"Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

_5 sol 2 decimeter snö en lååång väg och fullt ös., jädrar va gott:)

Nää nu har ju vi som har lite ansvar inte tid och vara här...dax o se om Hulda kan väckas til liv med lite lock o pock o se om vi kan bli av med lite penningar:)

Ha de gott o ut o rid med er inte kura i stugorna nu.....:angel:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Helt enkelt för att de är en bekväm sadel o rida långturer med och du kan ha rätt mycket utrustningmed dig.

sen brukar man ju säga att vi som inte kan rida ordentligt har weternsadel du sitter väldigt stadig o i en sådan så sitter du ju ner helatiden.

För egen del har jag problem med o hitta en engelsk sadel som passar mig , behöver en 18-18,5 o rät bred för pålleär som en logdörr över bringa.

behöver en så stor sadel för jag är vanskapt o har så långa överskänklar:o

kanske hittar en idag ..vem vet..:angel:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Kan bara tala för mej själv,jag har svårt att rida i en westernsadel,tycker man kommer så långt ifrån hästen:o
Men visst är de sköna att sitta i:)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Jag har westernsadel för att det är bekvämt och för att jag de senaste åren haft bomlös, och de påminner om varandra.
En westernsadel sitter man oftast kvar i fast hästen rycker till.
Hade stocksadel första halvåret med hästen och den har jätteöron till knästöd. När jag testade sambons westernsadel kändes det som att jag inte hade nåt att hålla mej kvar i, men man har ju hornet.
Fast dressyrar och hoppar man e väl kanske inte westernsadel det bästa :)

Vi har lite grått och disigt här, men inget regn. Jag och sonen ska upp i skogen idag och se om vi kan förlänga vår stig en bit, så man slipper vända.
Såg att i veckan blir det sol nästan varje dag. Härligt!
 
Senast ändrad:
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Jag rider med westernsadel för att få en säkrare sits, det är nämligen så att i en vanlig sadel sitter jag som en såpad gris i rutchkana:o Sen så tycker jag att det är fruktansvärt snyggt..... :p
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

nu svarar jag alla..
gubbis, for att komma ut i skogen maste jag tvars over skjutbanan, sa det ar no go.. sen nar algjakten startar sa ar jaktomradet de 2450 hectare skog som jag bor i jaktomradet.. yep, jag bor mitt i algmarkerna.. har dem kommer blasandes forbi har titt som tatt.. sen ar det ingen spiral, om jag inte kan lyfta sadeln, western eller engelsk kan jag inte heller halla i pallen nar han springer.. remember de tva sma bokstaverna MS??? jag sitter har med "halvvantar", sana dar fiskarfru vantar som man kan falla tillbaka och ha bara fingrar sa jag kan knattra ivag har.. just att halla varm nog i kroppen och leder.. dessa ar great inomhus.. ute inte sa bra, sa da blir det 3 finger vantar..

Sen ar det sa forbaskat lerigt att pallarna fastnar i leran nar de ar ute och klafsar.. alltsa sjunker till knana.. det ar inte bra for palle eller mig... och ledband pa palle...

Jag anvander bada sadlarna, men tycker faktiskt om min western utan horn. mkt bekvam och den sadel jag har till Valdemar bulle ar en aning for liten, hon som hade tant fjanta pa foder for 10 ar kopte den och sande med den tillbaka.. gamle far red henne i manskapsadel en gang i tiden nar han red henne.. och var den ar vet jag inte.. i alla fall, nu har valdemar fjantas sadel, som sagt den ar inte sa dar jattebekvam sa darfor anvander jag western.. SEN nar madeira ar fardig att bli riden borjar jag nog med western och anvander ocksa dressyr sadel/vsd pa henne. Helt beroende vad som passar.. Manga har western for att de ar skonare att sitta i plus ngt att halla i (hornet)...
nu maste jag ga och kopa mjolk i regnet..
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Jag tycker oxå att det är snyggt. Finns en massa snygga padar och tillbehör till :)
Gå in på msn ;)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

KL
Ni är så himla aktiva så ibland är det svårt att komma in :) Ni ska jag i alla fall lägga in utlovade bilder från förra helgen (Österlen). Skitkul var det! Det är jag som har grön jacka. Blev kär i min häst! En 5-årig haflingervalack......
63014_1501168164044_1079388511_2960132_962157_n.jpg

62475_1501168324048_1079388511_2960134_3668008_n.jpg

33846_1501168604055_1079388511_2960137_2309165_n.jpg
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Härliga bilder.... och vilka underbara pållar....:D

Av bilderna att döma ser det ut som om ni haft det alldeles superbt... blir faktiskt lite avis...men bara lite... vi är ju nästan alltid fyra som drar iväg och det är så kul å rida tillsammans med många.... :D
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Naturen var helt fantastisk! Jag har inte varit så mycket i Österlen tidigare - men jag blev helt tagen! Kul också att träffa nya spännande människor - och nya hästar. Mycket tjôt blev det......... :)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

tant mia, och andra... kanske forsoka fa ihop en grupp och aka dit? men vad jag forstar ar det dagsturer?? dock traning for skagen runt.. som SKALL ske, barring all problems.. och ar ngn mer intresserad i att gora den turen pm mig med namn och sant sa sander jag info.. de som har fatt info hor av er om ni har forslag, annars tror jag allt ar som det skall..visst det ar en stund till dess men skadar inte att borja i tid..
skall tillbaka ut till pallar for lunch/vatten pafyllning.. regnar fortfarande.. det ar yuck!!!!!
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Vilka härliga bilder!!
Så fint väder var det ju inte här. Men vi kom ut och jag fick återigen användning för mitt knallgula regnställ med reflexer på. Gubben min jobbar med att köra lastbil o lägga asfalt ibland o då behövs rejäla regnställ. Ett sådant fick jag norpat åt mig på åkeriets konto, och nu syns jag över nejderna när jag kommer galopperandes på min vita springare!
Vi kom ut idag och det var rätt skönt ändå, det var duggregn mest hela tiden, men vi hade ju bra kläder och hästarna var pigga o glada. Lilla dottern på 7 år körde shettisen och den stackarn fick lägga benen på ryggen hela tiden när vi andra drog iväg i lite trav o galopp.
Skönt o komma tillbaka lite i sadeln igen o inte bara vara stallskötare o betalare till allt. :D
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

OK. Ni som frågat. Nej - min avatar är inte vår. Det är en B-ponny - en favorit (tyvärr är jag för lång för "uttsuttet"). Jag har inte träffat honom på jättelänge, men SKA åka hälsa på någon dag.... Han finns i "förr-förra" stallet. Här kommer en bild på dotterns prins & ögonsten (D-ponny) som jag kvalificerat mig att montionera (är både stolt och tacksam för det!). :love: Bilden är ett par år gammal, men han är sig ganska lik förutom att manen är BETYDLIGT längre nu.
20942_1290772984296_1079388511_2414225_1356625_n.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Vad härligt det ser ut!

Jaja, man ska hålla sig till lugna saker som ridning, satte mig vid symaskinen idag och skulle laga några jeans, och lyckades sy mig rakt i fingret:eek:

Nää, tacka vet jag ridning!
 
Senast ändrad:
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Åhhh vilka fina flingor :love:.

Här regnar det fortfarande och regnmätaren är alldeles snart proppfull så det har kommit en hel del. Hästarna går fortfarande ute och betar men rätt som det är går dom in och myser i halmen. Hade det varit jag så hade jag grävt ner mej i halmen och bara vägrat gå ut!
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

:rofl::rofl::rofl: förlåt men hur fasen lyckades du få fingret under nålen.

fick du ut nålen eller fastnade den
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Vad härligt det ser ut!

Jaja, man ska hålla sig till lugna saker som ridning, satte mig vid symaskinen idag och skulle laga några jeans, och lyckades sy mig rakt i fingret:eek:

Nää, tacka vet jag ridning!

Håller med dig..... Jag tillhör den typen av kvinna som egentligen inte alls borde fått skaffa barn eftersom jag är ohjälpligt kunnig och totalt ointresserad av hushållsarbete.... kan vare sig sy, sticka eller virka, lagar gärna mat så länge det går å sno ihop i micron och dammtorkar 1 ggr vart 10 år.... å jag VET att symaskinen är ett tortyrredskap som jagar mina fingrar så länge jag gasar.....:eek:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Tyget liksom hoppade utanför pressarfoten och jag skulle trycka rätt det och sydde samtidigt...Nja, jag drog till, så nålen böjdes och rev upp nageln ca ½ cm och upp i fingertoppen.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Jag kan inte heller sy eller virka. De gånger jag försökt sy brukar det bli en stor klump med tråd inne i maskinen.
Sticka kan jag hjälpligt, då min mamma var en sticknörd på 80-talet.

Idag blev det en 1-timmes runda inne i skogen. Jag och sonen försökte hitta stigar men vi fastnade mest och fick vända ett par gånger.
Imorgon ska vi vara hurtiga och gå en runda innan och försöka märka ut en bra stig.
Inget regn men väldigt rått och disigt ute.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Åhhh vilka fina flingor :love:.
Jättfina! Finingen jag hade (5 år valack alltså) var faktiskt till salu - men tingad...... Inte för att jag letar aktivt just nu, men om man skulle råka snubbla över en schysst pålle till bra pris så vet man ju inte.

Förresten - jag hade nog väntat mig att NÅGON skulle säga att vår prins är fin också! Det är första gången jag visar honom på forumet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 225
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 276
Senast: LovingLife
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 280
Senast: dobbis
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 192
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp