"Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

inte var ni vilse helle ni kom ju hem:) ni tog bara en längre väg ju

Den där terrängen ser väldigt ridvänlig o härlig ut lite galoppvänlig :angel:

måste ta lång tid o göra damen din så fin, gör du de varenada gång
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Tack för erbjudandet:)!Snygg är han visserligen men verkar något för rörlig för min del,håller mig helst till lugna kusar;).
Och vi ska väl tro och hoppas att du hänger med ett tag till,med eller utan den livsfarliga brygden,vem skulle annars säja oss ett sanningens ord här då och då:D.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

låter som en helt perfekt dag de där:) och va skönt att H verkar bättre inge kul när de är dåliga.

u när duhar egen transport kan du ju lastträna närr du vill , så fixar du lastningen själv sen är alltid skönt.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

nähä så de gick inte:) blir till att skippa Specialen då :laugh: tar en mugg kaffe då
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Jag gör oftast 4 flätor eller som idag en fuskardennerfläta, men det tar bara ca 5 min.
Inte för utseendets skull egentligen, utan för att jag inte ser tygeln på mansidan annars :)

Skogen är galoppvänlig ett par km, men sen är det mest sicksack mellan grenar, stenar och bråte. Lite hjärnpyssel för hästarna att ta sig fram i.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

KL
Shopping bidde det för mig idag. Jacka och varma skor. Så nu finns det inga ursäkter.:D
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Kul med nytt :)
Jag har oxå ett antal varma jackor, stövlar och regnkläder nu, så ursäkterna har blivit färre.
Men jag har fått ett sug efter ridning nu, så får nästan kolla att de får vila nån dag oxå :)
Passar på innan det värsta vädret kommer.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

31686620.jpg

Så här glad var jag!
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Kl.
Jaha, så var denna dag snart till ända då. Det har varit en relativt fin dag, inte en enda droppe regn! Tömde regnmätaren i morse och summasummarum så kom det totalt 44 mm under gårdagsdygnet så nu hoppas jag att vi fått vår beskärda del för ett bra tag framöver.

Har inte blivit nå hästpyssel i dag då stugan varit proppfull med barn och barnbarn. Alltid lika kul när dom kommer och alltid lika skönt när dom åker :angel:.

Min kompis, stallägaren som Winnie stog hos, och jag har varit iväg till ridhuset i grannbyn nu i kväll och kollat in löshoppning, jäklar va skoj det va! Det är ett antal söndagskvällar uppbokade för löshoppning nu under hösten och det ska vi absolut prova på med våra unghästar!
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

KL
Jag skulle GÄRNA följa med tajger till Barcelona! Nu ska jag till Västerås ett par dagar istället. Missar mitt ridpass ikväll :(

Hoppas att nya TV-anläggningen är fixad tills jag kommer hem. Man blir GALEN på sån't!!!! :eek:

När det gäller hästeriet så får man börja acceptera att sommaren ÄR slut. Jag ska försöka hitta "vinderlådan" med broddar, rumpvärmare, raggisar och alu-sulor. Ligger i källaren någonstans innanför allt som kommit fram över sommaren...... Det är en hästmässa i Borås snart som jag tänkte försöka komma iväg på. Kanske snubblar man över några bra erbjudanden.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

och har gar jag i leran.. har varit ute och gravt i diket sa det skall bli lite lattare att ta sig in hagen men det klafsar.. jag onskar faktiskt frost nu.. det har ar for mkt.. MEN man skall val vara glad att det ar bara 8 manader kvar till Skagern runt.. Vantar att hora fran Er, just nu ar 6 personer intresserade.. men hur manga som kommer vet jag inte...
DDe sager sol idag, har inte sett den annu, men bullen och jag skall val ut en stund i eftermiddag.. forsoka i alla fall..
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Vilka dagar kommer du vara där - och var? Jag har inte bestämt vilken dag - troligen blir det söndag.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

KL

Godmorgon allihopa... Här lyser höstsolen så grannt så man nästan blir religiös och jag är för ovanligheternas skull pigg i arla morgonstund...Idag blir det ABSOLUT Kamelritt i Roliga Skogen:D
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

God morgon själv....

Här lyser solen med sin frånvaro skulle man kunna säga... Dessutom blåser det stormvindar...

Har haft en mycket trevlig helg i goda vänners lag och hästprat hela helgen..
Nu är det bara en vecka kvar av semestern... sen är det tillbaka i gamla gängor igen...
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Här skiner solen med, men det blåser jättemycket!

Har fått sålt nya sadeln, med lite vinst t.om :)

Blir nog en sväng uppe i skogen när sonen kommer hem. Fördelen med skogen är ju att det inte märks att det blåser.

På onsdag fyller min 3:e skrutt 4 år, så vi ska låta de små rida då, och sen ha kalas med smörgåstårta och en massa godis.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Blir sannolikt bara lördagen.
Dottern vill kolla på Tobbe Larsson.:D
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

KL

Åååååå gud vilken förmiddag jag haft.... Helt obetalbar:banana:

Det började med lite småmys i hagen, sen en lååååååång stund med borstning och kärlek och efter det så bidde det "på tu man hand"- ritt i Roliga Skogen och det var alldeles fantastiskt... Kamel var lyhörd, arbetsvillig och gjorde allt jag bad om...:love::love:

Men sen när vi strosade hemåt i sakta mak blev jag något paranoid... fick som för mig att en björn skulle dyka upp så då tog jag HALS:o

JAg sjöng som full sjöman och ylade värre än Fläskkvartetten och jag tror nog Kamel trodde jag fått ont nånstans... förmodligen så dödade jag varenda lilla truddilutt som jag drog och var nog både sur och skarp och helt off mest hela tiden.... MEN Så Roligt det ändå var...:rofl:

Tjilevipp...för en stund
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Då säger jag "God eftermiddag" :)

Idag har jag och min lille tjockis haft besök av en journalist och en fotograf. Det ska bli ett litet något om ett kalenderprojekt som jag (och 11 andra vackra brudar) och våra hästar är inblandade i. Det ÄR pirrigt att prata med pressfolk, men det gick så bra så. Fotografen tog bilder och mig och Köttbullen när vi traskade i hagen. I morgon kommer tidningen, så då får vi se vad det blir av det. :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 217
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 276
Senast: LovingLife
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 280
Senast: dobbis
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 192
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp