"Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

...... Han hade ingen egen motor alls. Det blev väldigt stor fokus på drivning, vilket "förstörde" lite av upplevelsen. Förstår ni hur jag menar?......

Kul att också du är igång! :)

Jodå, jag förstår vad du menar - jag gillade också förr att rida hästar med lite mer motor i men ska jag vara ärlig så vill jag nog vänta lite med det ha ha ha :D

Vår pålle är egentligen rätt bra till mig - om jag inte rider så där väldigt aktivt så gör han inte så mycket väsen av sig och jag kan i lugn och ro försöka hitta tillbaka till balans, mod och känsla.

Men när min dotter rider honom på ett mycket mer aktivt sätt så blir han en helt annan häst. Då kan det både komma "krut" och motorexplosioner :rofl:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Men vilken tråkig historia! :cry:
Jobbigt att hitta drömhästen och sen att nån förstör den så.

Jag och sonen har precis ridit en snabbis i skogen. Hästarna börjar kunna våra nya stigar nu, så det går ganska snabbt nu.
Men tror det är nyttigt för dem, då backen upp till skogen är ett par km och det blir mkt jobb upp och ner.
Imorgon blir det nog en ensam tur då vi har mkt att hinna med. Ska ju ha kalas.
Så jag tänkte, jag rider - medans sambon dammsuger :) Han är bra på det.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Vad är det för häst ni har? Skönt att kunna dela häst med en familjemedlem!
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Får man göra det tro? Ah jag chansar :o)

DSC00008.JPG


DSC00009.JPG
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Tack lobell :) Men ni förstår chocken i morse när jag såg mig själv där, på förstasidan :eek: Jag blev så paff.

Nu har min och dottras hästar fått nya fina skor och snygga fötter. Dottern fick passa hästarna för idag hade min bror fått ett ryck och varit i skogen och plockat hur mycket svamp som helst. Eftersom han inte äter svamp kom han hem till mig och bara gav bort all denna underbara svamp till mig. Bara sådär! När han ändå var här satte jag honom i arbete (som tack för svampen då), vi plockade igenom ALL halm (cirka en rundbal) som låg på dyngstacken för att leta efter dotterns borttappade vackra DYRA armband. Vi har hållit på i timtal men inget armband :cry:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Tror alla som ridit på ridskola vet "precis" vilken häst du menar:).Brukar väl alltid finnas ett par på varje ställe.Stabila men kanske inte alltid så roliga.Men där jag red senast blev alltid den hästen vald till stallets favorit:)(ja,han var go!)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Förstår att ni samlar pengar till något,vad går det ut på?Jättehärliga bilder f.ö:)!
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Tack mirameja.

Japp, vi samlar in pengar till något som heter Fistulastiftelsen. De bedriver ett sjukhus i Etiopien där fattiga, unga och förlossningsskadade flickor får hjälp. Vi är ett gäng hästjejer (och dessutom mammor) som ville göra något för andra mammor. Det roliga är att nästan inga av oss kände varandra innan, vi har "träffats" här på Buke faktiskt. Internet är fantastiskt!!:love:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Fina bilder. Särskilt det med "åsneminen" gillade jag. :) Tycker det är ett fint ändamål ni bidrar till. Hatten av för det!

Var inte så lusten på att jogga bakom Kelly idag så jag red i paddockan. Körde stenhårt på att fokusera på hennes utskutande bogar. Det gick faktiskt rätt bra när jag la all fokus på det. Dock blev min sitts gräslig istället. Tydligen omöjligt att göra båda sakerna samtidigt.:mad:

Hade med min snacksalige son som först satt och kollade på DVD i bilen men sen stod och ställde hundra tusen frågor vid paddocken. Inte lätt att hålla koll på bogar och samtidigt svara på frågor om fyrhjulingen på gården och hur många hästkrafter den hade.

Påväg till stallet kör man förbi eller rättare sagt blåser man förbi en hästhage intill stora vägen. Men idag var en av ponnyerna utanför :o Fick stanna, vända om och leta reda på gården som hade hästarna. Enligt grannarna så var det en otrevlig människa som inte brydde sig som ägde dem. Hittade gården och tillslut ägaren i allt skräp där. Förklarade att en ponny stod vid vägkanten vid väg 172 ( ingen kör under 100 här)
Döm min förvåning när hon istället för att säga tack och bli orolig blev fly förbannad och började gapa om att ponnyn var ju för faaan helt djävla dum i huvudet och bla bla bla :eek:

Jag hoppade förvånat in i bilen igen och ropade ett ynkligt varsegod åt henne medans jag stängde dörren och sen drog jag. Stackars pålle...han fick nog sina fiskar varma när hon fick tag på honom:cry:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Här blev det en skrittur på H.Hon verkade pigg på mer men jag har lite känningar i ryggen efter långturen så det fick räcka.Underbart väder i skymmningen:).
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

nu har jag matt pallarna.. Mirri ar 117 cm och Madeira 116cm .. yep matte twice sa jag var saker.. Madame kommer nog inte att vaxa mer, mirri kanske.. han ar bara 2 1/2 sa....
sa en 115 tacke for henne och honom ocksa kanske 120 till honom.. undrar om det finns nagra begagnade?? yep som jag sa, jag ar snal..
nu har jag atit ocksa, sa skall borsta framtanden och hoppa i sangs.. natti natti
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Vad är det för häst ni har? Skönt att kunna dela häst med en familjemedlem!

Han är en Kallblodstravare på 16 år som vi har ägt i ca 7 år.

Gick på travet strax innan vi köpte honom men är numera en mycket trevlig ridhäst/skogsmulle.

Ja att dela häst kan väl vara bra fast jag kommer att ta över honom i princip helt nu eftersom dottern ska flytta hemifrån och jobbar ganska mycket.

Men hon säger att hon kommer att ta sig en liten tur då och då när hon är hemma och det är ju kul. :)

Funderar dock på att man kanske skulle försöka hitta någon medryttare/skötare som kanske kan avlasta mig någon eller några dagar i veckan men tvekar lite. Måste ju vara någon kunnig och som man litar på .....
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Din Preston är väldigt lik min dotters pålle till utseendet - dock inte stammässigt. Han är verkligen också en på miljonen.:love:
När vi var på tävling i lördags - han och jag ensamma - så kom parkeringsvakten fram efter ett tag och sa "jag ar tittat på er länge nu. Du har verkligen en jättesnäll häst. Precis som en hund". Och det är han verkligen - följer med när jag behöver komma in i bilen, i bakluckan och i trailern. Står alltid lika snällt och väntar på att jag ska bli färdig nån gång.

Ska prova starta min egen nästa gång. Då behöver vi hästskötare. Han är sagolikt snäll - men tålamodet tryter ibland. Han har redan sparkat in en bildörr. Det får räcka så..
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

God kväll! Tittar in som snabbast bara för att meddela att vi lever. I torsdags for jag söderut och har tillbringat helgen hos syrran i Småland. Drabbades där av någon eländig bacill som nu slagit ut mig...dock hann jag longera båda hästarna igår och hoppas hinna göra nåt vettigt i morgon med dom...
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Va fina ni är! Vilket fint initiativ att samla in pengar till dessa tjejer, all heder till er :bow:. Synd på jäntans armband.

Klart och kallt i kväll med och ännu fler knottjävlar som får ge sej :devil:. Har vi tur så är dom ett minne blott snart!

Vi körde in en rundbal med halm till damerna och som vanligt så var det popis värre! Passar bra nu då det är frost på nätterna och mycket fruktan (visst heter det så?) i gräset för det är jätte mycket grönt i halmen så dom mumsar mer än gärna där inne.

I dag kom min efterlängtade biljett till kursen nästa helg! Ska bli jättespännande!
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Gå in på Tradera och kolla! Där har jag budat hem jättemycket saker till mina pållar. Kanon om man inte vill kasta slänga ut förmögenhet på grejer. Finns ju hur mycket som helst där.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Ja Prestons "vänlighet" och tillit till människor var något speciellt. Han tvekade aldrig för något. Sa matte att det var ok att gå förbi skördetrökor, motorcyklar, stora kompresorer som var igång osv så var det okej. Han litade på allt och alla. Kom direkt när man ropade, låg han i boxen och slöade kunde man öppna och gå in och han lågt fridfullt kvar, vi sparkade boll i paddocken och massa andra roliga grejjer. Han var en kul och personlig häst jag alltid kände mig 100 % trygg med. Jag åkte av en gång, enda gången han provade en liten brall, han var fyra då. Direkt jag hamnade på backen så tvärnitade han och kom travande tillbaka till mig :love:

Han var mitt lejonhjärta. Kommer alltid att ha dåligt samvete för att jag skickade honom till den där fodervärden och det gör mig extra ont att han som litade så på människor blev så sviken utav en av dem som skulle ta hand om honom.

Nu har jag istället en rak motsatts till honom i Kelly och det är fantastiskt lärorikt och kul. Från att ha haft en gentleman som alltid sa okej till allt man bad honom om så är det nu två kvinnors list och humör som väger mot varandra hela tiden :D
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Oh vilka härliga bilder:)
Japp nu är du en kändis o blir igenkänd när du är i affären;)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Skoj att höra att du börjat komma igång:)
Nu är det bara att köra på men förstår dej föredrar oxå lite hästar med lite motor.
Men du ska se att det kommer att gå bra nästa vecka
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 212
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 276
Senast: LovingLife
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 280
Senast: dobbis
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 192
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp