För ett år sedan sa jag precis som du, en klockren pegasus. Det är han fortf, men nu har även något annat kommit in och jag tror som du Eldvakten, möjligtvis den beskedlige. Ska bli spännande att se om han får mer och mer jordlig energi ju äldre han blir.
Han är mycket luftig i sin energi, kompis med alla fåglar och jag hittar ofta fågelskit på honom och stallägaren har sett skator åka taxi på honom. Han har koll på allt, riktig koll inte bara att han försöker. Försvinner gärna iväg i tanken och "färdas med vinden"... Han är rättvis och en naturlig ledare. De hästar som visar sig "underdåniga" hjälper han, men de som kaxar upp sig utan att de borde kör han direkt ner i botten.
Han behöver mycket frihet. Jag har tacklats med det här att alla tycker man ska ha fullständig "disciplin" på sin häst, men jag vet inte jag med honom...? När han får sin frihet och får välja om jag är värdig att lyssna på eller ej (och jag inte "tvingar" det på honom, om du förstår vad jag menar?) så får vi en finare och djupare relation. Men det här tacklas jag fortf med i min tanke, hur mycket ska han få sväva iväg och hur mycket "måste" jag bestämma...?
Måste läsa på lite om dansören nu... inte alls slagit mig att han skulle kunna vara det faktiskt!