Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3
Jag har oxå varit inne på att ha medryttare på Lasse, men tror inte det blir så lätt.
För det första har vi ingen buss, ingen paddock eller ridhus. Och Lasse är ju snäll men ett outbildat varmblod, som bara vill springa
Sen är jag väldigt petig med vem jag vill ha i stallet. Vill inte att det ska bli ett störningsmoment att ha andra här. Stallet är mitt ställe att vara ifred och gå och pula i. Räcker med att jag stör mej på våra grannar och undviker att gå ner när de är där.
En gång hade vi en tjej som ville låna brorsans shettis som vi hade ett par år. Hon hade en dotter på runt 3 år som hon skulle leda runt. Jag tyckte det var ok, så lillskrutten fick komma ut lite. Mamman var runt 1.50 och väldigt tunn, så ev att hon skulle ta en liten tur på henne med.
Hon kom hit, och ställde bilen utanför huset. I bilen satt en liten kille på ca 1,5 och sov. Då sa hon: Om han vaknar är det bara att ta in han.
Och jag skickar upp 3-åringen när jag ska rida.
Eh, så jag som hade 2 små på 1 och 2 år , skulle sitta barnvakt åt hennes 1,5-åring och 3-åring, 3 dagar i veckan i 2 timmar, för att de skulle låna häst av oss
Tror inte det...