Harry Potter och Fången från Azkaban (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
jag hann verkligen inte se alla röster/ ändringar som kom medans jag skrev mitt röstinlägg
Blev lite spooky när jag blev varse det
Men kan förstå ändå rösterna på ett sätt, även jag trodde ju att hon var ulv :banghead:
Jag kommer syna Artline lite närmare efter denna lynchen, hon kan mycket väl vara god hon med, men en granskning måste ju göras

Undrar om blodgivaren är någon som inte är online nu, med tanke på att Lilltess inte kommit tillbaka illa kvickt.

Niyama trycker hårt på att hon vill ha mer teoriande och mindre facit i ett inlägg en minut efter uppdateringen där siaren blir lynchad. Det känns som en ärligt menad grundtanke som hon hävdar hon har oavsett roll. Dock är det ju ulvarna som gynnas mest av att det finns så lite facit som möjligt. Så är hon helt ärlig eller döljer det sig en dödsätare bakom uttalandet? Tål att funderas på.

Niyama trycker hårt på att hon vill ha mer teoriande och mindre facit i ett inlägg en minut efter uppdateringen där siaren blir lynchad. Det känns som en ärligt menad grundtanke som hon hävdar hon har oavsett roll. Dock är det ju ulvarna som gynnas mest av att det finns så lite facit som möjligt. Så är hon helt ärlig eller döljer det sig en dödsätare bakom uttalandet? Tål att funderas på.

Om du läser hela inlägget så ser du att jag skrev det innan jag läst uppdateringen.

Tillägg: och om jag vore dödsätare skulle jag ju ingå i lyan, dvs inte behöva hinta till ulvarna?

Om jag vore ulv. Hade det då inte varit smarare och diskretare att rädda mig genom att rösta någon av de andra som hade röster?

Nja det beror på vad du menar med diskret? Med tanke på misstankarna som riktades mot dig och Lilltess så hade det ju inte varit särskilt diskret att t.ex lägga en tredjeröst på niyama. Sen beror det ju på rollerna på övriga som hade mer än en röst, de kanske också är onda? Som jag var inne på i mitt förra inlägg är det svårt att dra slutsatser innan vi vet mer, blir mest lite noteringar och reflektioner inför fortsättningen.

Om Lilltess återupplivas borde hon då inte bli ulvmat i nattdl? Siaren är väl en roll ulvarna inte vill ha kvar och enda sättet att få ut henne om hon blir återupplivad är väl att äta henne nu när alla vet vilken roll hon hade.

Eller hur brukar det bli? Kan ni som lekt med rollen tidigare svara på det? Jag tror inte jag läst någon lek med en blodgivare.

Om Lilltess återupplivas borde hon då inte bli ulvmat i nattdl? Siaren är väl en roll ulvarna inte vill ha kvar och enda sättet att få ut henne om hon blir återupplivad är väl att äta henne nu när alla vet vilken roll hon hade.

Eller hur brukar det bli? Kan ni som lekt med rollen tidigare svara på det? Jag tror inte jag läst någon lek med en blodgivare.

Nä, ängeln brukar skydda denna. Eller så tror ulvarna att ängeln skyddar och vågar inte ge sig på den.

Jag vet inte vad jag ska tycka om allt kring Lilltess och Artline. Jag måste fundera ett varv till på det.

Det jag däremot vet är att jag tycker att Mirtais teori, och röst, mot mig är väldigt knepig. Tycker att hon gjorde det väldigt lätt för sig, jag var ju tydlig med att jag släppte den lilla tanken och röstade inte efter den.

Det känns ju som om ängeln bör skydda henne isf, särskilt som ängeln kanske inte vill signalera vem den är till spionen eftersom det finns en ond spion också och visst får väl ulvarna spionrad också?

Information

Det kan vara farligt att leka med tiden.
I sin iver att hinna med att läsa ut hela förbjudna sektionen på Hogwarts bibliotek under terminen drar Hermione inte tillbaka ett eller två drag på sin tidsomvändare, utan hela tre!

Visserligen hann hon läsa ut hela Verket om Alkemi av Nicolas Flamel men samtidigt såg Serveus sig själv ståendes på balustraden bli attackerad av en dementor. Han kastade genast Patronus-besvärjelsen som jagade dementorn på flykt och drog in sig själv i säkerhet i tornet igen.

Det var kanske inte helt fel att leka med tiden....

Välkommen tillbaka @Lilltess

Senast ändrad:

Men å andra sidan har ängel någon säker att skydda i och med att det är en ond spion med och ängel kanske inte vill avslöja sig själv.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 762
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 012
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Starlink
  • Sytråden del 4
  • Facebook har låst kontot

Hund, Katt, Andra Djur