"Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Jag har bestamt mig. Madeira skall fa ga till tranare. Ja det ar en kille fran New Braunfels, nara till var jag bor hemma, som ar har for ngn anledning. Ruskigt duktig.. Jag kan bara inte riskera att aka av henne da hon kan vara rodeo bucking emellanat.. Det mesta kan jag gora sjalv, men ridningen ar si sa med.. Hon kommer att bli bra nar hon ar fardig..
Annars inget nytt. ryggen mar inte bra, sa det blir bara lite woodchopping idag tror jag. Petra stalltjej kommer och skall hjalpa till och fa klart honshuset sa jag kan flytta fjaderfana.. De har bott i gamla stallet hela sommaren. Medryttare kommer for tur med Valdemar och det behover han, dock ser fram emot freday nar hovis kommer.. OM jag kan skall jag val upp pa valdemar sjalv, det har ju varit soligt i 2 dagar nu sa det torkar val lite i alla fall. Frost i natt, ar vintern pa gang tro??
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Men så fina bilder... och vilket bra initiativ från er...:bow:

Iaf, hämtade ju hö åt pållarna igår och hade ju planerat att rider på eftermiddagen, men, som ofta kom det annat ivägen... bidde lite höstning ute på gården och städning inne i huset.... :laugh:

SÅ, idag bär det iväg... Vädret är vackert, tiden finns och jag är hyffsat pigg.... sitter just nu å pimplar java så att hjärnan vaknar också :o och sen sadlas det....
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Men vad skönt du tagit ett beslut gällande fröken... då ska du se att du får hem en riktig skön pålla som du kan rida i timmar och utforska omgivningarna med.... :love:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

*kl*

Slinker in och uppdaterar lite från älglössens rike....

Har jobbat vidare med treåringen... Idag var vi ute i skogen för första gången. Trotsade älglössen och gav mig i väg... Tyvärr började de andra två att härja ordentligt i hagen... Mycket upprörda över att vi försvann från gården jag och Bäcka. Och eftersom jag misstänker att det kan bo en begynnande rymmare i ponnyn vågade jag inte vara ute så länge... Vågade helt enkelt inte utmana ödet och riskera att hon smet ut i ur hagen...

Nästa gång jag ger mig ut i skogen får nog den lilla Loppan vänta i stallet i stället..

Jag och Bäcka har övat lite över skritt bommar... Hon börjar nu få kläm på var hon har sina bakfötter... Nu fixar hon att kliva i/över skaklarna på rockarden utan att hon slår i bakbenen...

Har dessutom övat lite med mina PVC-rör och verkligen sett till att dessa kommer åt bakbenen hela tiden... Det funkar fint och hon håller ihop sig... Så det tar sig så sakta...
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Härligt....


Här har jag landat hemma efter en otroligt skön skrittrunda genom Roliga Skogen.... Det var jag och Kamel(självklart:p) och Rebecca å Göte:D

Vi skrittade, samtalade, och bara allmänfilosoferade och vädret var helt otroligt höstligt vackert.... MEN, imorgon så blir det nog lite mer "rida av" för att ånga bort lite energi:devil::devil:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

far hem??? oh no, det blir inget sanda ivag har inte.. vad jag behover ar en person som kan sitta kvar pa henne nar hon borjar bucka... men nej vi skall ga pa weekend kurs och hon skall lara sig att bli "ponyed", alltsa handhast?? pa sidan nar jag rider valdemar, iklad sadel och trans forstas, och nar vi aker till tranare en gang i manaden ((2500 per gang 2 fulla dagar) lar vi oss ngt nytt plus han rider henne och later mig klattra upp ocksa.. OM hon ar redo for det.. efter march blir det ju ingen ridning direct, har inga gjordar stora nog da hahaha. Sen nar folet ar har fortsatter vi igen, det blir tidig trailer traning dar...

Nej jag sander inte ivag mina pallar, och hon ar ju bara 4 1/2 sa hon blir inte riden ordentligt forrann nasta vinter.. kom ihag detta ar en sent utvecklad arabian....men visst skall det blir skont att fa henne fardig pa satt och vis...

nu skall jag gora vafflor till mig och petra...
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

KL

Har varit i stallet och donat och ridit. Vilken fantastisk dag! Vädret kunde inte varit bättre. Klarblå himmel och alla dessa vackra träd i rött och gult. Luften hög och klar. Livet är härligt. :laugh:

Under pysslet så behövde ju en del lera avlägsnas som vanligt. Tog fram bästa lerborttagarborsten jag har. En gammal rotviska som Kelly hatar. När jag kom till frambenen bet hon mig i skallen den lömska korven :eek:

Det blev en utskällning och en dask på halsen. Så har hon aldrig gjort förut. Och ska aldrig göra igen. Hon kan ju vara rätt dominant så detta accepteras inte!

Men ridturen i skogen blev underbar. Har ju bara en enda väg så den fruktade grenen kom ju. Den had rest sig lite upp efter att vi plöjde på den sist så jag chansade och lade mig på halsen och blundade. Kände den skrapa ryggen men vi kom under.

Sen dundrade vi på i skogen så kantarellerna yrde om hovarna. Lite synd på fina svampar men va fan....det var så djäkla roligt! :D

Nu ska jag avhästa mig genom tvagning!
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Sorry....Trodde du skulle skicka iväg henne för träning... Jag ska vara ärlig å säga att jag inte riktigt har stenkoll på vad alla har för hästar så ibland så blir det lite galet....


Voff: Härligt att rida så svamparna yr...ibland måste man få ha lite skoj....Skönt att du undanslapp den ruggiga grenen idag.... Själv så skrittade vi hela rundan i otroligt harmoniskt mak.... men men... som sagt...imorgon blir det lite andra bullar... Kamel behöver ju ånga av sig lite både för huvudet och figurens skull..... :devil:.... och jag behöver det för att fortsätta VÅGA:bump:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Då kanske det blir en å annan svamp som ryker uppe i norrlandsskogarna i morgon då :D Hoppla Cizma!

Kelly måste också ridas mycket nu för figurens skull. Shit en sån rund gräsmage hon har :eek: Man kan ju tro att hon inte fölat ännu....

Nä hon är inte fin i kroppen alls nu. Sen MÅSTE jag ha en allrounsadel NU. Min dressyrsadel är gjord för att sitta i. Fältsitts är knappt att tänka på, det blir jättevingligt. Bara att rida lätt i traven blir flaxigt och ostabilt. Tog ändå dressyrsadeln i dag för den allrounden jag har ligger för himmla illa på henne. Manken är för hög.

Fördelen med dressyrsadeln är att bakvalvet är högt så det blir svårare för dumma grenar att dra mig ur sadeln :devil: Hahaha...
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

sadeln ligger haroch vantar pa dig... kanske jag skulle ta bussen till amal och vidare soderut? har ingen lust att kora nu nar vinter kommer. sag en dag och jag kommer....
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

KL
Just hemkommen efter att ha jobbat natt. Kidsen är i skolan en stund till så tänkte passa på att försöka röja klart stallet idag. Minusgrader i natt (hästarna har täcken, men går fortfarande ute).
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Våra har varit inne sista veckan.
Nu tar vi in vid 24 och ut vid 06 när sonen går upp för skolan, så det blir ju inte så många timmar , och de ligger och sover som grisar när han ska ta ut dem, så de verkar tycka att det är skönt :)

Tog en liten provtur i sambons sadel igår. Vi testade den när Trullan var ny, men den ramlade ner på manken. Nu sitter den som en smäck.
Ska kolla idag en längre tur.
Stackars sambon, nu får han rida barbacka snart :)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Mina går också fortfarande ute... Om en vecka åker beteshästen. Då öppnar jag upp lösdriften. Om det inte knäpper till och blir allt för kallt hoppas jag på att kunna avvakta med hö tills dess också. Vi får se vad vädret bestämmer...
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Tja livet har sina ljusa stunder , semester , sol , lagom varmt , dagarna tillbringas för de mesta i sadeln på Den ädle Springaren vilt härjande i skog o mark :banana::banana:

De är gött och leva :bump:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Är de inte dax och kapa av den där grenen nu innan du hänger där igen som en märla.

På bästa galoppbanan kan de ju inte finnas dylika farthinder , tror tusan Kelly blir sur :)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

kl - idag blev det en skön må-bra-runda i kvällssolen. Har ju inte ridit på ett tag för en massa resande (synd om mig, va...) så det var så mysigt att skritta en lång runda. Ekorrar och rådjur var dagens "byte", men pållen var lugn och fin;)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Mina donnor går ju oxå ute än och kommer att göra så för tid och evighet, amen! Dom har fått en mörkare färg nu när vinterkostymen börjar komma på plats. Har inte börjat med hö än för dom är så tjocka och runda, ja iaf Ina :laugh:, sen har dom ju faktiskt en hel ligghall full med mumsig halm att äta av så det går ingen nöd på dom på någe vis.

Annars har dagen bestått av läkarbesök, skulle ju ta av gipset men det sitter fortfarande kvar. Han tyckte inte att det lät helt okej med att jag haft ont precis hela tiden och när han klämde över frakturen så gjorde det satan så ont :cry:. Han berättade att han tittat på röntgenbilderna och jag har tydligen slagit loss ett benfragment i leden så det blev röntgen igen så får vi se i morron vad resultatet blir. Antingen är det okej och det blir avgipsning eller så blir det diskussion med ortopeden så nu håller vi tummarna för att det är okej.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

usch då låter ju inget vidare de där . så du ställer till de :)

Lösa benbitar mja kan bli problem med försäkringsbolaget där ju:rofl:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Av försäkringsbolaget har jag redan fått betalt så det är lugnt :D Ja, en ska lärde jag mej iaf och de är att man ska INTE ta emot sej när man trillar av :angel:. Sen tror jag faktiskt att man ska överlåta inridningen till nån som kan det där, det är nog inget för mej :grin:.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Kat..det är minst två månader tills snön kommer. Vadå inte köra när det är vinter....Bra däck på bilen och anpassad fart. De e bara tuta å köra ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 212
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 276
Senast: LovingLife
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 280
Senast: dobbis
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 192
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp