”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

och om du vill komma till varmland finns det brukskornings kurser har i skogarna.. kan inte saga vem och var men jag vet de finns. hade tankt Mirri arabhingst skulle fa lara sig att dra timmer.. Min forra hingst hade jag framfor plogen nar han 2 1/2 och han plojde up potatislandet.. Sa om det gar varfor inte dra timmer.. de ar ju uthalliga de dar rababerna..
nu skall det kankas vatten och laggas ut foder och ho och tacken skall sattas pa.. ha en bra kvall alla..

Du får höra av dig då, så får vi se om jag vågar komma med ett fullblod...

oj glomde ett ps.. lobell jag tycker trulsan ar jattesot, och hennes "horn" fick mig att skratta, inte menat elakt i ngn vag.. det var bara inte vad jag hade vantat mig nar jag scrollade ner.. lol.. Mkt smart idea faktiskt..och snart kommer hon att ga som du vill, inte som hon vill. du far ryta i at henne, och inte ge dig.. om det betyder att ni skall backa 50 meter sa ar det sa, till slut trottnar hon...ja jag hoppas det.. lycka till snart fungerar det..

Jobbat hårt i dag och sen bar det av till stallet som ett skott. Det var ju sååå spännande att åka till stallet idag :D

Jag ringde "mamman" som hade frukostfodring, utsläpp och lunchade dem i dag två gånger bara för att höra hur det gick. De had busat lite försiktigt i sina hagar och Kelly var lungn och åt.

Jag såg att hon drukit lite dåligt i natt men hon hade ätit bra. I går när jag åkte ifrån stallet åt hon ju inte så jag blev lite orolig. Hon åt dåligt ikväll med men nu vet jag ju att hon äter under natten.

Pysslade runt lite med att packa upp och sånt. Ännu har vi inte fått upp krokar och sadelhängare så det är lite provisoriskt. Men stallgången är jättebred och det finns en borttagen box i ca mitten av stllet som gör att det finns gott om utrymme att ställa ifrån sig saker och stallet känns rymligt.

När jag stod och mockade braxade tuppen igång med att gala. Jag hade ju helt glömt att det fanns fem höns (fyra höns och en tupp) längst ner i stallet så jag höll på att göra i brallorna :D

Har inte hört ett smack om hur stallis flytt gått i dag. Såg på facebook att hon skulle ut och festa igår på krogen och ta nattbussen hem. Då har hon inte kommit hem innan tre på morgonen i alla fall. Bra stategi. Transporten skulle visst dras med traktor eftersom det blev överlast på bil. Enkel väg med bil tar det 30 min den stäckan så det blir ju över timmen i transport på enbart slingriga småvägar. Jag ska höra av mig till henne sen och fråga hur det gått idag. Hon har ju så vansinnigt mycket saker också. Två fulla garderober, en lagerhylla, 5-6 fodertunnor och grejjer utspritt över allt.

Jag har i alla fall haft en toppenkväll i stallet och haft sällskap av min goa jobbarkompis medans jag borstade och pysslade. Så himla skoj att vara två helt plötsligt :banana:

Hugger första bästa knapp.

Har varit datorledig och har fått läsa igen mig, på hela 20 sidor! Attsingen vad flitiga ni är mitt i julstressen :bow:

Jag börjar med att önska alla nykomlingar hjärtligt välkomna! Så roligt med nya människor på tråden:banana:

Har sträckläst om Voffs flytt. Pust säger jag bara, vad skönt att allt löste sig till slut och att du har så goa människor omkring dig som ställer upp :love:

Sen har jag fått se alla härliga julbilder, det tackar jag för :)

Gissat yrken på Gubbtjuv har hunnits med oxå. Själv jobbar jag med tvångsomhändertagna ungdomar, men är nu sjukskriven sedan en tid tillbaka.

Nu sitter jag för första gången i soffan o tar det lugnt på hela julen. För att genast komma på...att snart är det ju Nyårsafton med :eek:
Nä, det firandet hoppar jag över..nu ska jag bara ta det lugnt o njuta några dagar! Hoppas ni har möjlighet att göra detsamma! :love:

Håller en tumme för att ni håller er på vägen...

Snart är denna helg över... Vi kämpar förtvivlat med resterna... :D
Slappar i soffan mellan turerna till kylskåpet...

Sen tar jag mig i kragen och går ut till damerna och serverar dem lite ät och drickbart. Dock inte från kylskåpet...

Vädret har lugnat ner sig.. Inget mer vitt från ovan... så nu har vi kommit ikapp med skottning och annat...

I morgon är vardagen tillbaka igen... vilket innebär jobb fram till nyårsafton.

Dottern är hemma över jullovet och jag tror jag skall sätta henne i lite arbete under mellandagarna...

Vi höll oss på vägen! Kom till svärmor mot alla odds. Från Gnarp till Jättendal var det fullständig brist på sikt och maken fick lotsa mig genom att spana efter snövallen på högersidan:eek:. Sista biten upp till svärmor blev det till att åter hålla tungan rätt i munnen och inte tveka på gasen...det var oplogat!!! Men V70 tuggade sig fram och vi kunde snart nog sätta oss till dukat bord och njuta i sällskap med svärmor, dottern och barnbarnet. De andra som skulle varit där var insnöade och kunde därför inte komma...suck!

Vid 17-tiden var det åter dags att ge sig av hemmåt. Nu fick maken köra och det var ungefär samma visa...jag fick lotsa där jag kunde se mer än vad han kunde. Det vräker ner snö, blåser snålt och är riktigt tjurigt!!!!!

Inte utan att jag ler lite över att inte behöva åka till skolan nu på några veckor. Jag kan vara hemma och studera samt pula på med hästar och snöröjning.

Hoppas det inte blir så hysteriskt för dig på jobbet nu syrran. Kram!

Härligt att höra att det gått bra idag.
Ta det lugnt,är ju en omställning för henne ,första natten på nytt ställe och ingen fölis i stallet.

Vilken tur att ni kom levande hem!
Man ska ju inte ge sig ut när de varnar emot det, det gör de ju av en anledning.

Det är nog inga problem! Mestadels halvblod,ngt fullblod o ngt kallblod,så det ska nog gå bra för dej med:laugh:

Vilken tur att ni kom levande hem!
Man ska ju inte ge sig ut när de varnar emot det, det gör de ju av en anledning.

Hm...vet ju med mig att jag är svår att ta såna varningar. Snöstormar, regnoväder Per och Gudrun...jepp, jag har trotsat dom alla :cool:

Per trotsade jag med. Körde 45 mil härifrån och hem till Pappa i Mora...Fattade inte förens efteråt när jag läste tidningarna och såg nyheterna hur korkat det var :crazy: Jag kunde ha åkt dagen efteråt.

Härligt att det gick bra med flytten och att allt ser ljust ut för dej o Kelly!!:laugh:

Nu äntligen är jag klar med alla bestyr som släpat sedan jag gick på mina nattpass i torsdags! Har sovit ca 9 timmar sen i torsdags morse :crazy: så nu har jag tändstickor i ögonen för att hålla dom öppna :) Himla dumt,så nu tänker jag gå o lägga mej!

Godnatt o sov gott alla!!

natti natti.. och jag skall ocksa uppsoka schlafen tror jag.. inte for att jag gjort mkt idag, men ar helt slut.. hade en god middag bestaende av tacos, massor av salladsblad (kan nastan ta anstallning som kanin hos ngn nu....) och valdigt lite kott.. och vatten.. en mkt halsosam maltid..
i morgon blir det schtaden som camel sager, och sen hamta tva pojkar som skall hjalpa mig med shit shoveling.. shovla kan jag gora, orkar bara inte dra shiten pa presenning up i skogen.. oh ja, skall hamta foder ocksa om vadret ar ok.
alla far ha en god arbetsvecka och sant.. snart ar detta aret over med och vi kan ga vidare med raska steg och en ljusnande framtid.. endast 13 veckor kvar till spring soltice. woohoo

Annandagen går mot sitt slut och julen med den. Det har varit en lugn och skön jul precis lagom av allt.

Har varit ut och nattat mina flickor och jag blev nästan svettig. Hade lika mycket kläder på mej som när det var -25 och under det och nu är det bara -7. Kanske dax att klä på sej lite mindre kläder nu :laugh:. Skönt att vi klarat oss undan det eländiga vädret som härjar utefter norrlandskusten och synd om er som är mitt uppe i det.

Kat, vi närmar oss våren med stormsteg, härligt! Eller kanske inte med stormsteg än men iaf :D

Senast ändrad:

God morgon allihopa! Nu börjar dagarna bli längre, det känns inte än, men snart då gör det. Tre månader till sommar tid då börjar de långa ljusa sommar kvällar.

Jag tittade just i en tabell och ser att det blir ungefär tio minuter längre dag på en vecka just nu :bump:

Här faller snöflingorna sådär julaftonsvackert just nu. Och jag har precis klivit ur sängen. Jag behövde sovmorgon verkar det som :) Igår jobbade jag en sådan där mastodonttur 07,15 - 22,00, med bara två timmar ledigt på eftermiddagen. Men nu är det två lugna härliga lediga dagar och bladen i kalendern är tomma. :)

KL

Hej hopp på er alla...skönt å läsa att ni allihopa överlevt julen, vädret och maten:D

Här är det mesta som vanligt, ungarna har dratt till schtaaden för att bränna julpengen å jag å maken tar det lugnt... Nu laddar vi inför nyår som vi ska fira med en urvacker lillprins med föräldrar... ska bli hur mysigt som helst...blir första gången vi ser underverket live eftersom dom numera bor i Skåne:eek:

Tänkte nog ta mig en sväng med Kamel idag om jag hinner...vädret är helt ok och det var länge sen vi gjorde Roliga Skogen osäker:p

Ny dag, nya bekymmer! Nä då, här har vi inga bekymmer inte. Det snöar såna där stora fina flingor här och det är bara -7 grader i dag med. Inga som helst planer för dagen utan den får bli som den blir.

God morgon gubbar och tanter! Här hade vi -16 idag, men stilla och soligt. Jag jobbar några timmar, har en begravning att servera på i morgon, så lite förberedelser behövs.

Idag har jag som planering att tömma min garderob, toalettskåp mm och leta upp mina guldsaker (ringar, halsband mm) som jag gömde så bra vid nåt tillfälle när vi skulle ut och resa. Nu hittar jag inte dem:crazy:

Sen har jag lite stryktvätt (mitt hatgöra) så vi får se hur långt inspirationen räcker när jag kommer hem;)

Inte så mycket häst idag, mer än ut, lunch och in. Dottern ska rida, hon kom ju inte igår...

Här är -6 grader idag och solens bleka strålar gnistrar på snön. Perfekt ridväder. Jag har fixat barnvakt, Filip ska åka soracer och grilla korv med bästisens familj. Jag ska till stallet och rida med en av mina nya stallisar :banana:

Jag ska ta med kameran och be stallisen ta ett kort på mig och Kelly. Får jag lite hjälp av Peter sen så kanske ni får se bildbeviset här ikväll ;)

:bump: Åh...vilken underbar dag :banana: :bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar