”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Vad härligt det ser ut att du har den känslan nu:) Håller tummarna för att det håller i sig och fungerar bra med nya stallet!

Här är -6 grader idag och solens bleka strålar gnistrar på snön. Perfekt ridväder. Jag har fixat barnvakt, Filip ska åka soracer och grilla korv med bästisens familj. Jag ska till stallet och rida med en av mina nya stallisar :banana:

Jag ska ta med kameran och be stallisen ta ett kort på mig och Kelly. Får jag lite hjälp av Peter sen så kanske ni får se bildbeviset här ikväll ;)

:bump: Åh...vilken underbar dag :banana: :bump:

Underbart:banana::banana: Bildbevis vill vi ha, så himla roligt att få läsa om din nytändning...hoppas ni får en alldeles underbar, härlig, fantastisk,skön,himmlastormande,gudomlig avslappnande ridtur tillsammans:love:

glom inte att bild skall vara pa baksidan av dig och kelly PLUS pallen. heheeheh jag kan inte gora calendar om jag inte far bilder fran folk.. de som har sant tackar jag for, resten ar jag pfft at..
men hoppas du far en bra tid i sadel igen...

Vad glad jag blir att du låter så glad, det är du värd :banana: Ha en riktigt skön ridtur i det underbara vädret

Jag får aldrig ihop det med en bakdelsbild:crazy:

Antingen finns det ingen kamera (enbart sonen som har) eller så är det fotograf som saknas. :confused:

NU ÄR DET GJORT! :banana:

Så underbart vackert det var i omgivningarna runt stallet :laugh: Är jättenöjd med utbudet av vägar. Tyvärr stoppade en stängd grind till ett ödetorp oss och ingen av oss kom upp utan pall så där fick vi vända. Dottern ska ut och gå idag med sin unghäst och ska då ställa upp grinden. Det är ingen fara att ställa upp grinden lite för det är ett förfallet ödetorp och man kommer inte dit nu ändå pga all snö. Ridning där var tillåtet.

Kelly var hur pigg som helst. Tog inte ett skrittsteg utan bara tacktade hela tiden. Hade kameran med mig med jag hade händerna fulla :D Det hade Sonja med. Fick göra halt ibland för att vänta in Sonja och då stod Kelly och trampade piaffer på stället. Så nu har jag fått provat de också :D Vi försökte oss på en liten trav men hon var på tok för laddad och började galoppera och bli lätt i baken. Då blev Sonja lite skraj ( hon har nyss satt igång med ridning efter många års uppehåll) att det skulle börja bockas och hennes häst skulle ta efter så vi tackdade hem på tvären i stället. Men det var en underbar känsla att kunna rida i bredd med en kompis och snacka igen. Det var nog 10 år sen sist.

Hemma så släppte vi ihop våra hästar i hagen och Kelly satte sin polare på plats direkt. Huu..som hon lät. När vi åkte stod de och mumsade ihop i samma höhög. Kompisar redan. De är ju boxgrannar också så de har ju nosat noga innan på varandra.

Nu har alla bitar fallit på plats. Helt fantastiskt. Jag mår så bra :laugh:

Det kräver bananer:banana::banana::banana:

Bäst tycker jag din mening "ingen av oss kom upp utan pall..." är :)

Man ska ju omge sig med likasinnade ;)

Åh,vad glad jag blir när jag läser om din dag:)!Och liite avundsjuk också på att ha ridsällskap,inbillar mig att det skulle bli lite mer ridning här då.Men du är absolut värd:banana::banana:för att du orkat med allt som varit på sista tiden.Ser fortfarande fram emot en bild på er!

Kl
Här är solen på väg ned,kan se den mellan granarna.Tyvärr gör skogen som finns tätt intill tomten att jag inte har något solljus på gården mellan början december till mitten februari:(.Skogen skyddar jättebra mot ostliga vindar men solen når inte över topparna så här års.

Burit ensilage och ved som vanligt.Skottat snö,det kom en del igår.Även skottat fram transporten,min bror skulle köra en ko till en annan gård.

Har ni möjlighet så lägg in lite asp till hästarna,det är populärt iallafall hos mina.Dom får lite att pyssla med,kanske även är näring i ?,älg och rådjur äter ju också gärna.

Ny gren inlagd:

31967669.jpg

Och jag är oxå så himla lycklig!!

Här har ju hästarna gått i hagen och skrotat sen jag bröt handleden i slutet på augusti. Omständigheterna gjorde att jag har inte tordas gjort nåt med dom ifall att dom ska göra nåt ryck så min handled slits sönder igen.

Men efter maten idag tänkte jag att nu jävlar får det bära eller brista och så gick jag ner till hagen och hämtade Winnie och tog med henne upp på gårdsplanen där vi hade en skön ryktstund sen tränade vi NH och jäklar va duktig hon har blivit och vad hon har mognat under den här ofrivilliga viloperioden :bump: Hon var fokuserad på mej trots att Ina stog i hagen och grina lite granna efter oss :laugh:

Sen hämtade jag Ina och Winnie fick vara kvar i hagen och samma procedur gjordes med henne oxå och hon var så himla duktig och fokuserad hon med och jag är ta mej 17 världens lyckligaste människa :bump: :banana: :bump:

Mina skruttor älskar asp!! Förra veckan sågade jag ner ett träd åt dom men såg när jag släpat in det i hagen att det inte var asp utan nåt annat och det har inte varit så jättepopulärt det trädet men jag ska väl ge dom en asp så jag hamnar i god dager :angel:

Det sägs ju att barken är milt avmaskande oxå.

Senast ändrad:

Tänk så roligt Voff! Jag är så glad för din skull :)

Dottern och jag red ut en runda idag, mest på småvägar men en liten sväng i skogen och över ett fält med djuuuuuup snö blev det också. Vi fick med oss en tioårig flicka på en liten B-ponny också, den lille stackaren fick snön upp till magen ungefär :laugh: Det var härligt ute idag, men dum som jag var trodde jag att det skulle vara lagom med tjocka ridbyxor + långkalsonger. Nä, det var inte lagom alls, mina lår blev alldeles stela och det stack och värkte :( Men bortsett från det så hade jag en mysig tur med tjejerna.

Men så trevligt att läsa om alla er lyckliga idag...Här kommer ett gäng :banana::banana::banana: för er allihopa.... Själv så hamnade jag på kafferep så Roliga Skogen glömdes bort...jaja, det kommer ju en dag imorgon me....:p

Skickar genast över några:banana::banana:.Rena julafton här idag:)!Härligt att komma igång med hästarna igen kan jag förstå.

Huvudsaken är att du haft en bra dag.Kafferep är inte fy skam heller:).

Vad kul för dej ! :bump::banana:
Hoppas att du kommer att ha många mysiga ridturer nu.

Jag fick med sambon på en tur på åkern.
När Trullan såg att Lasse oxå fick sadel på så var det full fart på henne.
Tränset som alltid ska strulas med, kom på i ett huj.

Sen bar det iväg i nåt mellan skritt och trav i en halvmeter orörd snö och fast det var kul, sneglade hon mot vägen det mesta av turen :) Är ju jobbigt med djupsnö..
Lasse fick världens tokspel och galopperade i full fart så snön yrde :)

Härligt... Det riktigt lyser av glädje mellan raderna... Mycket trevlig läsning.
Sådana inlägg ger inspiration ...

Själc sitter jag kvar på jobbet fortfarande och försöker komma igenom högarna som bildats under helgen...
Blir nog här någon timme till skulle jag tro...

När jag väl är hemkommen blir det väl inte mer än fodring och vattning... Möjligen att jag ger mig tid att ta in damerna på stall en stund i kväll... Vi får se vad orken och tiden räcker till...

Hepp.... åter till högarna...

Åh...visst är det härligt när att fungerar och man känner alla bitar bara faller på plats. Det ger ro i själen och glädje i hjärtat :banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar