Hästförsäkring

Sv: Hästförsäkring

som sagt skedde en förändring i typ juni i år så de ändrade sina återbetalningsrutiner.

och jo gazzan.. du kan visst bli betalningsskyldig om du använt din försäkring.

*nyfiken* När avlivade du din häst och inte fick pengarna tillbaka från Folksam? Jag blev tvungen att ta bort ett sto i förra veckan pga en hovbensfraktur och då frågade Folksam mig hur jag ville ha tillbaka pengarna! Jag fick välja avdrag på de andra hästarnas försäkringar eller en utbetalning!

Jag avlivade min maj 2005. Eftersom jag trodde att jag skulle få tillbaka (fick ju det av agria på den andra ett år tidigare) så ringde jag dem och frågade hur jag skulle få pengarna, men de betedde sig mest som om jag var dum i huvudet som trodde att jag skulle få tillbaka något. Snopet.

Maj 2005 avlivade jag en häst försäkrad i Agria och då gjordes ett avdrag för den fortsatta årspremien. Hästen var ganska högt försäkrad och jag var inne på ett "nytt år". Jag var mao tvungen att betala nästan ett helt års försäkring på en häst som inte fanns.

Det var det jag syftade på i frågan. Har de ändrat detta vore det ju riktigt vettigt!

Liknande trådar

Övr. Katt Jag funderar på att teckna någon form av veterinärvårdsförsäkring för mina katter. Har aldrig tidigare haft katter försäkrade, utan... 2
Svar
31
· Visningar
1 222
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 054
Senast: morgaine
·
Hästmänniskan Hej alla, hur tänker ni som är i min ålder när det gäller detta? Köpa en äldre häst som kanske får ålderskrämpor, ett föl som du kanske... 2
Svar
20
· Visningar
1 775
Hästmänniskan Med anledning av diskussionen i en annan tråd (Vi som letar häst II) kände jag att jag ville fortsätta diskussionen om vad som är ett... 6 7 8
Svar
157
· Visningar
8 993
Senast: Franken
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka