Håriga tights

Sv: Håriga tights

Du och alla andra tjejer som inte vill följa "normen" får lov att odla hur mycket hår ni vill, skaffa gärna skäggväxt också, jag bryr mig inte. Jag skulle aldrig påpeka din hårväxt om du inte frågade mig. Men jag har rätt att tycka vad jag tycker även om det är i tysthet.

Sen tycker jag att gå från att tycka att hår på benen är ofräscht till att dra det så långt som misshandel och våldtäkt är vansinnigt.

Du tyckte inte det i tysthet, du deklarerade väldigt tydligt att tjejer med hår på benen är äckliga.

För övrigt skriver Mammas (som vanligt) så bra att det finns inget att tillägga.

Senast ändrad:

Det jag menar med det inlägget är att jag skulle aldrig gå fram till en person och påpeka utseende om personen inte frågade mig. Däremot tycker jag lika mycket för det.

Och fortfarande så tycker jag inte att tjejerna är äckliga utan håret på benen. Hur många gånger ska jag behöva skriva det?

Tanken med den här tråden var inte personliga påhopp grundade på meningsskiljaktigheter.

Trådar får egna liv ibland, det är så här på Buke.

Personligen tycker jag att den här tråden är intressantare (om än sorgligare) än en tråd som bara består av "ihihihi åh så märkligt och äckligt".

Och fortfarande så tycker jag inte att tjejerna är äckliga utan håret på benen. Hur många gånger ska jag behöva skriva det?
Det gör inte saken bättre eftersom det fortfarande handlar om att du aggressivt upprätthåller och för vidare en snäv mall för hur tjejer måste korrigera sina kroppar för att bli acceptabla (inte äckliga).

Det är liksom inte så att just du som unik individ bara händelsevis råkar ha den unika uppfattningen att jämn näst sista siffra i personnumret + håriga ben = äckligt. Din personliga åsikt har inte uppstått i ett vakuum.

När har jag varit aggressiv? Jag skriver vad JAG tycker inte vad folk bör göra. Det finns mycket mer jag tycker är osmakligt, fint, fult, sexigt osv om människors kroppar, kvinnor som män. Vad är det som är så fel med att ha en åsikt?

Vill du inte raka dina ben så gör det inte, jag skiter fullständigt i vilket!

Som folk har försökt förklara för dig så handlar det om att se sammanhanget (samhället och kvinnokroppen).

Så du tycker att jag ska ändra åsikt för att samhället i det stora hela tycker som jag? Bara för att det finns tjejer som vill gå med håriga ben men inte vågar? Skulle inte tro det.

Ska jag sluta raka mina ben för att du tycker dom ska vara håriga? Så att fler unga tjejer vågar gå orakade när jag själv inte vill det? Varför ska jag bry mig om din åsikt när det är raka motsatsen till min egen? Du existerar inte för mig mer än en användare på buke. (Nu vet jag att du inte sagt det och bla bla bla... utan mer som ett exempel)

Vill du vara ett gott exempel för "raka inte benen klanen. Visa att du är en stark kvinna och kan stå på dig. Skrota rakhyvlarna!" Så kan du predika för det. Jag tänker inte göra det. För jag har helt enkelt ingen lust att tala för något jag inte delar åsikter med.

Sen får ni tycka vad ni vill om mig. Eller nä förresten, här får vi inte tycka något :cautious:

Alltså, om man inte pallar att ha en åsikt om den blir ifrågasatt kanske det är bäst att hålla tyst? Rätten att uttrycka sig gäller liksom inte bara dig, utan typ trani eller vem som nu inte håller med dig också.

Du får visst tycka vad du vill, men uttrycker du puckade saker får du liksom leva med att folk säger att du säger puckade saker.

Och dessutom är det en stor skillnad i att inte predika för något och att mobba tjejer att följa normen än mer. Det går utmärkt att inte gå på stan och vråla "bränn rakhyveln" utan att försöka trycka ner folk. Testa vetja!

Jag har förklarat gång på gång att jag inte tycker att det är fräscht med orakade ben. Det är min åsikt, vare sig samhället säger det ena eller det andra. Varför kan ni inte respektera det? Jag går inte runt och pekar och äcklas åt folk med håriga ben men jag tycker lik förbannat som jag gör. Vill ni gå runt och vara håriga så gör det, jag bryr mig inte! alla får väl se ut hur fan dom vill.

Ni får mer än gärna ifrågasätta hur jag tänker men när ni gång på gång börjar älta tjatet om stackars svaga 13 åringar, våldtäkter och annat skit och att jag med min åsikt är en del av det blir jag bara less.

Jag tycker killar som har långt hår på huvudet och rakat på sidorna är riktigt fult. Är det synd om alla dessa småpojkar som drömmer om att få klippa sig så men nu inte vågar för att jag tycker det?

Och om koftan sitter bra? det kan väl ni svara på, samhällets offer... :meh:

Måste kännas skönt att vara en sådan unik frigjord liten snöflinga som bara lallar på helt ovetandes om och opåverkad av övriga samhället.

Du behöver inte ändra åsikt eller sluta raka benen. Det enda folk här begär av dig är en gnutta reflektion.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
493
Senast: Emma-pemma
·
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
15 605
Senast: MiaMia
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 411
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 297
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar