”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Kl
Har skummat igenom de senaste sidorna -ni skriver ju så mkt att det inte finns en möjlighet att hänga med i svängarna- och är nu hemskt nyfiken! Har ni löst vad gubbtjyv jobbar med? Polis gissar jag på, det har säkert andra gjort redan.

Här är det kallt och jävligt, jobbar med mjölkkor i en sk kall lösdrift, dvs en hall med 3 väggar, där typ allt det tekniska gett upp, + djurskötaren.

Idag har jag iaf varit ledig och det blev en ridtur med perfekt underlag!

Nu har det gått många timmar sedan du lade ut sista ledtråden, men jag har inte varit hemma och har inte låst igenom tråden längre än hit. Du är ju tullare så klart Gubbtjyv :) Dom är trevliga enligt min erfarenhet, världens bästaste ridkompis Anna-Lena är på tullen och henne gillar jag skarpt :laugh:

Fortsatt kallt som satan, att det aldrig ger sej men det är ju bara att klä på sej ordentligt så är det rätt okej ändå, trots -25,5. Det jag tycker är värst är att det blir så sviit åt ansiktet.

Har varit ut och kollat till pållarna och där är det då inga problem med kylan. Dom mumsar och äter och har det så gott så.

KL

Har varit i stallet och vill bara säga:

Jag älskar min häst :love:

Hon var så lugn och harmonisk ikväll. Ger mig :devil: på att hon väntar på tomten så det är därför hon sköter sig.

Stallägaren hade mockat och fixat vattnet åt mig så jag behövde bara fodra och ta in. :bow: Jag tackade henne av hela mitt hjärta och önskade henne en god jul. Då blev hon jätteglad och berättade att hon också fått sms om att ta olika fodringar under julhelgen från stallis. När hon svarat ja på sms att hon kan ta foderpassen fick hon aldrig något tack. Oj så besviken hon var på det. lite arg faktiskt. hon påpekade noga att hon varit väldigt nöjd med mig som hyresgäst och att det var kul att hjälpa mig för jag inte förväntade mig eller krävde det och att jag alltid tackade. Jag blev jätteglad. Kändes skönt att få höra att man blir uppskattad för att man gör rätt för sig.

Tog svängen om "nya stallet" med lite spånbalar och där hade de gjort i ordning min box så jag kunde hänga upp lite täcken mm på mina nya krokar. Åh så skönt det kändes. Om fyra dagar när jag sitter här så står Kelly i sitt nya stall :bump:

Nu är allt julpyssel klart. Bara potatisgratängen kvar, den står i ugnen. Jag firar denna dag med ett glas rött i glas och är nöjd med livet.:laugh:

va härligt o höra ,, de är helt enkelt så att Kelly mår bra o då blir de lugna o harmoniska . låt de rulla på så äh r nu så kommer de att bi kanon

ni lan du fira jul med gott samvete med de dina ....:)

Hur många år i As-school krävs för att bli proffsröv? föresten var du klasskamrat med min fd chef?

Det var den bästa julklapp vi kunde fått på jobbet, att han avgick :banana:

Jag är den bästa sortens röv. Utan sådana som mig skulle många ha ett sämre liv.:D

Nu är jag trött på julen :)
Vi åkte extra långt för att jag ville in på Hööks och Toys r us.
Inne på Hööks köpte jag en påse med avfuktare till sadelkammaren och inget mer. Sambon höll på att få spader att vi åkt så långt.
Sen på Toys r us, hittade jag ingenting.... :p

Våra småkillar har säkert 100 bilar då de bara lekte med det ett tag, så det är kört. Tv-spel får de av syskonen och allt annat gör de sönder.
Den lille plockar allt i atomer och den andra kastar iväg det om han blir arg.

Så till slut hittade vi lite grejer på Biltema :)
Egentligen ska de ha cyklar, men inte så kul att ge nu.

Sen så skulle jag slå in parfymerna jag köpte till bonusbarnen förra helgen, och de är borta!! Har letat överallt och kan inte ens komma ihåg att jag sett dem inne.
Så om nån e synsk får de gärna hjälpa mej.

Har griljerat skinka och ätit på smörgås, och kom på att jag egentligen inte gillar det så mkt. Tror det får bli kalkon nästa år.

Nä, nu ska vi dricka te och somna framför en film.

God jul alla!! :love:

Nu är det julafton så en God Jul till alla goa tanter och gubbar:love:

och det ar julafton har med.. nu forstas ar jag ju inte svensk sa jag firar jul pa juldagen.. julafton for mig ar bara en "lordag" typ dag.. den stora middagen ats juldagen (las turkey). Ja jag vet, men vi ar alla olika.. hehehe
och i samband med detta vill jag speciellt for er som har barn/barnbarn av mindre storlek, samt de som ar barn i hjartat och sjalen tala om den roligaste siten online.. i alla fall pa jul.. www.norad.org ar det.. tyvarr bara pa engelska men ni far leta er fram.. Det ar the north american airdefence som sparar Herr Claus och renarna nar de aker fran nordpolen och sen runt hela varlden.. Ja ni far lasa sjalva.. Rudolph med sin roda nos ar som en beacon pa alla radarscreens de har, sa det ar latt att folja..En jatterolig site for alla..

Julaftons morgon har startat, ute skiner manen som en gul ost over torpet och traden, tystnaden ar total.. sag radjur vid vilthacken tidigare.. Med all den har snon har de problem att finna ngt att ata. Jaktlaget har lagt ut hosilage till dem.. Vara radjur ar fredade har i skogen, da sa manga gar at pa E45 nar de forsoker ga ner till sjon att dricka. Och visst ar radjur gott att ata , men har dem hellre pa klov an i frysen ..
Pinto, tacken ar provade och valdemar sager tack.. aven tant fjanta var glad att krypa in i en fleece i afton. det ar kallt, det ar vinter och ingen skall behova frysa..
Tant Lobell, haller med dig, prova fageln nasta ar. Den ar faktiskt godare och inte sa fet som skinkan, dock blir man lika trott pa den som skinksmorgas for veckotal..lol
Nu skall jag tillbaka till sangen igen for ett tag.. Denna natt ar inte bra.. Hoppas pa mer ro pa julnatten. Och ni som har egna stall, glom inte groten och smorgas till stalltomtarna, for utan dem skulle vi inte kunna ha vara djur och veta de ar trygga ..

Merry Christmas Yall

GOD JUL på er allihopa!!!:laugh:

Ta det lugnt i trafiken ni som ska ut och åka!

Skinka har jag skippat helt,efter att ha kastat det mesta av den de senaste åren:crazy:
Vi äter gärna kalkon på julafton,kommer ursprungligen från danmark och har med mej det från alla jular hos mormor. Dock får pippin vänta,eftersom jag jobbar,o den blir uppäten på nyårsafton i stället.

Blåser rätt mkt här,-9 så jätte kallt är det inte,men det driver! Hämtade upp en av mina nattkolleger o hon bor ute i ödemarken o vägarna ut till henne är inte roliga....Bävar lite för hemfärden!! Vore ju muntert att sitta i en driva på självaste julafton:D

Vad bra att de passade.Vet inte hur kallt det är här nu,finns ingen termometer på jobbet,märker det när jag kommer ut.
Nu närmar det sej hemgång.Längtar efter min säng:D

Men lova att vara rädd om dej och ta det lugnt i kylan.

GOD JUL alla Buke-vänner! Här är stallet färdigt, ska strax sätta på gröten. Barnen kommer vid lunch, då blir det gröt och skinksmörgås. Ena dottern tillbringar kvällen med pojkvännens familj, annars är vi hos min svåger hela familjen. Brukar vara trevligt!

Ha en lugn och fridfull jul!

004.jpg

003-1.jpg

GOD JUL på er alla och jag hoppas alla får en jättebra jul, var och en på sitt vis.

Ps Tajger, jag tror bestämt att du har en halmhaflinger om man tittar på färg, man och svans :love:

yep det ar en halm flinga.. valdigt cute tycker jag och tydligen kisse ocksa... ditt trad ar fint..
jag ar vaken, sort of, -20 ute och skall strax ut och slappa ut pallar och forsoka stada stall..

ha en bra dag alla..

Gah:eek: Jag har ramlat ner i haflingerträsket - helt ovetandes...

Men den är söt:)

Lånar närmsta knapp...

God Jul alla.....

De senaste dagarna har det varit full rulle på mer än ett sätt...
Har ju varit efter med det mesta på grund av sjukdom.... som avlöst av sjukdom..

På jobbet har tillvaron trillat ihop fullständigt..:D Men ... det får jag beta av i mellandagarna...

Har boxats med julhandlande hysteriska människor och brottats med frusna vattenledningar och elfel på gården som fick jordfelsbrytarna att ständigt lösa ut.. Burit ved på ackord för att hålla värmen inomhus....

Men idag är det jul... och jag tar det lungt.... Elen fungerar och vattnet rinner igen.... Från och med idag fram till måndag morgon är det ingen hets och ingen stress..

Jag har skrattat gott åt de senaste dagarnas skrivande här.... och fnittrat hysterisk åt gissa yrket... och supkultur....

Jag kan meddela att ni i er iver att gissa gubbtjyvens yrke har träffat mitt i prick på mitt.... ;) Någon av er vet redan vad jag sysslar med...

Damerna har fått inviga gången mellan stallet och lösdriften... Har inte hunnit med att skotta de vanliga vägarna... Det är lite trångt men jag ser det som "lita på mig att det går träning"

Rätt smidigt faktiskt... Jag slipper pulsa ut i djupsnö och krångla med grindar och annat...

Nu önskar jag er alla en riktigt skön jul.... och så hörs vi här om tiden finns ...

Nu har det gått många timmar sedan du lade ut sista ledtråden, men jag har inte varit hemma och har inte låst igenom tråden längre än hit. Du är ju tullare så klart Gubbtjyv :)

Jag tror han dansar balett!
Jag har ett bild i huvudet, där har kommer i lätta balettsteg och utan pall svänger sig elegant i sadeln på sin 2 meter höga springare!:D

Nu tror jag Karin ska ställa undan jul brännvinet , får du sådana syner redan nu ska de nog inte vara mer där :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 30