”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

kl..
gubbe ar tullare?? naaaahhh han ar ju tomte .. det star ju sa langre upp pa den har sidan.. vad han gor de andra 364 dagarna om aret vet jag inte.. men idag/i morgon ar han tomte.. och vad spelar det vad han gor.. sa lange som han kan foda den adle och otyget.. och komma med goda ochibland inte sa goda rad haha..

ja, kvallsvard ar intagen.. en bowl med frosted flakes och en skiva vortbrod.. ar barnsligt fortjust i russin.. Nej tant mia jag har inte gett upp pa mina kalaspuffar, jag bara hade inte mer kvar sa fick ta vad som fanns..
Sa groten bortsett fran en servering ar kvar i kylen, smorgas med ost och grot tallrik med extra klick av smor ar utstallt i stallet.. ok skratta ni, men jag tror faktiskt smafolk finns, jag ar ju fran vastvarmland, dar det ar saker i skogarna som man aldrig tror..

Nu skall jag njuta lite mer av kvallen medans jag eldar ivag.. toots yalls

Nu är jag mätt! :)

Ris a la maltan är uppäten plus några clementiner. Väntar på kaffe.
Julen var bra och lugn. Alla verkar nöjda!
Slötittar på Tomten är far till alla barnen.

Ska ner och ta in hästar och ge dom sin julfrukt.

Här är kort på mina 3 killar

31959915.jpg

31959952.jpg

Senast ändrad:

Kat, visst ska man hålla sej väl med småfolket! Det är inget att skratta åt. Och vörtbröd är supergott!

Lobell, härliga ungar du har!

McMarco, tur det gick bra för lilla familjen! Jag är oxå löjligt förtjust i julklappar, ja jul överhuvudtaget!

Gubbtjyv, visst är det så att man ska ta vara på och vara rädd om det man har! Kloka, minnesvärda ord!

God fortsättning på er alla!

Jag håller med brimmis!

Apropå gubbtjyvs " tanter " Ha en Jul som ni vill ha det , krama era nära o kära o var rädd om varandra, livet är nyckfullt o förgängligt."

Så har jag gjort så.

Hoppas att alla har haft en riktigt god jul!

sa var jag tillbaka.. en och en halv timme sen vaknar jag.. grrrr visst jag kunde ju forsoka att ga tillbaka till somns, men det bara gar inte.. och det spelar ingen roll nar jag lagger mig, klockan 8 jag ar uppe 930, 1 ar jag uppe 230am.. men det skall val bli battre hoppas jag..

later som ni alla hade en trevlig jul med nara och kara och tomten (inte gubbe den andra) kom dar han skulle komma etc... lobell, underbara bilder pa dina pojkar.. men vad ar det de har pa huvet?? nya mossor?? LOL ser skona ut..

ok skall forsoka sova lite till har.. snart ar det juldagsmorgon och skall val hoppa ivag till kyrkan.. toots yalls

Det är mössor med älghuvuden :)

Vi såg dom och blev tvungna att köpa.

KL

Oj,vad ni har julat! Själv hade jag en lätt stressig dag! Skjutsade hem en arb kamrat i morse,hon bor i ödemarken,gissa om det drivit där!! Trodde knappt jag skulle komma igenom eller hålla mej på vägen på vissa ställen,men det gick ju!

Kom iväg sent från jobbet,rörigt på morgonen.
Väl hemma lite frukost med sonen,sedan stallet. Sedan vete fåglarna vart tiden tog vägen,plötsligt blev det brått! Hann iaf äta lite julmat med son o ass ( nä liknade inte alls mina barndoms frossar jular,som ju omtalats av några här:laugh:) o så iväg till jobb.

Vi alla tre som jobbar inatt hade nog hoppats på en lugn julafton med lite mys o lite godis när vi utfört det vi måste,men icke! Det har gått för fullt hela kvällen fram till 00.30! Kl 01.00 går två o lägger sej o nu är jag ensam till 04.30,sedan är det min tur att gå o sova en stund.. Begriper bara inte hur jag ska hålla mej vaken....

Brimmis - fina pållar,

Lobell, fina grabbar:)

Och alla ni andra - God fortsättning på julen. Nu ska jag krypa till kojs efter en trevlig kväll med familjen.

Morgon.. santy claus har inte varit har, han tyckte val tacken fran tant pinto var nog.. vilket anvandes i gar kvall.. de var sa fina saaa..
lobell, algmossor ar ju bara saaa coola.. hade de till vuxna ocksa?? LOL.. yep jag kan tanka mig att ha en san, sa lange de ar varma...
-17 pa tempen,brasa i spisen och vantar pa mitt gevalia men kommer nog inte i vag till kyrkan i alla fall.. det borjar ju 7 och ja jag sitter har i mina jammers..det ar sakert pa den tradlosa ocksa.
hoppas ni som arbetat natt har inte haft det alltfor jobbigt och far en god dag att vila pa.
jag skall hoppa ut till stallet..

alla verkar ha haft en god dag med massor av mat och sallskap.. och det ar val det viktigaste..

Hoppar in en kort stund innan jag ska iväg till pållarna.
Hoppas att alla haft en bra julafton och får en fortsatt trevlig helg oavsett ledighet eller jobb.

Morrn morrn!

Inte lika vackert väder som igår, men det får duga med lite varmare väder.
Kat - jag har kollat mitt lilla lager av täcken, men jag såg att jag har inga täcken med bogveck (gubbtjyv ;)). Sorry!

Hoppas att Hööks öppnar snart - vill dit å shoppa... Fick ett presentkort på Hööks som bränner i fickan. :d

Hoppas att alla har haft det bra och mår bra och är nöjda med julklapparna!

Ha ha ha ha ja jag känner mig manad att skriva här också! Sålde alla mina älskade kusar när jag träffade allergisk kärlek -93. Flyttade ner till Skåne och släppte allt. Men efter 15 år utan kusar höll jag på att bli tokig. Har alltid haft hästarna nära, från barnsben. Mina päron födde upp fjordingar och sen hade vi lite andra raser också (new forrest, russ, arabiskt fullblod, shettisar, welsh) och jag har alltid älskat livet med hästarna.
Tösabiten är också en skogsmulle som älskar alla sorters djur och som så småningom också började rida.
Nu, en separation och ett bröllop med ny man senare (han är också allergisk hihi) så har jag äntligen fått möjlighet att hålla häst igen. Förvisso är dom inhysta på gård en bra bit härifrån, men jag är där varje dag och älskar varje minut!!! Vi har en ljuvligt busig och läcker kallblodstravare (fast mer nordsvensk i kropp och skalle än travare) och är fodervärdar åt en tinkermadam. Kan inte tänka mig att leva utan hästar igen!!! Dom är en del av mig. Och nu längtar vi bara efter storvinsten så vi kan köpa gård så vi kan ha dom hemma.
Det är så välgörande att komma ut i stallet varje dag. Att prata och buffa med hästarna, andas mule, hitta på galenskaper i snön, ut på äventyr, jobba, men framförallt prata! Älskar att stå och småsnacka, det är tur man har pratsjuka hästar också. Dom går på lösdrift i stort härligt hägn. Det är en sån lyckokänsla!

valkomen valkommen, har ar vi glada och inget buketjafs inte.. manga bananer och grona gubbar ger vi ut..
pallar ar ute nu, solen skiner och fortfarande kallt..pallar tyckte om tacken det ar sjalvklart..

tant grodis, ingen oro, jag badar i fleece och tacken nu lol..

inga planer for dagen, kanske stada stall?? ngt som jag tyvarr inte kan komma ivag fran...

Jag brukar oxå snacka å gosa med kusarna, känner mig lite galen ibland...

Min kuse står en bit bort tillsammans med en annan kuse. Jag och den stalltjejen delar på stalltjänsten. Funkar finfint! Jag är såå glad för att hon finns, känns så bra att hjälpa varandra med smått å gott!

Jag har inga planer på att skaffa gård - än.

KL

Godmorgon och god fortsättning allihopa.... Nu har vi julat med både klappar och god mat... Alla blev mätta och nöjda men nu är det bara lugnet som får råda....

Välkommen Bubban, hoppas du ska trivas hos oss...

Vi har ju som tradition å rida runt byn på julafton men igår var det så pass kallt så vi blev tvungen å ställa in.... synd men inget göra åt...

Härligt att se att alla verkar haft en mysig afton och att alla är glada... Vi har de sista 7 åren haft en ganska pretantiöslös afton, vi tar allt i egen takt, inga uppstyltade ungar med vita skjortor som dom kan sabba med rödbetssalladen utan mer en sån där Jul på stugan-känsla...Helt underbart:love:

El Camelo och polerz mår gott och mufflar hö i massor...

Välkommen... Här är en till som babblar oavbrutet med hästarna när jag donar i stallet...

Nu är julen överstökad... Det blev sent och jag tog mig in till lopplådan vid 01 tiden..

Mycket mat blev det... I princip allt fanns ... Från sill inläggningar till Jansson... Dock ingen julskinka... Den har vi bojkottat för flera år sen...

Grannen var här och dottern med sin pojkvän... och så ett helt koppel med hundar förståss...

Trevligt lugnt och avkopplande...

Hästarna fick gå kvar ute .. Men jag var nere och serverade dem ordentligt med mat... och de fick nog liiiite mer krubbskrammel än de brukar.
Stallkatten fick en ordentlig laddning med smakprov från julbordet...
Men stalltomten fick inget extra... Jag hade inte kokat gröt... men jag förmanade katten att han skulle dela med sig av godsakerna till tomten.

Nu skall jag passa på att slöa lite extra idag...

babblar japp de görs konstant med Springaren , använder rösten väldigt mycket vid ridningen som kommando . En vana kommen från körningen.

För övrigt kan de från välunderrätat håll meddelas att tillståndet i riket är gott.

Isläget är för årstiden relativt gott

Flygtrafiken går enligt gällande tidtabell

Kaffemaskinen är nypåfylld o smakar lika vidrigt som vanligt .

tjillevippen på er " tanter " :laugh:

Alltså du måste vara en vådligt äventyrslysten kvinna. Inte sätta ut gröt till stalltomten::eek:

Hur ska de gå nu .... du kommer at drabbas av sju sorger o åtta bedrövelser ju .... vojne vojne....:o

Alltså du måste vara en vådligt äventyrslysten kvinna. Inte sätta ut gröt till stalltomten::eek:

Hur ska de gå nu .... du kommer at drabbas av sju sorger o åtta bedrövelser ju .... vojne vojne....:o

mmmm....... får se om jag försöker blidka honom med gröt vid ett senare tillfälle.. Annars borde ju både köttbullar och revbenspjäll och rökt lax duga som substitut tänker jag....

Ja ja... vi får se vad jäkelskap han tänker hitta på....:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30