Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?
Hej igen!
Har inte skrivit på ett tag men det har inte blivit så mycket med ridningen på sistone - mycket regn och mycket blåst som inte precis inbjuder till sådana övningar..... i alla fall inte hos mig
Men idag var en rolig dag för både jag och dottern var lediga samtidigt och vädret var visserligen gråmulet med lite lövprassel i vinden men lite ridning blev det allt!
Har ju köpt nytt bett dvs ett oledat jaktkandar i stället för det oledade pelhamet och detta testades idag.
Hästen verkar gilla det jätte mycket och min dotter som även hon tog sig en liten ridstund tyckte faktiskt att han gick kanon. Hon sa att hon inte hade något alls i händerna och han var avslappnad och fin.
Sen har jag ju även köpt sådana där "kåpor" till stigbyglarna som hindrar fötterna att åka för långt in och det var verkligen ett bra köp för mig.
Jag spände mig nog lite innan och tänkte sådana där dumma "katastrof"-tankar: "Tänk om jag fastnar och släpas efter hästen"
Nu kändes det mycket bättre och även jag var faktiskt relativt avslappnad.
Uppsittningen skedde förstås genom att klättra från gödselstacks-muren som vanligt och avsittningen genom en spark i r*ven på stackars pållen ha ha
Jag kan helt enkelt inte kliva av på ett trevligt och graciöst sätt!
Jag släpper stigbyglarna, gungar lite med benen fram å bak och sedan är ju meningen att jag vigt som en katt ska slunga högerbenet bakåt och över rumpan på pålle men det slutar alltid med att jag inte når över och ger honom en spark i baken
Tur att pålle är snäll!