”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Okej...här är jag igen och NU går sms iväg.....

Kelly står nu i sitt nya stall och äter motvilligt. Hon var ganska stressad. Ville först inte gå på :eek: men lite mat som muta löste det. Hon kan gå i döden för lite godsaker så hon klampade rätt på när hinken kom fram.

Dock slängde hon sig ur lite stressat när vi kom fram men det gick bra.

Oj nu plingar det i mobilen :o

syrran vi alla sitter har som pa nalar vantar pa att voffie skall aterkomma till hemmet och slanga sig pa puter och tala om vad som hande.. ja i alla fall om stall ijeet horde av sig eller ngt sadant..

jag har fatt in mina odjur.. valdemar gick in i fantas stall och trodde mojots var till honom.. fanta blev arg, och sparkade ut honom.. yep, sag fin luddig bullemage dar.. sa valdemar fick ga in i egen box och tank!!! det fanns mojots dar med.. vilken glad liten gubbe det var..

nu skall jag koka sgetti, medans jag lyssnar till bing och david bowie.. och sen blir det mums...ha det yalls

det ar inte mig, lol.. men skriv kvinna skriv.. jag kan inte borja koka min sgetti ....

Grattis till att du äntligen är i dit nya stall!:banana::bump:
Njut det och strunt i att läsa gamla stalli´s SMS.
Det är inte dit bekymmer mera.
Du kan skicka ett "God jul" Men annars är det inte lönt att prova kommunicera med henne.
Njut dit nya liv istället.

Oj! Nu var det andra toner. Hon undrade bara hur resan gått :eek:

jaja...det var ju bra. nu ska jag duscha för vi är bortbjudna ikväll. Det får bli en kortis för mig för jag ska ju upp fem :mad:

du maste visa bilder pa dina pallar.. och forstas nasta fraga ar.. du anvander val PALL nar du sitter upp?? Garna bild pa den ocksa.. De flesta anvander pall men det ar ju for att spara pa hastens rygg och utrustningen.. Inte for att vi inte kommer upp langre, oh nej, vi ar alla viga och spanstiga som en stort kylskap... I tidigare tradar ser du bilder av oss, vara hastar och vara pallar..

Herr gubbe i forkla och liten kjol?? swashing down the aisle med 2 drinks?? hahaha det skulle jag vilja se.

Ja vist hade det varit ett bra bild till att lägga i tråden!
Se för dig, när fulle män klappar honom i rumpan av misstag!:eek:

:banana: Tralla..lalla.ala.la...:banana: :bump::D

Vad glad jag är :laugh:

Härligt att det gått bra... och att Kelly nu är installerad i sitt nya hem...
Nu håller jag tummarna för att hon finner sig till rätta....

:rofl::rofl: jo ni skulle må då va , sicket stolleprov , n i är totalt stolliga:D

fast jag misstänker de blivit luft i luckan om en karl klappat mig i ändan och garanterat han fått leva på soppa ett antal månader :angel:

Men vad hände här hemma..............det blev helt plötsligt alldeles dödstyst och tomt :eek:

Vi har haft ungarna med sina familjer (totalt var vi 15 pers) här heeeela långa dan och jag kan lova att det har varit liv i luckan varenda sekund! Vi har iaf haft en jättemysig dag med julmat och tomte som delade ut massor med paket till barnen. Felicia 3 år hoppade jämfota och klappade händer och ropade " Det är julafton, det är julafton" Söthulda :love:. Alla barnen var så nöjda och glada över sina klappar.

Dom kom i morse vid 10 tiden och åkte vid halv 8 och då var det som att dra igen en dammlucka, det blev tvärtyst! Jag och gubben gick ut och nattade pållarna när dom for och nu sitter vi halvt avsvimmade och tittar på Harry Potter.

Voff, äntligen är det gjort så nu kan det som sagt bara bli bättre. Lycka till i nya stallet :bump::banana::bump:

Välkommen hit Bubban till vårt underbara glada gäng!

Vad skönt att det är gjort! Hon finner sig nog snart tillrätta:)

Här blev det lite hastigt bastubad hos goda vänner i kväll, fick ett SMS i eftermiddags att "bastun är varm 17.30." Så jag o maken har haft en mysig kväll med gott sällskap, gott att tugga på och gott att dricka:)

I morgon har jag sovmorgon!

Äntligen är julen över, hoppas alla har överlevt.
Tråden är lite misstänksam tyst.
Är alla ute och fynda på mellandags rea?
Själv har jag varit ute och busgaloppera i snön.
Det är lagom kallt och snön är lätt som ett moln. Man kan galoppera för fullt rakt igenom drivorna. Det är jätte roligt. Norrlänningarna är säkert vana vid sådant. Men här nere är vi vana vid lite tyngre snö, som bara är tung att rida i.
Jag bara älskar detta väder, jag tror jag borde vara norrlänning:D

Ja busgalopper i snön är underbart:p

Prinsessan är nog en riktig vinterhäst, hon verkligen älskar när hon får fara fram i snön, och hon går överallt utan att tveka, är det för hög vall så tar hon bara ett skutt:rofl:

Har fortfarande ett barn med sambo och barnbarnen kvar, så lugnet kommer på måndag:laugh: Men å andra sidan, jag "rymmer" till stallet ibland, så får min avkoppling ändå.

Skönt Voff att du flyttat, nu blir det bara bättre :banana::banana:

Välkommen Bubban:laugh: Här har vi kul:bump:

Härligt att det löste sig så bra till slut Voff !
Hoppas att ni ska trivas jättebra och att du nu får lugn och ro..

Välkomna alla nya.. jag känner mig oxå bara halvny nu :D

Idag har det varit en underbar dag. Sol, lagom kallt och en fin ridtur har jag unnat mig.
Vinteroverall, tjocka varma stövlar, luvan uppe under hjälmen..ja då finns det inte en chans att jag fryser. Tur det finns pall/trappa som jag kan stiga upp på för jag känner mig verkligen som en Michelin..tant.

Ut i skog och mark.. plötsligt blev det tvärstopp på pållan..vad falls? Hemska monster i skogen :eek:
äh skärp dig du ser väl att det är lite nya stockar och en traktor..neej det är ett monster ser du väl :eek:
Suck..bara att stiga av, inget annat hjälpte. Att leda henne fram till monstret var inga problem.. men sen :confused: jag glömde ju att jag var en Michelintant utan pall/trappa..
Ja gisses, smidig som en elefant fick jag till slut upp foten i stigbygeln, ett rejält mantag, och uuppp kom jag till slut, sadeln började precis att glida men jag hann. Hoppas ingen såg mig :o
Sen var det inga fler monster i skogen och pållan sprang som en galoppör fast hon är travare :laugh:

En fortsatt trevlig helg önskar jag er alla!!

Du får ju mycket trevligare sms än jag :grin:

Som avslut på min flyttsoppa vill jag bara berätta en sak som säger lite om hur mina nya stallisar är. Två av dem är ju ganska nyinflyttade, de är dem jag fick låna transporten av idag. Nu har vi bara två hagar i nya stallet och Kelly är ju ett rätt dominant sto. Innan gick de två nyaste i en hage och den som var "gammal" ( bara 2½ år) i stallet gick själv i en hage. Den fjärde hästen såldes och den platsen har jag alltså fått. I vilket fall som helst så bestämde mina stallisar att sätta ihop sina tre hästar lite tidigare så Kelly fick den andra hagen själv att anpassa sig i. De stannar under dagen och håller koll både på den nya "flocken" och på min Kelly så allt går bra. Nu är det -22 grader ute. inte den roligaste tempen att stå ute och glo på hästar i. Detta gör dessa underbara människor åt mig medans jag jobbar :bow:

En dagen ros i tidingen är nog på sin plats. Ska i alla fall bjuda på en "Stallmiddag" här hemma efter helgerna.

Önskar dig varmt välkommen! Ska bli kul med ytterligare lite nytt blod i tråden :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd