"Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

gjorde du dätt i....mn kan ju undra ibland om de vet sitt eget bästa .:)

38 mm är inte lite regn de.. fy tusan vet inte ens om vi jag ens fått de mängderna på alla år jag bott här.

nja flytta västerut låter inte lockande .....tycker faktiskt synd om er :o
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Spiken hade vikt sig,gick nog in ca 1 cm och jag tror jag kom precis när det hänt(otroligt när man är borta nästan hela dagarna!).Hon blev aldrig halt och svullnade inte,det är nu en vecka sedan och jag har ridit som vanligt.Hovslagaren som skodde om henne i veckan skar upp lite där spiken gått in.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

AH men va skönt härligt:) bra att hovis skar upp. Det är ju strålbenet o elastiska putan man är livrädd för.

Men då behöver du inte bekynra dig om de i alla fall. En strykning från olust listan,:)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Alltså de där är ju himla fuskigt ju , fattas bara de är jobbeet som betalar med:)

ta med dig lite gott vin hem.. vet vart du kan skicka :angel:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Ska du dit och rida eller är det bara en härlig semestertripp? Hoppas du får en solig och varm resa iaf!
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Ha det underbart Tajger! Jag är lite avis, jag älskar den staden. Och inte bara därför, att få resa iväg och bara få vara fri och ledig. Strosa runt, dricka & äta gott. Ta ett glas (minst) rosa cava och njut :)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Tack! Vi ska bara umgås med goda vänner och ha det trevligt några dagar. Funderar på cykel-sightseeing, det har vi aldrig gjort där:) Hörs fråmåt helgen.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Jisses, det är ju en bedrift bara att vara ute och tävla!! och att ni fullföljde programet på första tävlingen, Grattis!!
Här låter jag dottern tävla serru o är ponnymamma istället... :p
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

har kom det endast 15mm fran igar lunch nar jag tomde.. innan var mataren full sa har ingen aning om hur mkt egentligen kom ner.. skulle flytta bilen och den star ju pa grus, men aven gruset ar lite svajigt... ar radd att traden skall borja ramla ner har da marken ar sa blot...paddockar ar leriga men det gar val utan att saga..
om jag tors skall jag forsoka ge mig ut pa palle, sag igar min grusvag ar full med stora rannilar fran regnet.. men har inte checkat hallbarheten..
yr.no sager solsken av sorts idag, har inte sett den annu. och sen fint vader resten av veckan..
hoppas ni alla har det battre an de blota skogarna
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Bättre har vi nog, det har regnat mycket men än klarar marken att forsla bort det så det är inte så kladdigt. Just nu har vi faktiskt sol här men det blåser ta mig tusan kuling!!

Dottern och jag har precis varit ut en tur men den blev bara hälften så lång som vi egentligen tänkt för hästarna blir så på tårna av vinden. Leo blev lite rädd för en jättefarlig hare (säkert sabeltandad) och dummade sig lite medan dotterns ponny Soraya blev skiträdd för ett hus som av någon tokig anledning stod vid vägen. Att det stått där de minst tvåhundra gånger hon ridits förbi förut har inte med saken att göra, det kan ju hända att det ville hoppa på henne ändå. Så här väldigt fjantiga brukar de inte vara i vanliga fall, suck.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

KL

Hej alla gamlingar:D Här är det en trött Tant Cizma som skriver.... kom mig faktiskt upp på en härlig Kameltur igår med Rebecca och Miranda å deras hästar, sen var det dags för ryttarbyte på gammelstollan och lite voltträning för Evelina..... då tog turen slut:cry: Evelina tränade på riktigt bra... allt såg fint ut... tills........ PANG.....:eek: markkänning..... resultat: Bruten arm....:cry:



Men eftersom vi befann oss ganska ensligt så var den lilla tvungen rida hem Maya med enhandsfattning och jätteont i höger handled....:cry: men men.... efter X antal timmar på stadens akuten kunde vi således åka hem med gips på och värktabletter i fickan.....

Vädret är vackert och förmodligen tar jag en sväng på Kamel när alla 2 ögon vaknat och musklerna sprättat till liv.... :laugh:

Ha det bäst tills vi skrives igen...
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Jodå, min unge tävlar också. Ofta. Tänkte det var min tur nu.

Känslan på framridningen kan jag leva på ett tag, så fin har han knappt varit hemma nån gång Nästa gång får vi hitta en tävling inomhus:idea:

Vi kom faktiskt inte sist...
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

oj då , men sicken tur de gick som de gick. :o

Själv fick jag en rejäl påminnelse idag att man ska nog använda hjälm vid ridning.:o

Hann inte ducka för en stor gren så nu har man en vääldigt bred mittbena:cry:

huvudvärk är baara förnamnet men lite avledon skall väl råda bot på den.

jaja bär en sig dumt åt får kroppen lida...:crazy:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Men, stackarn!
Kunde iaf gått värre, som klen tröst.

Idag red jag och sonen i skogen. Vi letade nya stigar och red vilse! Till slut fick hästarna bestämma vägen och vi kom ut på en sidostig från där vi var.
Det är spännande i skogen :)

31686725.jpg



Och ett köttbulle-kort, :crazy: men hästen e söt :)

31686728.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Men är du alldeles vettvilliger kvinna:laugh: Inte tror du väl jag törs inmundiga den , vet ju vad som är i :laugh: dessutom vet man aldrig hur den slår , är 50% chans en överlever :o och vem skall dp ta hand om min ädle springare???

kan jag testamentera han till dig :angel:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Har varit på tur idag i 3,5 tim.När vi startade var det ganska ruggigt men efter hand blev det perfekt ridväder:).Jag hade tagit på mig alldeles för mycket och blev snart för varm.Vi blev till slut 6 stycken som gav oss iväg.Vi red på skogsstigar och små grusvägar i en stor skog utan biltrafik(behövde endast korsa en stor väg).

H.skötte sig alldeles utmärkt och hon fnös visserligen en del men absolut inte mer än annars,hostade inget.Är väldigt glad för det:).Vi skrittade och travade mest men det blev faktiskt lite galopp för mig och H.också!

Transporten var som vanligt ett problem,fick inte in henne själv idag heller,men med två medhjälpare och linor gick hon på nästan direkt.En klar förbättring mot förra gången.Det var premiär för mig med nya(nåja!)transporten och det gick bra.Åh,så skönt med en egen!

En rolig grej var att två av hästarna som var med ska springa löp i veckan.Nu traskade de lungt på med oss andra.Ganska coola:cool:fullblod som ni förstår.

Har förstås glömt:mad: hur man la till bilder,om någon vill påminna ska jag visa oss.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 217
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 276
Senast: LovingLife
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 280
Senast: dobbis
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 192
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp