”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Eftersom min arbetsgivare har bestämt jag ska vara på jobbet hela helgen

måste jag tyvärr meddela att julklapparna kan lbi något försenade.

extraknäcker ju som vikarierande tomte och vid utsläpp av renarna i morse befanns Rudolf ha blivit krasslig under natten.

Mulen hade slocknat ovar lika svart som de andras , innan någon säger något , så kan jag meddela att kontakt har tagits med jourhavande renveterinär. Det tar dock en viss tid från nordpolen , men veterinären var säker på att lösa problemet.

Dock är släde putsad o fällar dammade seltyg putsade o övriga renar pigga po alerta.

Förhoppningsvis räknar vi med att få ut alöla klappar innan 24.oo dock kan enstaka ensligt belägna stugor få besök efter detta klockslag.

vi beklaagar djupt det inträffade men arbetar så fort vi kan för att läsa saken.

för senaste nytt o uppdateringar gå in på hemsidan Tomtens verkstad.

juliga hälsningar från os som har för lite o göra på arbetet .:laugh:

mot kaffemuggen

Jag håller på vakt:laugh: Men tycker att det snart är dags att släppa lös hemligheten;)

Syrran tror jag jobbar inom kriminalvården, men har läst så mycket att det är svårt att komma ihåg:p

Själv jobbar jag med ekonomi, på ett ställe där jag åter glass varje dag :d

Har fått hem alla barn och barnbarn, så sitter just nu med den minsta i famnen, de är ju så små när de är nya. Ettåringen röjer bland böckerna och morbröderna ser redan ut som : Ta mig härifrån:rofl::rofl:

God Jul och Gott Nytt År allihop !

Om du inte hinner fram, kan du skicka checken på posten. Det är lugnt! :)

Här är kallt men ska tydligen bli lite sol sen.
Och tjatigt oxå. Vi har med vilje inte sagt nåt om julklappar till de små så vi slipper värsta tjatet idag. Allt har varit lugnt och ingen har sagt nåt, förrän bonussonen sa till 4-åringen att Idag är det julafton. Så då började det med skrik om paket direkt när man vaknade :p

Paketen jag inte hittade igår hittade sambon direkt när han öppnade skåpet jag letade i :)

Ska göra en fruktssallad till hästarna sen så att de får lite extra gott idag.
ska försöka hinna med en liten ridtur oxå.

Cho3: Jag är oxå uppvuxen med jul hos mormor i Danmark :)
Jädrans vad man åt! Först julfrukost och sen ännu mer på kvällen.

Ha en skön dag alla!

Fler som har mormor i Danmark:) Ja, minnet av jularna där är mat, mat och så lite mer mat:) Min mormor lever fortfarande, hon är 89 år och pigg och glad. Ett stort bekymmer i höst var dock att hennes bil gick sönder, och hon tycker inte det är lönt att köpa ny:crazy:

Får nog åka dit i vår och hälsa på.

Åh, där ser man :)

Mina morföräldrar plus 2 morbröder är döda, så jag åker inte dit längre. Har några kusiner jag har kontakt med på FB.

Ja, det enda man gjorde var att äta. Pappa låg på soffan och vilade hela julhelgen efter all god mat. Mormor satt på en pall i köket och lagade den ena rätten efter den andra :) fattar inte att hon orkade.

Min kara mormor som levde till 105 hade en kokerska fran skane.. och det ar ju nastan danmark.. sa ni kan tanka er att det var mat i massor till jul.. gas, skinka,... och bast av allt.. en spettekaka. Nar Matildha (som hon hette) var 90 sa hon det skulle inte bli nagra mer hemmagjorda spettekakor. lol. Vi fick "importera" dem. Men de smakade forstas inte alls lika gott....
En av dessa dagar skall jag bestalla en och ha till jul, om man kan sanda sana..
Och nu, pa tal om mat.. Jag har bade chicken fried steak och tacos i kylen, men har ingen matlust alls. Inte sugen pa ngt.. Inte ens det goda sakerna.. Men slanger val i mig ngt senare.. Kopte ett vortbrod med russin sa kanske en smorgas av sorts, men det loser sig..
Hoppas ni ater gott i alla fall och har en god stund med familj, vanner etc. och overlever utan for mkt skrikande galla nar festivalen ar over.. lol.. toots, tillbaka till stallet har.

Cho3: Jag är oxå uppvuxen med jul hos mormor i Danmark :)
Jädrans vad man åt! Först julfrukost och sen ännu mer på kvällen.
Jag är ju uppvuxen i Dansk matglädje året runt! Mat används till att fira vad som helst, är det inget att fira, kan man ju äta gott i allafall.:d
Ibland kan jag sakna dansk matkultur.:D
Men julen, som julklappshysteri, kan jag vara förutan. Det var anledningen till att jag slutade fira jul med familj.

Jo, mkt mat blev det :)
Ang julklappshysteri, så har vi aldrig gett till vuxna utanför familjen.

Sen jag fick barn har jag alltid firat hemma med ev ensamstående svärmor eller mamma. Inga andra släktingar och bara barnen får paket, så här har det alltid varit lugna jular.
De sista åren sen jag flyttade hit så är det bara jag och sambon med gemensamma barn som firat. Och det är lugnt utan bestämda tider eller press.

Just nu badar de små och ska bli lite julfina. Jag har Julkyckling i ugnen, när den är klar om 30 min ska potatisgratäng in. Sen blir det skinka, sill, prinskorv, köttbullar, lax med ägg, mimosa och rödbetssallad.

Sen får skruttarna julklappar.

Senare ikväll Ris a la malta och frukt och choklad.
Hästarna ska få fruktsallad.

Som jag brukar säga: Magen är inte större på Julafton än andra dagar, men tyvärr äter man för mkt ändå! :)

*Kliver in och önskar alla en GOD JUL*

Avklarat arbetspasset. Blev en riktigt bra dag och jag kände mig med i matchen direkt, trots att jag aldrig varit på denna avdelning tidigare. När jag klev ut från grindarna och startade bilen vad den ovanligt trög...hm...inte konstigt, bilens termometer signalerade att NU ÄR DET KALLT:crazy:...-30...och den kylan höll sig nästan ända hem. Vid Gussjö började det stiga och väl hemma stannade den på -20:D. Hästarna var glada att se mig och dom käkar nu lite hö i godan ro.

Nu ska jag ta det lugnt en stund, har tänt lite ljus. Ska värma lite glögg när maken kommer hem (han slutar 19 denna dag). Får se om vi orkar äta nåt julbetonat när han väl är hemma...åt ju julmat i matsalen så det känns som en upprepning:angel:...kanske gör nåt heeeeelt annat ;)

God Jul på er alla vänner! Här har det varit en lugn julafton med svärföräldrarna, mina föräldrar och min äldste bror. Vi har ätit en massa god mat men faktiskt så blev det alldeles lagom mycket av det goda :laugh: Det är fortfarande kallt ute men hästarna har det bra, dom mumsar hö och busar runt som vanligt men i kväll ska dom få lite extra gott. Det är ju trots allt jul och då får alla djur på gården lite gott.

Nu sitter jag, gubben och dottern i soffan och slötittar på tv och laddar inför morrondagen när alla ungar med familjer kommer, då kommer tomten oxå.

31958957.jpg

ahhh vilken skon bild brimmis.. lol. alskar de dar frusna morrharen.. det har mina ocksa.. nar de kommer in och aven pa morgonen.. inget varmt stall har inte.. tycker lite synd om dem men de verkar inte bry sig alltfor mkt..
sjalv ar jag pa vag ut att ta in pallarna, de har massor av mojots i hinken sa det blir nog uppskattat, brasan gar i spisen och jag har faktiskt haft mig en kottbullesmorgas med rodbetssallad.. lol hittade lite bullar i frysen.. det ar nog all julmataktigt som jag klammer ner. fortfarande ingen matlust.. radion har spelat julmusik hela dagen och yep missade kalle, jag tror jag lever...
Ingen tomte/santa claus kommer hit, har inte plogat sa renarna skulle inte kunna komma fram i alla fall.. och besok hos kompis med ris ala malta blev installt. lika bra det, kanner mig lite grinchig.. skall val varma lite grot senare..
alla ha en fortsatt god evening..

"hittade lite bullar i frysen":) Inte konstigt att hästarna tycker det är kallt om det är där du har dom;)

F.ö önskar jag dig och er andra GOD JUL.

Har precis fått in en jansson i ugnen och gröten till maltan står på spisen.Väntar särbon hit när han julat klart med sina barn,gamla mamma och troligen f.d,alltså barnens mor.Jag får vara med jag också om jag vill men har sagt det förut,jag trivs bättre utan allt julståhej,eldar och läser istället:).

Har precis släppt hästarna ur boxarna,de har fått tina hovarna och haft möjlighet att dricka ljummet vatten under ett par timmar.Troligen är de redan ute ur lösdriften trots riktigt iskall,frost luft här.

ja så var man färdig med dagen , väl hemkommen efter arbetsdag , hästar intagna o mummsar hö ,

ingen snöskottning , tack o lov , bilen funkar , varmt i stugan , rätt nöjd ändå:)

Några timmar framför brasan med en bok , slötittande samtidiggt på tv , en mugg kaffe , någon skinkmacka , innan dags att falla i coma , upp vid 0500 för att köra en repris på idag:D

till alla " tanter " Ha en Jul som ni vill ha det , krama era nära o kära o var rädd om varandra , livet är nyckfullt o förgängligt.

GOD JUL från en något lätt tröttt Gubbtjyv;)

Jag önskar Er alla en riktigt fin jul!!

Mvh Susanne.

Ja, God Jul på er alla! Jag sitter och sippar på en mugg chokladglögg. De vuxna barnen har varit här i omgångar och nu har alla åkt hem. Lite äventyrligt blev det när "trean" med sambo, bebis och dalmatiner skulle iväg och lyckades kana ner i diket några hundra meter från oss. maken fick starta upp lastbilen och dra upp dem, men det gick ju bra :) Min norska väninna har varit över en sväng med en korg med norska ätbara roligheter och varma kramar.

Barnen har öppnat sina paket och alla är nöjda och lyckliga, och maken och jag har gett varandra lite grann också (jag är hopplöst barnsligt förtjust i paket).

Kram på er allihop!

/Susanne McMarco

Skulle inte du berätta vad du jobbade med eller ska vi komma med flera gissningar?

Jag är inte 100% säker men har det inte framkommit att han jobbar på tullen:confused:?

tar första bästa knapp

som sagt God Jul på er allihopa här har vi ätit både julmat och julgodis:d så magen står i alla fyra hörn, börjar faktiskt må illa, att man aldrig kan sluta i tid:grin: öppnat julklappar har vi också gjort, jag fick en elektisk filt mmm varmt:love:

ha det bra resten av julafton:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Vegansk efterrätt?
  • Autistisk bror