"Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Låter som om ni kommit på en bra deal. Ska jag jobba så här som jag gör nu plus allt som händer med mamma så kommer jag att behöva lite hjälp med att hålla motionen i gång på pållan också. Hon behöver gå 5 dagar i veckan tycker jag om vi ska komma igång någon gång. Hon är ju äldre och då är ju regelbunden motion viktigare om man vill att hon ska behålla flåset. Nu rids hon 1-3 dagar i veckan.

Tror det kommer att vända efter årsskiftet. Jobbet lugnar ner sig nästa vecka. Åker väldigt mycket på ledig tid till mamma ( 8 mil enkel väg) så mycket ledig tid går åt där. Tyvärr har hon nog inte så mycket tid kvar och då kommer det bli skönt att ha Kelly att lägga tankar och tid på. Blir nog mer ridning också när jag kommer till ett stall med ridande stallkamrater med.

Nu ska jag strax åka och mocka igen.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Voffie, angaende stall.. Finns det plats att gora en paddock, tex i en av hagarna, som ar nara stallet i sig sjalv? Da kan de ju vara dar om det ar lerigt i hagen.. alltsa typ vinterpaddock. Kanske fraga stallagaren.
Var detta COOP tanten? eller ar det ngt annat?? jag ar forvirrad med alla stallen lol.. Hade du inte 3 olika including det som Kelly kom fran? skriv och forklara..
Och besok har kan vanta, SEN kommer du att behova att komma ivag emellanat och da tar du sonen och kommer upp..Nar du kanner for det och vill ivag fran allt...
Hoppas det loser sig med stallplats, annars far du val ha henne i garaget med moppen..lol
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

hmmm får ta på mig tänkarmössan , gå ner i jordkällaren och skruva lite på sibburatorn . Då får jag lite råmaterial:) sen ska vi väl alltid kunna blanda ihop något verkningsfullt.

Finns ju en puttelj Torpets Speecial ståndes , den botar ju allt på ett eller annat sätt inom 3 timmar:angel:

ber o få återkomma i ärendet ;)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Åhhhhh vi skulle byta bete du och jag. Mina damer ska stå på magert ynkligt skogsbete och inte kraftigt höåkerbete. Gubben min har slagit med betesputsen flera gånger men ändå är Ina tjock som en elefant :mad: Nästa år ska vi göra skogshage och det ska inte finnas ett endaste grässtrå så långt ögat når! Enda nackdelen är att det är vid mammas o pappas sommarstuga en bit här ifrån (3-4 km). Men jag ser verkligen fram mot det.

Nu är mina flingor vaccinerade och klara till september 2013, skönt! Ina brydde sej inte alls men Winnie skulle väl visa sin sämsta sida och nästan resa sej på bakbenen, fjantmaja :grin:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

ja de ddär med att slå av gräset gillar jag inte till lättfödda hästar.

Dels stressar de gräset så fruktanhalterna rusar och fångriken ökar .

Bättre och låta gräset bli övervuxet , dels blir näringen mindre och fruktanhalten går ner.

dela av hagarna om de är stora och dela in iflera hagar.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Stall nr t.o.m 3 är inte aktuella längre. Har kollat samtliga lite nogrannare och de passar inte mig, hästen eller ibland ingen av oss:crazy:

Det jag tittade på idag var coop-tanten. Det låg vackert, stallet blir superfint, hyran var låg och hon var jättetrevlig så det finns med på listan ännu. Jag hade satt max 1 mil från centum och det var 9 km någonting...

Men så fick jag nys om ett stall till i kväll och mailade. Detta ligger mindre än 2 km bort och har paddock. Litet stall för tre hästar. Jag var välkommen att titta i morgon efter jobbet. Låter spännande.

Ska upp fem i morgon bitti så jag återkommer i morgon.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Lycka till med stall-letandet. Jag har själv stall och hyr ut plats. Det gäller ju att känna av kemin på hästar och stallägare resp hyresgäst. Har själv haft / har underbara hyresgäster och sådana som jag verkligen ångrade att jag öppnade dörren för. En sa jag tom upp, för jag blev helt gaaalen bara jag såg människan till slut! Nu har jag själv fyllt stallet med hästar, så det blev inte så mycket kvar att hyra ut :D.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

:mad:Hur tråkigt är inte vädret här då??!?!!
Här har man bokat upp ridtur med en gammal arbetskompis också är hela världen GRÅ! Och våt! :mad: Hur trist är inte det då?
Javisst, vi ska ut o rida ändå, men det är ju inte samma härliga tur i duggregn.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Ja tvi vale vilket väder! Här har det vräkt ner hela natten och gör så än. Men det verkar som om det bara är jag som tycker det är ett inneväder i dag för pållarna går ute i hagen och strosar fast dom kan va inne i ligghallen och mysa.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Om det kan vara till någon glädje så är vädret blygrått på den här sidan med.
Molnen hänger i trädtoppshöjd , dock ingen nederbörd.

Springaren har vilodag så nu fikar jag mest o grunnar på vad jag ska göra.

Hmm skulle behöva ta en tur med snabeldraken och greja lite med tvättmaskinen. Behövs nog röjas en hel del i stugan men de är ju så förbaskat tråkigt :o

Vete tusan om jag inte nonchalerar röran och tar mig en shoppingresa till Höös och Horze och ser vad de kan erbjuda. Betydligt trevligare alltid behöver man väl något :laugh:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Jag vill ga shoppa.. behover nytt trans for valdemar bulle, och sen skall jag val kanske kopa regntacken till de sma.. allt jag har ar ju forstort.. och sen finns det val en och annan sak som man kan vilja HA, men inte behover...
dock ar det regn har, osregn, eller som vi sager i utriket, pissing dogs and cats.. hade ju tankt mig en tur pa bullen, men sen har de ocksa skjutovningar sa det ar dumt. de far sta i sina stall och mumsa 2.50/kg ho i stallet och ma gott... Madeira stod och fros i morse (ja en timme sen), sa hon har sin fleececover pa nu. Det och mumsigt ho sa mar hon bra snart.
Jag har varit lycklig att inte ha fryslortar tidigare, men hon verkar vara frusen av sig, dock nar haret har kommit in for vintern klarar hon sig bra.. det ar den har overgangs tiden som ar besvarlig..
Och slutar det inte att regna snart ger jag upp pa hastar. Jag orkar bara inte med lera, lera och mer lera och inte kunna gora ngt med dem.. De har massor av energi att fa ut, men forsoker jag sjunker de till knana i lera. Var ute och tittade pa var vinterhagen skall ga, och det ar inte lera men man sjunker och marken ar vattensjuk.. Snalla lat mig vinna lotto sa jag kan ha en covered nanting... da kan de i alla fall fa komma ut och springa av sig lite..

Och sedan jag inte kan gora ngt annat, skall jag moblera om i koket. Har anvant vedspisen som avlastningsbank under sommaren med blommor etc, nu kommer sotaren pa torsdag, det skall bli eld igen och maste forflytta saker och ting.. Elspisen atergar att bli avlastning, onodigt tycker jag att anvanda den nar man har eld i vedspisen.
Sen ar det ju det dar med tvatt. Finns att gora minsann men ingen vag att torka mer an hanga pa stallning.. BBorjar bli daligt med klader sa maste nog...
Ha en bra dag alla..
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Vet inte om det är ngn tröst men här regnar det oxå men mina pållar måste ut:cry:
Ska oxå ta en dust fast med hmm strykjärnet.
Oh shoppa låter toppen ,ta med stora plånboken,såna affärer har en tendens till att gräva stora hål i plånboken:o
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Mern alltså ni måste bo på fel sida av sverige helt klart.:laugh: grått är de men onget regn tralallaaa:laugh:

Vad stryker an idag??? DEvar många år sedan jag hade pressveck på kalsongerna:o

Stora hål.. ja va fasen pengar är runda för att de ska rulla :angel:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Mmm har oxå konstaterat det ,jä.... regnande.Får ju i alla fall användning för regnkläderna;)
Eftersom man är "tant" så finns det mkt att stryka:o
Japp varför ska man riskera att pengarna möglar:)Beställde massa grejor igår.
Hmm vinrött skulle han passa bra i ;)
 
Senast ändrad:
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Regn finns de kläder för :) och skjutövning är inget hinder , de sker väl på en bana o där behöver du väl inte rida.

Jag rider i alla väder om de inte är över - 15 där går gränsen för mina luftrör.

Älgjakt eller inte spelar ingen roll , rider på annat ställe än där de jagar så inga problem .

Du verkar ha kommit in i en ond spiral när de gäller ridning , de finns 1000 ursäkter till att inte göra något men ska de hända något får man ge sig själv en spark i akterkastelet o bara göra så de börjar rulla på.

så på med regnkläder o ut på hästen innan du ska skicka tillbaks den :)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Vinrött:o den färgen syns ju knappt på han som är mer åt de mörkröda.

Sen har ja ju inga schabrak eller någe sådant , rider ju i en westernsadel och vinröda renskinn har jag inte sett.:)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Ha, lotto! Där sa du nåt, måste bege mej omedelbums till affärn och kolla min lotto sen i onsdags och förlänga den till i dag :D Drömde nyss när jag var ner till hästarna hur man skulle kunna göra om man vann en herrans massa klöver! Ojojojoj säjer jag bara, tur att drömmar är gratis :angel:.

Nä men allvarligt talat, ösregn och 5 grader! Man fryser ju röven av sej i det här vädret :eek: så nu är det risk att vinterjackan och långfillingarna åker på i dag!
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Menade ju mörkt vinrött eller mörkgrönt är ju oxå snyggt.Vet om renskinnet:)men han vill ju ha ett nytt täcke;)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Nu en enkel fråga till de flesta här tydligen: Varför rider alla med westernsadel? Vad är skillnaden? Här där jag bor vet jag ingen som gör det. Här har alla vanlig sadel.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 235
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 276
Senast: LovingLife
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 280
Senast: dobbis
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 192
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp