk och vitaminer.

Har du något att rekomendera till en gammelpålla som ska hobbyridas?

Nu har jag i alla fall fått färgat mitt hår ( alla jobbgissningar har gett mig gråa hår..) kokat knäck och har tjälknölen i ugnen. Nu drar vi in på byn filip och jag och löser de sista ärenderna. Sen är det bara granen och potatisgratängen kvar. Phuu...

Vi handlade i förrgår kväll. Lite mindre folk i farten då. Köpte lite basic käk som har en "julton" men inte nån julhysteri i vad som MÅSTE finnas. Julklappar hålls lågt, bara barnbarnet som får nåt. Vi jobbar ju, både maken och jag på själva julafton så vi gör det lite mysigt med tända ljus och ett glas glögg när vi slutat för dagen.

Temperaturen dalar ner mot -25 här. Var precis ute och gav hästarna hö och vatten samt mockade lösdriften och la in lite spån. Hästarna är rätt lustiga för nu när det är så här kallt är dom sällan inne i ligghallen. Dom går in och dricker vatten sen står dom ute och pysslar istället med att massakrera några lönnar som finns på baksidan av stallet.

Jag kände rätt snabbt att mina leder inte är upplagda för så mycket uteliv när det är så här kallt. Hästarna får hålla igång själva, vilket dom gör rätt bra där ute. Snön är djup och dom får spänna musklerna helt utan min inverkan, he he he. Saknar dock mina turer så temperaturen kan väl lägga sig runt -10 ett tag nu när jag är ledig.:idea:

Behöver Kelly nåt kraftfoder då? Jag ger INGET sånt till mina, bara hö, lucern och vitaminer.

Vad det gäller gubbtjyvs yrke så ser han till att jag och andra vakter får jobb...och jag lovar att ingen kriminell kommer av sig själv för att bli vaktade;)...

Haha! Ja de flesta brukar bli smått förvirrade i början!:laugh: Det är en hel del att hålla reda på! Mer på häkte än på anstalt ,tycker jag,på anstalt är det ju liksom klart. Det kan bli mkt kli i huvudet på häkte! Har jobbat mesta tiden på häkte,som vårdare,klientsamordnare,transportsamordnare,utbildningshandledare,bla,bla,bla.Tror jag provat allt.....! Men sedan de la ner det tillf,häktet i Halmstad (som inte liknade nåt annat häkte,mkt lärorikt!!)så arb jag nu natt på kva.Vill inte ha dagtjänst av olika anledningar,o sa därför upp mej.Jobbar numera på timmar o har fullt upp..... Men jag är definitivt en häktesmänniska!( Samornare heter ju vb numera)

Något behöver hon nog. Hon är ju till åren och tanken är ju att hon ska ridas 5x 1h i veckan minst. Lusernet ska jag ju sluta med när hon fått tillbaka hullet. Har verkligen inte råd att fortsätta fodra såhär i all evighet :cry: Enbart hö tror jag blir för lite, så lite skrammel i krubban får hon allt ha :d

Tidigare har hon fått en foderpellets som importeras från tyskland. Det åt hon när hon fortfarande tävlades och har ätit fram till i somras ( fast i minskad mängd). Då fick hon inget. Sen bytte fd ägaren det mot samma foder fast för dräktiga ston. Det har jag på Gubbtyvs inrådan nu tagit bort. Nu när hon ska igång igen vill jag nog gärna ge något. Att jag inte vill köpa det förra fodret är för att det är så in i bänken krångligt att beställa och ibland hinner det inte komma i tid. Annars har det varit jättebra och kostat 200 för 25 kg. Vilket är ok eftersom hon bara fått 5 dl totalt om dagen. En sån säck har räckt över en månad.

nu har ja ju inget skägg utom när jag vikarierar för tomten:)

Men priset går till dig Voff :laugh: ett av de sista är de

mustang har ja inget med att göra o ingen annan fodertillverkare heller .

Kelly ja ... narför måste du ha kraftfoder ??? håller hon hull o muskler på de hon har nu så förstår ja inte varför du ska ge kraftfoder.

Kraftfoder använder jag när grovfodret inte uppfyller de krav hästen har o då den sort som motsvarar bristerna.

vänta tills du fått Kelly som di vill o satt igång henne , behöver hon mer då vid regelbunden motion så kan vi ta de då eller så ökar du bara på av hö + lucern + olja ,

den foderstaten är ju ultimat för Kelly om de visar sig attt hon klarar sig på de . Hästar är ju grovfoderomvandlare o Kelly lär inte bli ledsen om hon får äta så mycket hon vill o givet att hon får i sig så de räcker.

vill du ha lite i krubban så ge mineraler 0 tex Linfrökaka 1-2 hg varje gång.

billigt o bra foderstat i mina ögon .

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar