”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Ska verkligen försöka få till lite bilder nu. Jag har ju inga bra bilder själv heller så nu ska det fotas lite. Tar med kameran i morgon med.

Föresten, kan man redan få tränigsvärk? Känner mig lite stel i lårmuskeln i uppsittningsbenet :o

Brimmis!

Blev nyfiken på vad du har ängnat dig åt för ridning och i vilken omfattning innan du skadade dig?Kanske har du redan nämnt det men jag har i så fall glömt det,vore kul med lite uppdatering:).

brimmis rider inte. hon snurrar bara runt sadeln och slar sonder sin handled.... stackarn...och om jag inte har helt fel sa ar hennes flingor unga, en san dar 3ar och 18 manader eller sa...men som vanligt vet jag val inte vad jag pratar om.... sa det ar nog inte en siffra ratt..
inget nytt, inget gammalt, kian fortfarande inte dra ut shiten och det borjar ga mig pa nerverna. inte kan jag halla mig pa benen heller..ar helt allvarlig startande hitta hem forpallar.. det gar inte det har.. ha en bra dag yalls

Nja, jag är en tvättäkta skogsmulle men i min ungdom kunde jag mer åt dressyrhållet. Gick en ridinstruktörkurs när jag var 15-16 år och hade lektioner på ortens ridklubb. Sen träffade jag kärleken och då rann hästeriet ut i sanden.

Jag hittade tillbaka till hästryggen i augusti -08 och lovade mej själv dyrt och heligt att aldrig någonsin under några som helst omständigheter sluta rida igen!

Jag har väl tänkt att försöka återuppliva mina dressyrkunskaper när det blir dax att utbilda mina flingor. Har faktiskt funderat på att börja ta ridlektioner, det skulle fasiken vara så kul! Men som sagt så har jag mest skumpat runt i skogen.

Att jag köpte häst nu på gammla dar kan jag tacka min hjärtinfarkt för. Jag insåg att ska jag få mina drömmar uppfyllda så måste jag göra det nu medans jag lever, för man vet aldrig hur länge man blir kvar här :)

Men snälla,så kan du inte ha det!Har du ingen som kan hjälpa dig med det tyngsta när du mår dåligt?Om jag bara bodde närmre...Är hästtjejen helt ute ur bilden?Skickar uppmuntrande kram!

Nämen Kat!!! Hur är det med dej egentligen? Säjer som Mirameja, om jag bara bodde närmare dej så jag kunde hjälpa! Det enda jag kan göra är att skicka en stoooooooooor bamsekram till dej!

Förresten så har du så rätt så, sadeln snurrar och handen gick sönder. Flingorna är 2 och 3 år. Ja snart 3 och 4, det är ju nyår strax!

Aj då, låter inget vidare:( Men det är ju slitigt att bo som du gör, och med fyra (?) hästar är det mycket jobb, det tycker t o m jag som är frisk (peppar, peppar). Hur går det med dina hästtjejer?

Så bra att allt fungerar. :banana:
Jag saknar också ridkompis, jag är säker på att jag skulle rida mera om jag hade det.
Jag har varit på jobb i dag, min arbetsgivare fotade. Får se om där blev ett bra kort eller det bara blev filmar.

Fy vad jobbigt för dej,Kat! Hade jag bott närmare hade jag oxå gärna hjälpt dej!
Sådär kan du ju inte ha det,finns inget att göra? Nån sorts hjälp att få? Det är ju outhärdligt att ha det som du har just nu! Vad kan vi hitta på?

Voff: Kul att se dej så glad!!

Idag har jag städat stallet noga! Mockat ur alla boxarna minutiöst noga efter denna helg i slarvighetens tecken!! Är petipetnoga med mina hästar o boxar,faktiskt löjligt noga,har försökt att släppa på min prestige när det gäller stall o djur,men fan att det går! Blir så förbannad på mej själv:devil:
Allt måste ju inte vara tiptop alltid!

Men vännen då :cry: Vet inte vad jag ska säga? Kunde jag säga något som gjorde dig ett unns friskare hade jag gjort det bumms. Finns det något jag kan göra så säg till.

Oj vad du har det jobbigt,hade jag bott i närheten så hade jag gärna hjälpt dej.
Men finns det ingen hästtjej som vill hjälpa till?
Och vad säger läkarna ,nått måste ju finnas för att hjälpa dej

Härligt att höra att du redan kommit igång med ridningen och att Kelly var pigg:D
Roligt när de är glada.

kian fortfarande inte dra ut shiten och det borjar ga mig pa nerverna. inte kan jag halla mig pa benen heller..ar helt allvarlig startande hitta hem forpallar.. det gar inte det har.. ha en bra dag yalls

Låt dig inte störa av det! Det är bara att strö ovanpå. Ingen häst har någonsin skadats av att gå på djubströ.
Slappna av och njut hästarna istället för att störa dig på sådana små grejar.
Du kan mocka till våren, kanske även få hjälp då.

Lyssna på Karin, skit i skiten och njut av kusarna i stället. Hämta kraft från dom när det känns motigt istället för att se dom som det jobbiga. Jag kör oxå med djupbädd och det funkar kanon! Jag har då inte hört hästarna klaga än så länge :D Du är en kämpe Kat!!

Försök att hitta en ny stall tjej istället för Petra. Eller så kan du flytta till Katrineholm så kan jag hjälpa till, här är det bara bananer :p

Allvarligt talat du måste få hjälp, kan du inte med "hjälp av" din sjukdom få ett bidrag till stallhjälp? Det är ju så att man kan få bidrag för sjukdomar som är handikappande, såsom MS (tror att jag kommer ihåg rätt).

Du får inte ge upp, stå på dig och härifrån kommer så mycket pepp du bara kan ta emot, och massor av bananer, för du kan:banana::banana::banana:

Och som de andra sagt, lite skit i hörnen dör ingen av :)

Senast ändrad:

Jag insåg att ska jag få mina drömmar uppfyllda så måste jag göra det nu medans jag lever, för man vet aldrig hur länge man blir kvar här :)
Eller hur? du har så rätt så. Jag tänkte detsamma senast igår. Ut med allt onödigt och in med mer hästar i livet.

Helt rätt som Brimmis o Karin skriver,skit i mockningen,kör djupströbädd i stället!
Jag lovar att komma o hjälpa dej att mocka ur allting sen! Säkert som amen i kyrkan!

Vi får kanske köra ett Buke-rejs till Kat i april och mocka ut bäddarna:idea:

Tänkte faktiskt i samma banor. Vi gör en Band-Aid for Kat till våren. Mockning, mat och dryck!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V