"Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

men visst ar ville fin.. sjalvklart.. men han ar ju inte en flinga eller bulle.... som jag tycker mina rabarber ar toppenfina men vad suckar du efter?? just det mina bullar... jag ser ingen annan losning an att du far ha dig en bulle eller flinga over vintern.. dar valdemar kom fran har de tva till bullar som ar kanske inte dressyramnen men valdigt trevliga.. runt 145cm eller sa.. om du vill kan jag tinga dig en for nasta vinter??? valdemar kommer tillbaka hit dock, har redan fatt lov och yep, mina rabarber kommer ocksa att vara pa bild sa.... men ville ar jattefin, och sot ocksa
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Sorry, jag såg inte ens bilden , fastnade på inlägget med symaskinen :)

Han är jättefin, och med lång man kan han ju knappast se sämre ut :)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Är de hästtjuvr i faggorna :)

Lobell kom å tänka på att de är bara 2 månader sedan vi började den här tråden och du hade det besvärligt med att Damen inte ville som du:)

Får gratulera till att ni verkar ha blivit ense. Du har varit duktig tycker jag :)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

De där stallet och framför allt stallplanen vill jag ha:)

Men hur fasen kan du böja slutändan på benet så där :o Har du inga ben i skanken , :)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

måste man var hushållskuning för att skaffa barn:) Där trodde jag de var andra kvalifikationer som skulle till:angel: tänk va man lär sig:laugh:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Fast hon försökte idag med. Sonen har ju bara ridit 6-7 ggr och sambons häst testar lite och vänder, så då tvärvände hon med och försökte trampa ner lite i skogskanten, men jag gav mej inte så vi kom iväg :)
Men tack ;)

Undrar oxå hur man får in fötterna längs med hästen, om det var det du menade ?
Mina fötter står rakt ut. Vet inte om jag har för korta ben eller nåt..
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

JAG haller mig till mina bullar, vill inte ha nagra flingor eller andra bullar, men jag tankte tant Mia kanske ville ha en bulle nasta vinter som "vinterhast" och plonka runt med.. inte min forstas men en av de andra som finns pa samma stalle som valdemar kom fran.
Dock, sedan jag har aldrig varit pa en Flinga, vore det skoj att aka pa en san dar grej som tant Mia gjorde och prova ngt nytt.. Har hemma ar det ju antingen knasig arab eller rund bulle.. Dock forhoppningsvis kan jag rida madame Madeira nasta sommar.. hoppas kan man gora.. Men tycker i alla fall tant mia skall ha sin egen bulle...
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

jo men skillnaden nu är ju att nu vågar du ta matchen med henne du är mycket säkrare nu . Det där är inte så lätt att komma över den tröskeln:)

ahh du menar korta ben o bred häst :) fast mina ben är längre ner än PONNYTANT är o inte fasen kan vrida om skankarna så där.

Jag misstänker starkt hon har opererat in någon extra grej i benet :angel:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Sorry, jag såg inte ens bilden , fastnade på inlägget med symaskinen :)
Han är jättefin, och med lång man kan han ju knappast se sämre ut :)

Nä. Så här ser det ut i motvind ;)
24786_1339848371150_1079388511_2529722_7503334_n.jpg
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

..//PONNYTANT är o inte fasen kan vrida om skankarna så där.
Jag misstänker starkt hon har opererat in någon extra grej i benet :angel:

Jag ser alltid ut så där..... :D

Nä - skojar. Det ser ju faktiskt helmysko ut. *sträcker ut benet och tittar på det* Nepp. Rakt.

Jo - jag HAR ngt inopererat i benet. Silikon. Miniskskada. 100 år sedan typ. Fast det var andra benet.

Jag får nog kika på några fler bilder när jag rider. Så där kan det ju inte se ut! :crazy:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

KL

Pållen och jag har just överlevt vår första lokaltävling i dressyr! Fy vad tafflig man är!
Pållen har varit extremt osamarbetsvillig hela veckan, men på framridningen blev han jättefin - för att sedan komma ut på en mycket blöt och tung bana. "hade du tänkt att JAG ska gå i det där?" verkade han tycka. Man blir ju smutsig om tassarna! Resultatet blev en katastrof men han var så super på framridningen så jag kan faktiskt leva med poängen. All vår början bliver svår...
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

..//Men tycker i alla fall tant mia skall ha sin egen bulle...

Instämmer. Fast det lät lite lattjo, det gjorde det. Att jag suktar efter dina bullar. KAN missuppfattas om man inte vet min vurm för pållar av fjordis-typ.
Eller andra "stabbisar". Som några av er vet är gillar jag iberiska hästar också och de är inte heller några..... Kat - vad är det du brukar kalla dina ädlingar? Sparrisar? Nä..........
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

ähh va fasen du är ju gjord för att rida ju. :laugh:

ska man inte krama om hästen med skänkeln:o misstänker de ser så där ut för att du verkligen har vinklat fotbladet och har tyngden på utsidan av foten.

Men avis blev jag :laugh:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

You did it! Har du inga bilder? Från framridningen t ex..... ? Var det kul?
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Du vill inte ha en nordismärr med integritet 149 cm 6 år en helsikes massa man o lugg :)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Nästan oförskämt ju att tvinga pållen grisa ner sig så där:)

grattis till att du våga och nu kan de ju bara bli bättre , enklare o klätra uppåt än kasa neråt :angel:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Rabarabers (rabarber)... i amerikanska ar det ayrabs.. sa det ar den svenskifierade versionen.. och bullar och rabarabers gar jatte bra ihop..
Vi far prata mer om det har om bullar for nasta vinter.. jag hjalper dig aven att hamta hehehe, och sa kan vi halsa pa otyget och rodskagget och farbror gubbe pa en gang.. bullarna och rabaraber har inte varit ute hela dagen, och nu ar det dags for kvallsmat. hoppas mama alg har dragit sig undan.. vill inte mota den i stalldorren..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 225
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 276
Senast: LovingLife
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 280
Senast: dobbis
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 192
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp