”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

men han ar ju tomte sa vi..

spelar val ingen roll vad man ar, sa lange man ar...
sager tant kat som ar trott...

Man har väl inte fjärilar i magen när man träffar tullen
Men det har småbarn väl när de träffar tomten! Så jag tror han är tomten.
Tomten är domaren över barn och kollar vem som har varit snälla.
Precis som Sankt Peter dömar vuxna.:p
Men jag undrar fortfarande vad tomten gör på dessa konstiga arbetstider resten av året. Kanske han hjälper till på verkstad eller tränar rensdjur.:confused:
Kanske han kollar vem som är snäll!

Mysig bild!

Bubban - välkommen! Du får fråga tilltänkta partners det första du gör - Är du allergisk??? Nåja, det är kanske för sent nu...men kul att du kan hålla på med hästarna igen!

Senast ändrad:

God jul i efterskott på er hoppas den har varit bra!

Nu ska jag svära lite så blunda om ni är känsliga.

DJÄVLA FÖRBANNADE IDIOT[ :devil:stallis/B]

Fick nyss ett sms: Jag flyttar mina hästar i morgon.

Det var allt.

:eek:

JAG JOBBAR I MORGON!! vem ska fixa stallet? Kelly får stå själv till måndag..medelade detta och då blev hon arg :mad:

Så nu pågår värsta band-aid grejjer för att hjälpa mig och Kelly. Underbara vänner jag har :love:

Nya stallägaren sa kom hit bara, det är lugnt. :bow:

Transportägaren-Ta transporten när du vill och efter klockan tre kan jag hjälpa dig.:bow:

Grannarna lånar ut sin bil för att dra med :bow:

Peter kör häst för andra gången i sitt liv

Jag är så arg att jag skakar. Men om några timmar så flyttar Kelly :banana: Men det var verkligen inte såhär jag ville göra avslutet i stallet

Håler med Lill grodan.... andas andas ... va är du arg för.. allt har ju löst sig perfekt ju...lite tidigare än du tänkt men dock....

klart hon skulle ge tjyvnyp de sista hon gjorde , sådana människor är så men sådant där sänker du dig väl inte till....

leee o säga de går perfekt vi fixar de ...så retar du gallfeber på henne...

nu är du ju av med allt o på väg till nya....gläds åt de ...

aaaaaaaaannnnnnnnnnddddddddddddaaaaaaaaaaaasssssssssssss:):laugh:

Arg är jag för vi hade lovat vår son att åka till pulkabacken med hans bästisar. Planerat sen dagar. Han blev jätteledsen. Sen var vi bortbjudna och det var ju bara att lägga ner. Hon förstörde hela vår dag. Sambon skulle dessuton hinna inspektera en is inför vinterns iskörning med bilarna och satte därmed ett gäng andra på pottan :(

Men nu ska jag äta. om 40 min ska Filip till barnvakten och vi drar till stallet!

stackars voffie.... forlat men jag tror jag sa hon skulle gora ngt dylikt och inte give a shit om dig eller kelly...
men som ngn annan sa, andassssssss och sen sag i sms till J visst inga problem.. kelly flyttar idag, men det behover du ju inte saga till henne.. bara ta din hast och ga/ak... och jag vet du vill vara snall men med tanke pa saker hon har dratt har pa senare tiden, rakna inte med att hon hjalper att stada ur stallet nar varen kommer..nu galler det DIG och kelly.. jag vet att stallagaren (den snart gamla) far ta upp vad som sker med J men du gor dina saker, och allt blir bra..

Och du vet lika bra som en annan att hon gor detta for att gora dig vansinnig.. ja jag tror, sa stoopid kan val inte ngn vara eller hur??
Andas lite mer, ta hand om pallan och dig sjalv och folk staller upp sa saker skall ordnas sig..

Men sand rapport hur kelly gar med flytten och nya stallet.. allt loser sig..

Förstår att du blir upprörd... Det hade jag nog också blivit...

Men försök att se det från den positiva sidan.... Nu är det några timmar kvar och sen är det över....

Jag tror gubben jobbar som pilot eller steward på ett plan :)

Hoppas att flytten går smidigt iaf. Kanske hon smygläser här inne ;)

Men de nya verkar ju schyssta, så hoppas vi på att ni trivs bättre ihop.

med tanke pa de "sota" stewards jag har mott den sista tiden, ja lat oss bara saga de luktade fantastiskt.. lol. Nej, jag tror inte gubbe ar en steward...Men allt ar mojligt..

Vilken j-a tur att hon hann med en sista käftsmäll!!:devil:
Jag skulle oxå blivit skitförbannad! Men aldrig att jag skulle visa henne! Gör nu som Kat sa,bara flytta, inga sms! Bara smyg iväg lite snyggt:D

Annars har min dag varit stressig som vanligt,man ska hinna sova,göra stall o äta o vara trevlig när det nu är julhelg o allt...... Nåja,sova fick uteslutas:mad: kunde hålla mej vaken i natt,klarar det sej en tredje oxå?

Varför räcker mitt dygn aldrig till?:confused:

Välkommen till bukes bästa!!! Hoppas du ska trivas,det gör vi alla här!

Bara att inse - det finns idioter:crazy: Dem kan man inte ändra på, så bit ihop, flytta din häst och gläds åt att komma därifrån.

Jag har brutit pållens lilla viloperiod, idag var det ju bara -12;)

Uterittjuldag10.jpg

Skogen var vidunderligt vacker, och jag satt och kände mig så lyckligt lottad att få bo så här, att få ha en sån mysig häst, att familjen mår bra, att...ja, tacksam för så många saker:love:

Ha en bra fortsättning på juldagarna!

Man tackar :bow:

Kommer just från stallet! Gjorde ett tappert försök att köra i snön....svårt när man inte har släde utan en vanlig rockard.... Min goe Pastor tittade på mig "Matte seriöst, nu har du väl ändå slagit huvet nånstan. Jag älskar att dra den där kärran men icke på oplogad väg!!!" Fast det bidde en liten sväng iallafall. När det blev som värst så hoppade jag av och sprang bredvid ha ha ha ha ha Jag måste springa bort allt julgodis och god mat Tösabiten red tinkerdamen och dom skrattade gott åt oss. Men Pastorn och jag var rörande överens om att vi gjort ett bra dagsverke ha ha ha:laugh::banana::rofl:

Och Voffi! Håller tummarna för dig!!! Sånt där gör en skitförbannad!

Men vännen, skit i tokan, se framåt och glöm det som vart.... det var ju ganska klart att hon skulle försöka sig på å sabba för er.... men men, vissa människor är bara så....

Här ska vi tugga middag å sen ut till stalltomtarna, musten har som gått ur mig så idag har jag vart som en grå utvriden slapptaskad illaluktande disktrasa...( nästa iaf:o) men imorgon har jag lovat Kamel en tur i skogen om det håller hyffsad temperatur...

Ja steward kan det vara! En liten kjol och ett förklä, skulle passa bra på gubben.
Klart att man får fjärilar i magan när han serverar kaffe i det kostume. :p:D
Men det är kanske rätt, många har ju fjärilar i mage av att flyga. Så det är kanske rätt att han jobbar på flygplan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd