”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Tänkte eventuellt investera i en skyddsväst - vilken skyddsväst tycker ni känns bäst? (Man vill ju ha en smidig en...)

varfor det inte skulle ga att kora in en aldre hast vet jag inte.. det ar val bara att lagga pa selen och sen tomkora ivag.. och sen introducera skaklar och sen vagnen..
jag sag en amish guy kora in en aldre hast.. han anvande sig av pvc pipe som skaklar att borja med.. sen plasticpasar bakom och gick vidare fran dar.. kanske lite svarare med en aldre hast men omojligt inte da..
jag fick tag pa valdemars uppfodare och han sa att alla hans fol var inkorda med vagn och slade innan de var salda, ja inte fol men nar de var unghastar sa att saga.. han tavlade ocksa i brukskorning i manga ar sa det finns hopp for gammelmannen.. han reagerar inte det minsta till timmersladen eller timmer over huvud taget.. det ar bra.. dock tror inte han blivit kord pa manga ar.. vi skall see vad som hander..
sa kan jag kan du.. lol.. de flesta hastar har val blivit tomkorda ngn gang i deras liv sa.... good luck..

nu skall jag fortsatta med stadningen.. och herr gubbe, snart ar det over med och du far ledigt igen.. och kan ta ut den adle och rejsa runt..

grodis, om du hittar ngn bra lat mig veta, tror det kan vara en bra idea har med.. ramlar jag av igen sa slar jag nog ihjal mig lol.. DOCK, det blir inget hooks har, jag behover ingenting.. raknade att jag har nu 22 grimmor, i olika storlekar.. visst ar det bra att ha reserve men det ar ridicolous.. och tacken har jag tack till tant pinto.. nej ingenting ar nodvandigt...

Säjer som Kat, varför skulle det inte gå? Jag tror knappast att du ska ut på travbanor med din kuse, då måste man nog börja i tid :angel: men att köra i skogen eller hemmavid måste väl gå alldeles utmärkt.

Kat, jag har oxå ett gäng grimmor men plats finns för fler så nu köpte jag varsin blingbling-grimma i skinn :D

Självklart kan du köra in den! Tänk på hur många som kör in sin ponny när de själv blir för stora till att rida. Din häst är ju inte dummare än en ponny.
Den äldste häst jag har kört in var 18 år, det gick hur bra som helst. Hon bara älskade att bli körhäst.
MEN!!! Det är mycket jobb om det ska bli en bra och säker kör häst.
Man ska veta att man vill använda den ofta som körhäst, annars är det inte lönt.
Man kan inte köra in den på en eftermiddag för att prova att köra en gång.
Om man gillar att köra är det ju värt att lägga lite tid på.
Träna varje moment minst en gång för mycket! Man vill inte uppleva en häst som skenar med vagn!

:)Jadå de är klart de går alldeles utmärkt med :) ålderna har ingen betydelse , nästan rtvärtom , din kan ju en hel del redan som inte en unghäst kan.:)

den äldsta jag kört in var en 16 årig nordsvensk valack , ja han var körd in som 3 åring men sedan inte körd alls,

blev en utomordenlig körhäst av den.

ålder är sällan för att inte säga aldrig av någon betydelse för inkörning.

så visst går de ....kul o bra tänkt i mina ögon

Imorgon tycker jag att det är mera vettigt att dricka en kopp GOD kaffe och sen rida en runda på springaren!
Snön blir inte sur av att ligga en dag, men springaren blir ledsen om du bryr dig om snön före honom.

Tant Brimmis:

5041400630 du kan ga in pa www.bussgods.se och se var ditt paket ar.. hoppas du snart far MKT anvandning for paketet.. om inte annat nar du behover ta ner spindelvav och sant..

Nja var ju ledig från jobbet,men hade lovat att hämta "barn" på fest så det blev SENT:crazy:
Nej nej ska inte ha nått för täckena,bara skoj att de kom till användning,du får ju lite jobb med att fixa till gjorden på ett dessutom:o

Ja men det är ju det jag säger,man ska bara jobba natt.
Gäsp nyvaken och sitter med kaffet,som är gjort på nymalda bönor så det är def. drickbart,slurp:D

Min busa har ju oxå stått nu så här kommer det väl oxå gå undan imorgon.
Räcker att se henne i hagen,bara hon inte gör så med mej på ryggen för då lär jag garanterat flyga:crazy:

Senast ändrad:

Äntligen en vettig mänscha:laugh: som fattat de här med livet , håller med i allt o bugar därtill.

suck .. de där kaffet vill jag ha ett par liter av... skicka en termos med ponny-expressen eller brevduva ,, tack ..:laugh:

Med tanke på hur krockkuddar ser ut after de gjort sitt jobb, skulle jag definitivt skydda dem med ett par extra utandför de ordinarie :D

Får väl se om det går skicka iväg busan med en termos,eller om hon bara vill in i boxen o mysa,snöar här oxå:mad:

Skönt att höra:) Jag har tömkört lite, men bara med gjord, inte med sele. Ja, ska jag ge mig på detta får det ta tid, vi får se framåt våren...

Idag är det meningen att dottern ska rida, vi får se om hon vaknar nån gång, har inte hört av henne än:crazy:

Jag hoppar över kaffet, dricker en varm choklad med rom istället:d

Om du tar en plastlåta med sten i, i ett grimskaft och drar med dig när du är ute och gå med pållen. Då vänjer han sig till skrammel bak sig. Sedan kan du lära honom att dra lådan. Det är ett bra sätt att skotta snö mellan dörrarna på gården. Då blir han väl förberedd när våren kommer och han ska lära att dra vagn. Så har jag gjort med mina.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar