”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Vilka bra stallkompisar det verkar vara i nya stallet,skönt för dej att slippa massa krångel.
Hmm ang. sms du kanske får ett imorgon av fd. stallis att hon behöver lasthjälp;)

tant pinto, ar du till slut ledig i natt? ville tala om att tackena ar jattefina och hur du skulle slanga dem, nej som jag sa, de ar anvanda men har manga ar kvar.. Jag ar verkligen imponerad over galontackena.. har aldrig sett sana forut.. toppen for regndagar.. lol precis som nar man var liten och sprang i en galon overall.. tack tack igen och jag far faktiskt daligt samvete for att jag inte far betala for dem.. om du angrar dig, lat mig veta..
Mirri hade pa sig sin 135 marin fleece men nar jag kom ut i morse satt den som en kjol runt brostet pa honom.. alldeles for stor.. ja inte mkt att gora.. skall kontakta granngarden och be dem finna mig en 125 fran nagon annan butik.. det skall de val klara av hoppas jag.. sa nu har valdemar den fina fleecen pa sig och med sin nya matchande grimma ar han saaaa vacker.. talade om for honom och han bara kramade sig dar ett tag.. lol.. Tant Fjanta fick anvanda den vinroda i afton och hon verkade glad for det.. Jag ar sa glad for min "julklapp" sa tack tack igen, Som vi sager back home.. I owe you a big one..
Nu skall jag tebaks till lopphogen en stund.. natti natti yalls

Med tanke pa att folis aldrig har varit i en trailer, och den spastiska 2 aringen inte ar den basta lastaren i varlden skall det blir intressant.. But Voffie arbetar och kan inte ga ifran... Stallkompis J far gora det sjalv..
Jagmer hoppas att Kelly har haft en bra natt och kan ga ut i hage idag och leka.. Vi far nog hora senare... vad som hander lol..

Klart du måste vara norrlänning :D!!! Komsi komsi...;)

Jag är ju inte norrlänning egentligen. Född i huvudstadsförort, förflutet som "motorburen ungdom" (raggare, typ) men fick chansen och tog den...flyttade norrut. Gjorde ett 5 år långt gästspel i södra Småland men för drygt 1 år sen bar det av norrut igen.

Voff: Så skönt att läsa att det gått bra!!! *glad*

Julafton var skapligt lugn. Bra arbetspass på en bra avdelning, maken hade det lite körigare på den avdelning han var på. Julaftonskvällen var lugn med avbrott för undsättning av maken vars bil skar halvvägs hem. Vi tog inte hem den då utan åkte hem och tog ett glas glögg m.m.

Bilen hämtades igår på dagen. Bättre att bogsera bilskrot på dagen i dagsljus. I övrigt en lugn juldag med lite städning och vi avslutade med klassisk julmat, julmust, glögg och lite whisky.

Hästarna har fått långvila p.g.a. kylan. Nu är det knappt några minusgrader alls men så klart är vi bortbjudna så det hinns inte med några snögalopper. Får ta det i morgon ;)

God fortsättning på er!!!

Gäääässsppppppp trött som en liten röd julgris utan knorr på svansen.

3 morgnar på rad hujedamej.:mad: Borde finnas någon sträng lag på att man inte får arbeta morgnar.

J ajaja lönar föga o gnälla. 1.5 Dc snö i morse när man skulle iväg o inte plogat , blev till att lusa i 50 men Hulda tuffade på o var varm o go o framkom vi.

Äntligen är helgen slut o man kan återgå till de normala , ja inte för de varit någon skillnad egentligen, men ändå...äsch dravelprat :)

Ädle Springaren är pisssur o grinig , har ju inte fått komma ut o rejsa av sig på 4 dagar :eek:

Men i morgon skall de bli efter vi röjt all snö o då lär man väl få reda på att man lever :o

nÄÄÄÄ mot kaffemaskinen o de vidriga kaffet , men i dag lär man hålla koffeinhalten så hög man förmår om dagen någon gång ska ta slut.

fy bubblan va gnällig gubbtjyvar är :D

tråkigt att makens bil skar , sådant där händer när de inte är lämpligt , men de är roligt med en ny :laugh:

Blir de en jepp modell ,, allra minst 4 hjuksdrivet i alla fall väl :laugh:

Vet inte än vad det blir för bil. Vi behöver inte två bilar förrän jag ska börja sista delen i utbildningen så det finns tid att spana ;) .

Njut av kaffet, ta en pepparkaka eller två så kommer humöret ikapp :D

Sno har ocksa denna morgon, men inga 15cm i alla fall,mer en sprinkling.. Tur att Hulda ar palitlig..
Piraja, jag haller med gubbe, 4x4 eller nat sant, med tanke pa var du bor hehehe, Ar fortfarande forvanad att det inte finns mer trucks i det har landet. Men det kanske kommer..

Jag ar glad julen ar over sa att saga, och livet kan aterga till normalt.. Vad jag kommer sakna ar alla fina ljusdekorationer som har varit uppe. Det ar ju nu och framover som man behover dem da det ar sa morkt ute.. Och hur folk kan leva utan dagsljus som manga gor up north, det ar ofattbart.. Men man kanske vanjer sig..

Nej med nytt ar i faggorna och saker pa gang far vi val hoppas det blir lite lugnare i varlden.. Det har varit lite for mkt pa sista tiden.. Jag koncentrerar mig pa Skagern ritten.. Och fol.. Och kanske nytt stall.. Ett stall med vatten och elektrisitet.. Det skulle vara nice..
Val det ar val dags att fa ut pallarna, som har statt och mumsat hela morgonen och sen starta dagens aktiviteter..

Ni som arbetar har en bra dag, ni som ar lediga ha en bra dag ocksa.. Med hopp for manga harliga galopp turer i den vackra snon..

sager tant kat som vill ga ut och rida....

njuta:eek: av de här kaffet ,,,, de här kaffet dricker man för att få koffein , smaken är vidrig :cry:

pepparkaka?? hmm å vart skulle den komma ifrån,,

går utanför dörren o kollar i skyn om någon pepparkaka kommer flygande ):o

Menar du att ni har uselt kaffe??? Och inga pepparkakor??? Vad är det för arbetsgivare egentligen??? Hos oss är kaffet gott och det brukar finnas pepparkakor att plocka av. Skulle inte gå att få igång oss annars :o

Mot alla rekommendationer ger vi oss ut i trafiken. Ska besöka svärmor 11 mil söderut och vi måste åka utmed norrlandskusten...och vägverket öser ur varningar just nu. Nåja, det är ju inte första gången man drar iväg mot alla såna rekommendationer och vi garderar oss med skoteroveraller, vinterboots.:cool:

ja på tv nu varnade de friskt ... glöm för tusan inte termosen med hett kaffe , mycket bra om man blir stående i en driva några timmar.

håller tummar o tår o knän de går bra .....lycka till

Gäsp va trött jag är i dag! Det har kommit lite snö under natten/morronen här men som hos Kat inga mängder bara lite fnas och det är bara -6!!

Pållarna stog som alltid när det är snöväder nere vid sjön där det blåser som allra mest. Man kunde ju tro att dom skulle vara inne i ligghallen när det är snö och blåst men inte då.

Såg att Hööks hade mellandagsrea så jag var in och beställde varsin grimma till mina damer. Det var ju dessutom fraktfritt tom i dag så...

Nej, ut och rid i snön ni som kan och får och skriv och berätta hur härligt det var när ni kommer hem igen så jag kan sitta här och drömma om när jag oxå får ta en tur i snön.

När jag stallade in min häst i våras i det nuvarande stallet fick mitt sto (som också är dominant) stå i hagen bredvid å vänja in sig. Efter en vecka släppte vi ihop henne med det andra stoet som inte var ranghög och därefter med vallacken som är ranghög. Mitt sto har klivit ner i rang efter vad jag kan se och är överlag mer medgörlig. Sen kan det bero på olika orsaker, men det blev följden på mitt sto i alla fall. Hoppas att det blir så för Kelly!

Alltid roligt med nya trevliga stallisar! :banana:

Du sa det själv-grinig är vad du verkar vara idag;).Inte likt dig tycker jag.Hoppas du får lite ledigt så du kan ladda batterierna med galopper på Springaren igen,så mår ni bra båda två:).

Kl
Vart tar tiden vägen?Har legat kvar i goa sängvärmen för länge idag,gav hästarna mat vid 8 och kröp tillbaka i sängen igen.Nu ska jag gå promenad med hunden,får se vad som mer hinns med,ska jobba i kväll.

Håller en tumme för att ni håller er på vägen...

Snart är denna helg över... Vi kämpar förtvivlat med resterna... :D
Slappar i soffan mellan turerna till kylskåpet...

Sen tar jag mig i kragen och går ut till damerna och serverar dem lite ät och drickbart. Dock inte från kylskåpet...

Vädret har lugnat ner sig.. Inget mer vitt från ovan... så nu har vi kommit ikapp med skottning och annat...

I morgon är vardagen tillbaka igen... vilket innebär jobb fram till nyårsafton.

Dottern är hemma över jullovet och jag tror jag skall sätta henne i lite arbete under mellandagarna...

God middag! Det är en skön dag, sitter vid brasan och har haft "riktig" sovmorgon, en av stallkompisarna hade morgonfodringen:)

Nu till en annan fråga, jag vet att det diskuterats körning här tidigare, tror ni att det är omöjligt att köra in ett 9-årigt fullblod?

Var på glöggkväll hos grannarna som är travfolk, och slängde ur mig frågan, och de bara skrattade, mer eller mindre. De kör ju in redan som 1½-2-åringar, och menade att en nioåring nog var snudd på omöjligt.

Vad tror ni? Är lite sugen;) Men det får kanske bli med nästa häst, när jag är för gammal för räserhästar:crazy:

Hej alla!
Hos oss är oxå kaffet gott o massor av pepparkakor att knapra på!! Men så har vi ju samma arb givare oxå! Det har blivit mycket av den varan inatt....det har varit väldigt stökigt! Som om det inte var nog så började en monitor till övervakningskameran brinna mitt i alltihop:D
Kanske tur att det var livat för jag var så jäkla trött,på detta viset höll jag mej ju vaken iaf!

Slank in o handlade på vägen hem från jobb,släppte ut hästar och har nu intagit frukost o ca 2l kaffe....måste hålla mej vaken o fixa stallet.
Somnar nog som en klubbad ikväll:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar