Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?
KL
Jag har ett problem... Jag är förstummad, förundrad, förbryllad och smått generad
Så, då undrar ni förstås vad som står på och det ska jag berätta...
Jag å dottern skulle ut å njuta hösten från pållarnas härliga ryggar, vädret var/är lite bistert just nu här i norr så vinterjackan letades fram ur sin gömma... Glad i hågen begav vi oss s å ut till våra nobla springare... Infångsten gick utan problem, lika så borstning och sadling, vi kvittrade som sälla lärkor och såg fram emot en skön stund....
Så långt allt väl.......
Vi var så redo att kliva upp i sadlarna och drog på oss hjälmarna.......
MIN SKALLE HAR KRYMPT
Jag i min enfald trodde jag svammlat och tagit fel hjälm, kontrollerade snabbt den detaljen å fann till min stora förvåning att så INTE var fallet... Jaja, rediga kvinnor från norr som vi är skakade vi av oss denna lilla gåta och begav oss....
Hösten lyste med alla sina färger och friden var total, vi kom sakta fram till de ställe där vi normalt brukar galoppera lite och så även denna dag... Galoppfattningen redo, tyglarna klara, åååååååååååååå iväg vi drar......
och jag ser INGENTING för hjälmen skymmer min sikt
HJÄLP.....
Här kommer jag ångande på min KAMEL och inget ser.... förstår ni problemet???
Han är ju livfarlig redan som det är, har taskig avståndsbedömning och är ju klumpig som en dubbeldäckare och dessutom totalt oberäknerlig...Å jag SER ABSOLUT inget
Ja, för att avrunda denna historia, vi överlevde ju det hela... men faktum kvarstår... MITT redan lilla huvud har tydligen blivit mindre.... hur ska jag nu få plats med allt som behöver vara där inne.... mitt redan dåliga minne...hur ska det överhuvudtaget ha en chans att existera... och hur i Jesu namn kommer jag se UT med ett ännu mindre hattmått.....
Ja, mina kära vänner... nu är min historia till ända och jag sitter kvar med ett kanske fortsatt krympande huvudmått... Imorgon kanske jag inte längre har kvar mitt närminne eller så skriver jag inte längre förståndiga ord... Vi får se å låta tiden utvisa, ikväll blir det iaf IDOL och lite chips... allt för att inte misströsta totalt...
GOD KVÄLL alla vänner... LEV, NJUT och MINNS, för en dag kanske viktig information försvinner i takt med att era huvuden minskar i omfång.... =)