Sv: Hästen, med stort H i fokus!
Nu umgås jag inte med så många utan ca 15 st, alla räknar och tävlar. Kollar man på buke runt skörden är det helt galet med trådar om analyser o foderstater, men det kanske bara är för syns skull. Klippta hästar kräver täcke den kalla årstiden.
Sockerbitshagar ser man främst i trav/galopp stall och ridskolor/centran, dessa måste ju ligga något sånär centralt för att få ekonomi i verksamheten.
Jag tror du kanske umgås lite väl med folk som är 'duktiga'?
Jag känner ingen som räknar på kvoter eller höanalys, förutom mig själv. Inte ens tävlingsryttare på enorma anläggningar. Eller hobbyryttarna i mitt stall.
Vad jag ser mer av, är okunskap och hipp som happ med fodret. Här på buke verkar många räkna och ha sig, men som sagt vet jag INGEN i verkliga livet som gör det. Värre är det med täcken tycker jag, och alla ställen som har små sockerbitshagar. Det känner och ser jag mycket mer av jämt.
Nu umgås jag inte med så många utan ca 15 st, alla räknar och tävlar. Kollar man på buke runt skörden är det helt galet med trådar om analyser o foderstater, men det kanske bara är för syns skull. Klippta hästar kräver täcke den kalla årstiden.
Sockerbitshagar ser man främst i trav/galopp stall och ridskolor/centran, dessa måste ju ligga något sånär centralt för att få ekonomi i verksamheten.