Ja, vi kommer ju att ha en plats för den vardagliga skötseln av hästarna, och där det största delen av året inte bör vara några problem att t. ex. sko/verka.
I framtiden när "det riktiga stallet" byggs, kommer vi att bygga ett separat utrymme för skötsel, som kommer att vara i anslutning till sadelkammare o. s. v. och därmed isolerat och uppvärmt. Men det ligger nog något år fram i tiden.
Jag kan lägga in min (väldigt enkla) paint-skiss för vårt tänkta första bygge, för att kunna ha hästar hemma. Här syns alltså hur vi tänkt inreda maskinhallen med två uteboxar och en (stor) ligghall. Utrymmet framför uteboxarna blir ju öppet, men där har vi tänkt kunna ställa upp hästarna vid skötsel o. s. v.
Där funderar jag om det rent teoretiskt går att sätta upp kraftiga presenningar vid behov, för att "skapa en vägg" och kunna värma upp hela stall-delen med hjälp av värmefläkt, eller om det blir för stort och luftigt så att det inte går att få upp värmen vid behov. "Bara boxarna" blir ju en mindre yta och således lättare att värma upp, men ger ingen bra plats för skötsel.