”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

KL

Godmorgon allihopa... Här är det just nu -20 så nu är det väl på G med köldperioden.... Idag blir det till att sitta i bilen hela dagen, ska åka upp till mina föräldrar en sväng å sen färdigställa julen...

Kamel å polerz mufflar hö och mår gott... han har kommit över mitt svek från igår så nu är vi godaste vänner igen:love:

Hoppas ni alla får en bra dag... Kramiz så länge=)

PS, vilka mysiga bilder på pålle som håller sitt eget grimskaft.... Hur underbart som helst....=)=)=)

Senast ändrad:

KL

God morgon??!
Har lagat staketet som blev smashat igår,ännu ett provisorium.....Hoppas de håller sej ifrån det nu!!! Mätte strömstyrkan o det ÄR krut i det.... Grannen som hjälpte mej:laugh: blev riktigt imponerad!
Tror de små liven rejsar runt o leker o sladdar in i stängslet,enda förklaringen,men vad f-n,de har två hektar att leka på,varför just där???:(

Vattnet till köket är inte igång:devil:

Vattnet till stallet var fruset i morse,igång!:laugh:

Har micklat o macklat här på morgonen så tom blodvite uppstått:(

Varför är jag så avigt inställd till vinter.......:confused:

Chine:Connemaran är e.Carnaby Patrick Hooligan ue.Rolls Royce

Så kallt alla verkar ha det :( Vi har -10 och mulet. Det har snöat i massor så det är bara att pulsa ut och roa sig med snöskyfflarna några timmar. Tror jag hoppar över merparten av grusplanen och hoppas på att gubben hinner ta den med slungan ikväll.

Skulle ju egentligen varit till Bovallstrand idag för möte med prästen men igår kväll var delar av E6 dit ut avstängd och idag var det många olyckor rapporterade. Dessutom går magsjukeepedemi på samtliga dagis i kommunen så jag ville inte lämna bort Filip. Vi behöver inte mer tråkigheter över julen.

Mammas annons var i tidningen idag och det blev plötsligt så verkligt allting. Så lite snöskottning nu som skingrar tankarna blir bra.

snoskottning (och stallmockning) ar bra nar man har tankar i skallen. men det blir bra voffie, tufft men det gar..
hur har det gatt med stallkompis och hennes trailer?? VEM fick hon att skotta at sig?? LOL.. forlat att jag skrattar men hon verkar ha lite problems... jag vidhaller fortfarande att du skall sta beredd att flytta kelly pa 10 minutes, for skulle inte forvana mig om hon bara packade upp och tog hastarna och sen sms till dig att hon har akt.. forresten, har folis blivit lasttranad over huvudtaget?? eller den andra yrhattan? skall hon lasta sjalv?? eller raknar hon med att du skall sta dar och hjalpa henne? darfor flytt samma dag?? hoppas allt gar bra dock..
jag skulle egentligen aka till stan idag, men det ar banne mig for kallt.. hastar ar ute och jag holl pa att frysa ihjal nar jag satte ut dem.. eldar som en galning har. varsta ar, jag har inte mer klader att satta pa mig.. jag ar inte gjord for sant har vader..

hoppas alla overlever frosten..

Och här är bara -14 nu. Var helt ok när jag var ute. Inget snöande och vindstilla. Lite sol på gång oxå.

Jag har ju tänkt isolera min tunna med frigolit som många gjort i en tråd här.
Men tunnan är full med is och snö nu så den får tina först. Så jag gjorde en snabblösning nu. La 5 cm frigolit under en easy trug, sen ställde jag den i en höpåse och la frigolit runtom och stängde igen med ett snöre. Inte så smart, men ska ner och tejpa runt den sen.

Lasse var framme och kollade lite. Ser att han står där nu, så risken är väl att den är demolerad om en stund. Han gillar att kasta runt saker.

Hm, nu står han och drar i den och försöker hälla ut vattnet :mad:
Får nog gå ner och tejpa :)

31955770.jpg

Ja kallt så det räcker!! Dock soligt o vackert väder,alltid något!
Nu ger jag upp vattnet härinne å går ut å tar stallet.
Skotta tänker jag inte!

Jag förstår,Voff,att när det kommer på pränt i tidningen sådär,så kommer allt liksom ifatt en på ngt sätt. Som sades,skottning,mockning är bra sätt att skingra tankar,eller för den delen,tänka på allt o inget.

Herregud, jag kommer inte bli färdig till jul, det tog tre dagar att sy vardagsrumsgardinerna och nu är resten kvar...:(:(:(:crazy:

ga pa strike.. det har jag gjort.. och det kanns underbart.. visst det blir stadat men nej inte en massa dekorationer och mat som jag anda inte kommer att ata.. det kommer att bli just en vanlig dag for mig.. och sedan jag inte har ngn tv behover jag inte oroa mig for enmassa julprogram..

Pallarna har det bra dar ute.. Jag forsokte mocka.. Jag klarar inte att vara ute i den har temperaturen (23.5C). Mina fingrar blir stela och gor ont, aven i dubla vantar.. ansikte gor ont.. men pallar ar glada.. vad mer kan jag begara..

Bilen ar inpluggad i alla fall sa nu skall jag val ta mig till stan i morgon.. Maste ha mjolk och cigs.. och hamta Pintos paket...

God fortsattning pa eftermiddagen..

*God eftermiddag*

Nyss hemkommen från utbildningen. Haft examination i regelverk:crazy:...kändes helsnurrigt så jag lär nog få komplettera, frågan är bara...Hur mycket???

Det är -20 grader så jobb med hästarna "ligger på is", jag är lite korrigerad sen förra självskyddsträningen då jag skadade höger axel, armbåge och handled:o...kunde inte sova igårnatt, ack ja!

Nu är det hemstudier ända till 10 januari, dock har jag fått ett extrapass på jobbet på julafton.

Önskar er alla en skön eftermiddag!

Tror det var någon vän med traktor som plogade fram transporten.

Nej, fölis har aldrig åkt transport, vet inte om han har stått uppbunden heller. Den stora kolossen på 170 i mankhöjd har åkt transport 3 ggr och skulle inte vara vad jag kallar säker i transport ännu. Men det verkar som om hon ska köra båda samtidigt. Jag skulle aldrig köra ett helt grönt föl ihop med en så omogen unghäst i den storleken.

Tack och lov att man har en pålla som lastar sig själv. :grin:

Jag kommer inte att hjälpa henne med någon lastning.

Det där fixar du :) De svåra är att lära om sig till att läsa lagtext och lära sig tyda vad som egentligen står där :laugh:

Men har man kommit in i tänket , så är de fascinerande vad några rader kan innehålla .

Minns när jag började :laugh: de bara snurrade i skallen men väl inne i tänket så är de lika lätt som att läsa vanlig text.

det är de mellan raderna som är de viktiga .

lycka till :angel:

positivt tänkande var de väl eller :laugh: De kommer ju en jul nästa år så du är ju ute i god tid :laugh:

jul blir de i alla fall ju, med eller utan de du tänkt .

varför ödsla energi o hjärnarbete på vad någon ska eller inte ska och hur , är ju upp till den personen o dess bekymmer , eller har jag missförstårr något igen :laugh:

kanske dax o lägga i en elkabel i vattenledningarna till nästa vinter :angel:

Jag ska också göra den varianten med frigolit tänkte jag.Har ju en med elslingor men vill ha en till om strömmen går.Kul med din nyfikna pålle:).

Efter - 26 på em igår är här -7,perfekt:)!Har varit ovanligt aktiv på hästfronten idag.Ridit H och gått promenad med D.
Höll dock på att ge upp ridturen innan den börjat,de:devil:bootsen var omöjliga att få på.Jag använde dom ju förra vintern?Får brodda om ett annat par istället,en storlek större.Red utan men det var halt på vägen.

Och lobell! inte för jag vill skryta men vad säjs om denna ridbana:p?(suddig bild,jag vet,tog den i "farten")

31955869.jpg

Men,men den är ju då inte gjord till mig utan till grabbarna som ska köra stubbrace på lovet.Men innan den är sönderkörd kan ju jag hålla till där:).

Efter åkern gav vi oss ut i skogen.

31955872.jpg

Nu sitter jag och väntar på en ensilagebal så jag kan ladda mat tills i morgon.

Och jag vill uppmuntra alla:I morgon går vi mot ljusare tider igen.Jag ska tända en eld i kväll och fira midvinterståndet.

Hos mig frös varmvattnet till köket förra vintern.I år har jag skottat upp snö runt hela huset och hoppas på att det ska isolera.Har klarat sig hitills.

Åh, vad fin den är! :) Jag har ju bara en plogad fyrkant.
Kanske sambon vill gå med snöslungan över åkern och göra några km , nu när han är ledig ett par dar? :D

Nja, den nyfikna hästen e inte så rolig.
Han slet allt i småbitar innan jag hann ner, så jag fick plocka bort det.
När jag satte pallkragar på en pall för att de skulle slippa äta från marken, tog det 2 dar så hade han slitit det i 3 delar och slängt iväg :devil:

Jag hoppas på ett par ridturer under julen.

Tajger!
Ser ju rejält kallt ut,men underbart fina bilder.Och hästen ser ut att njuta av vyn:).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Headset
  • Burkmat