Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

Sv: Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

Någon som ska gå KFHs 1 års skola? Jag är anmäld, ska bli kul.

Jag tycker det verkar både dyrt och krångligt.
3000 Euro för totalt 22 kursdagar, som dessutom är förlagda till olika platser (England, Stockholm och södra Danmark)!

Immer
 
Sv: Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

Det här var ju super kul, jag ska titta i boken och återkommer i morgon när jag har lite mer tid, lite körigt nu
Någon som ska gå KFHs 1 års skola? Jag är anmäld, ska bli kul.

Hej! Jag ska också delta! :)

Jag tycker inte att det är krångligt - och dyrt...ja, det är ju som vanligt en prioriteringsfråga! ;) Någon annan investering får vänta.

/Cecilia :)
 
Sv: Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

Det här var ju super kul, jag ska titta i boken och återkommer i morgon när jag har lite mer tid, lite körigt nu
Någon som ska gå KFHs 1 års skola? Jag är anmäld, ska bli kul.

Jag ska också gå! Ska bli vansinnigt roligt.
 
Sv: Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

Vad säger ni om den här hästen då? (evis, du är väl lite färgad, men försök säga vad du ser exakt på bilderna)

pic05.jpg


pic11.jpg


pic12.jpg


pic26.jpg


pic30.jpg


pic32.jpg


många bilder blev det...

Läste lite i boken igår igen och blev förvirrad... men de tankarna kan vi ta sen när ni skrivit vad ni tycker :)
 
Sv: Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

*Så avundsjuk som man kan bli* Guuuud vad roligt! Jag har inte råd men annars skulle jag göra det direkt!! Du får rapportera hela året! :p :bump:

Ja det känns sååå kul vet inte hur det kommer att gå ihop men allt brukar ordna sig ;)

Lovar att rapportera
 
Sv: Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

Men vad glad jag blir att det är fler som ska med. Nu hamnar vi lite utanför tråden men bara en korts så kan ni väl pma mig ni som ska vara med var ni bor, tänker på framtida samåkning
 
Sv: Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

Vad säger ni om den här hästen då? (evis, du är väl lite färgad, men försök säga vad du ser exakt på bilderna)

pic05.jpg


pic11.jpg


pic12.jpg


pic26.jpg


pic30.jpg


pic32.jpg


många bilder blev det...

Läste lite i boken igår igen och blev förvirrad... men de tankarna kan vi ta sen när ni skrivit vad ni tycker :)


Åh vad vacker!

Klockrent en Pegasus men även något mer hm kanske Eldvakten är inte helt säker. Nu har jag inte annat än tittat en väldigt liten stund på bilderna så detta är ett första uttalande.

Du får gärna berätta om hästen och vad du själv tror.
 
Sv: Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

Åh vad vacker!

Klockrent en Pegasus men även något mer hm kanske Eldvakten är inte helt säker. Nu har jag inte annat än tittat en väldigt liten stund på bilderna så detta är ett första uttalande.

Du får gärna berätta om hästen och vad du själv tror.

Hm tror att jag ångrade mig Dansören och Eldvakten. Den här var inte lätt.
 
Sv: Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

www.hempfling.com

Jag tycker fortfarande att det är dyrt med 3000 Euro. Sen tillkommer resor till både England och Danmark och Stockholm och dessutom logi.
Var får ni pengar ifrån, tjejer?

Immer

Jag förstår att det är för dyrt för många! För egen del så jobbar jag väldigt mycket - har ett jobb som informatör på 75 % och jobbar i eget företag minst lika mycket... För några år sedan hade jag inte heller haft råd, då barnen var mindre och gården krävde mer investeringar. Livet går i olika faser. Just nu prioriterar jag min personliga utveckling - Hempfling är en del i den. :idea:

/Cecilia :)
 
Sv: Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

För ett år sedan sa jag precis som du, en klockren pegasus. Det är han fortf, men nu har även något annat kommit in och jag tror som du Eldvakten, möjligtvis den beskedlige. Ska bli spännande att se om han får mer och mer jordlig energi ju äldre han blir.

Han är mycket luftig i sin energi, kompis med alla fåglar och jag hittar ofta fågelskit på honom och stallägaren har sett skator åka taxi på honom. Han har koll på allt, riktig koll inte bara att han försöker. Försvinner gärna iväg i tanken och "färdas med vinden"... Han är rättvis och en naturlig ledare. De hästar som visar sig "underdåniga" hjälper han, men de som kaxar upp sig utan att de borde kör han direkt ner i botten.

Han behöver mycket frihet. Jag har tacklats med det här att alla tycker man ska ha fullständig "disciplin" på sin häst, men jag vet inte jag med honom...? När han får sin frihet och får välja om jag är värdig att lyssna på eller ej (och jag inte "tvingar" det på honom, om du förstår vad jag menar?) så får vi en finare och djupare relation. Men det här tacklas jag fortf med i min tanke, hur mycket ska han få sväva iväg och hur mycket "måste" jag bestämma...?

Måste läsa på lite om dansören nu... inte alls slagit mig att han skulle kunna vara det faktiskt!
 
Sv: Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

Kan lägga till en till bild:

1165773708.jpeg


Också tillägga att han kommer överens med alla hästar, även sådana som sparkat andra hästar till boxvila... (iofs uppvuxen vild i Camargue..). Han är ändå väldigt social med människor och charmar alla han möter. Alla barn älskar honom och han är social med dom som alla andra, men han skulle inte kunna vara en barnhäst.
 
Senast ändrad:
Sv: Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

Det första som direkt poppade upp i mitt huvud när jag såg bilderna innan jag läst era kommentarer var Pegasus, men det som gör mig lite konfunderad är den lilla upphöjningen på hästens nosrygg? Jag har iaf fått för mig att Pegasus brukar ha spikrak nosrygg, nossryggen kasnke symboliserar "det där andra" som han har i sig?
Jättevacker häst! :love:
 
Sv: Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

Ja det är en liten klurghet med vad han är, jag ska ta och titta i boken i kväll och se igen och jag kan hitta något. Varför dansören det är för att på en av bilderna ser man det som om man skulle kunna hänga honom i två snören tror jag KFH säger.
Jag tycker att du ska göra som du känner innerst inne dvs lyssna på honom låt honom sväva iväg. Det är så lätt att fastna i det som är så djupt rotat i oss dvs att vi ska bestämma, missförstå mig rätt ;)
Jag gjorde ett misstag att inte lyssna på min häst för ett kort tag sedan och när jag väl förstod vad han sa så såg man så tydligt att tyckte det var så skönt.

För ett år sedan sa jag precis som du, en klockren pegasus. Det är han fortf, men nu har även något annat kommit in och jag tror som du Eldvakten, möjligtvis den beskedlige. Ska bli spännande att se om han får mer och mer jordlig energi ju äldre han blir.

Han är mycket luftig i sin energi, kompis med alla fåglar och jag hittar ofta fågelskit på honom och stallägaren har sett skator åka taxi på honom. Han har koll på allt, riktig koll inte bara att han försöker. Försvinner gärna iväg i tanken och "färdas med vinden"... Han är rättvis och en naturlig ledare. De hästar som visar sig "underdåniga" hjälper han, men de som kaxar upp sig utan att de borde kör han direkt ner i botten.

Han behöver mycket frihet. Jag har tacklats med det här att alla tycker man ska ha fullständig "disciplin" på sin häst, men jag vet inte jag med honom...? När han får sin frihet och får välja om jag är värdig att lyssna på eller ej (och jag inte "tvingar" det på honom, om du förstår vad jag menar?) så får vi en finare och djupare relation. Men det här tacklas jag fortf med i min tanke, hur mycket ska han få sväva iväg och hur mycket "måste" jag bestämma...?

Måste läsa på lite om dansören nu... inte alls slagit mig att han skulle kunna vara det faktiskt!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

Yoshi: När det börjar närma sig får vi försöka samordna resor och boende, vore jättetrevligt!!

Immer: Jag jobbar som en gnu och lever på existensminimum. ;) (Hästarna lever i lyx förstås.)

Psychogirrl: Måste titta lite i boken innan jag kan säga något om din vackra häst. Under tiden kanske du kan säga något om min? :bow:
 
Sv: Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

Är inte jättekunnig på hans olika karaktärstyper, kan dock säga vad jag ser ändå.

Tredje bilden är som sagt annorlunda, där kommer energin rakt fram som en stråle ur pannan. Vad jag kommer ihåg när jag tittat är det främst eldvakten som har sådan energi. På de andra bilderna, främst de två nedre så tycker jag det är energi som i en båge nedåt (alltså att energin åker "rutchbana" på nosryggen en liten bit från pannan och sen ut framåt). Kommer inte ihåg vilka hästar som hade det (har inget att göra med form på nosryggen att göra). Hon känns dock mer barnslig där. Bilden med fölet känns som ett mellanting mellan de nedre och den tredje bilden. Fick hon fölet däremellan? Känns som hon landat en del där, och än mer i den tredje bilden.
 
Sv: Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

Är det någon som kan säga något om min häst karaktär !!
Har själv inte läst boken ,men ska nog köpa den verkar det som :angel:
nene.jpg
[/IMG]
b9cdeb01.jpg
[/IMG]

Tesora(älskar P.R.E)
 
Sv: Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

Har du några bilder på hela din häst?
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 607
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
29
· Visningar
2 212
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 591
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
2 033
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp