Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?
KL
Hos mig har det varit/är problem med hästarna.Om vi börjar med H.Hon har sedan en tid tillbaka börjat fnysa kraftigt vid ridning,någon gång även hostat.Om jag tänker tillbaka gjorde hon det ev.redan innan sommaren men i så fall inte lika mycket.Nästan samtidigt har hon börjat klia mulen när vi är ute,mot stenar och stockar,ibland mot benet.Detta är just nu bättre, peppar,peppar..F.ö pigg och framåt vid ridning.
Så D.En dag vid ridning var han stel och ovillig,hade inte märkt något innan.Han åt som vanligt och ingen feber.Har sedan bara skrittat honom,han är bättre men inte helt bra.Han hade tidigt i somras erlichia som han blev "bra" ifrån på några veckor.Jag har tidigare haft en fjordhäst med denna sjukdom,hon blev också stel och knepig i perioder så vet inte om det är det som spökar med honom också.Avvaktar lite till sedan måste han kollas upp.
Båda är som vanligt så länge de går i hagen och stallet,ser inte sjuka ut,men ,men
.
Ovanpå detta har H.haft en spik i hoven och honkatten som steriliserades har infektion i såret.
Vad beträffar H.så blir det ett prov på hur hennes luftvägar klarar en längre ridtur i morgon,vi ska på långritt.Har glatt mig åt den men just nu känns det lite motigt.