Håriga tights

Sv: Håriga tights

Jag läste vad du skrev och det var heller inte riktat mot dig.
Det är skillnad på att tycka finnar är äckliga och att tycka att folk med finnar är äckliga.

Ja, då är det väl också skillnad på att tycka superhåriga ben är äckliga och att tycka människor med superhåriga ben är äckliga?

Yes, men nu skrev hen att det är superäckligt med tjejer som har håriga ben. Det var det jag reagerade mot.

Det handlar om respekt för andra människor, man måste inte pracka på folk sina otrevliga åsikter. Men det är nog en fråga om mognad.

Att säga att Csillag framstår som patetisk tycker jag är både otrevligt och respektlöst.

Jag håller med om att det bidrar till osunda ideal och hets, men jag tror att det är fel att kalla folk för saker bara för att de inte delar ens åsikt. Det tar fokus ifrån det riktiga problemet, och bidrar istället bara till pajkastning.

Kan hålla med om att det var onödigt. Jag är bara så otroligt trött på att det är okej att kalla tjejer äckliga för att de inte följer idealen.

+1 på den!

Och dessutom tänker jag att systemet att kalla kvinnor äckliga om de inte följer normen för hur kvinnor ser ut bara är en del i samma system som gör att kvinnor har lägre lön än män, att kvinnor i såpass hög utsträckning våldtas, misshandlas och mördas av män. Det bygger ju på att kvinnor föraktas, som är vad de som kallar kvinnor som inte följer normen för äckliga uppmuntrar. Det är ju inte en unik och fristående händelse att någon kallar just kvinnor som avviker från normen för äckliga.

Jag håller med dig helt, det var därför jag ifrågasatte den första personen som använde ordet äcklig (inlägg #9). Men jag tror som sagt att det är bättre att ifrågasätta idealen och komma med argument (se t ex Mammas inlägg), så att personen i fråga förhoppningsvis förstår att det handlar om mer än bara hår. Sen kan självklart även den bästa tappa tålamodet! :)

Kan hålla med om att det var onödigt. Jag är bara så otroligt trött på att det är okej att kalla tjejer äckliga för att de inte följer idealen.
Faktum är att jag bara tyckte att din frustration och irritation kändes uppfriskande. Äntligen nån som faktiskt blir förbannad och less.

Perfekt ihop med dessa...? :D

Iris-Schieferstein-horse-hoof-boots-shoes.jpg

Det är inte OK att uttrycka sin åsikt, däremot är det OK med personliga påhopp. Bra där Bison!

Och för den delen, var har jag skrivit att jag tycker tjejer är äckliga? Jag tycker det är äckligt med hår på benen!

Vissa personer här inne får en att blir spyfärdig ibland.

Du skrev inte att det är äckligt med hår på benen, du skrev exakt såhär:
Det är äckligt med tjejer som har hår på benen :crazy:

Och jag håller med om att det är uppfriskande med Bisons irritation, jag är också så jävla trött på att tjejer hela tiden ska bedömas efter sin sexighet och knullbarhet. Att tjejer hela tiden ska leva upp till de ideal som samhället har.

Jag låter ofta bli att raka mig både under armarna och på benen, som ett statement, ta era jävla ideal och kör upp i röven ungefär. Gissa om det var jobbigt att gå ut med linne/shorts i början? Vi snackar näst intill ångest. En sån här kommentar hade lätt kunnat få mig att springa efter rakhyveln i det skedet.

Håller med om det sista.

Tycker du ska läsa vad du själv skrev en gång tillm svårt att tolka på något annat sätt än att du tycker det är äckligt med tjejer som har hår på benen.

Läs mammas inlägg en gång till och begrunda vad det står.

Du och alla andra tjejer som inte vill följa "normen" får lov att odla hur mycket hår ni vill, skaffa gärna skäggväxt också, jag bryr mig inte. Jag skulle aldrig påpeka din hårväxt om du inte frågade mig. Men jag har rätt att tycka vad jag tycker även om det är i tysthet.

Sen tycker jag att gå från att tycka att hår på benen är ofräscht till att dra det så långt som misshandel och våldtäkt är vansinnigt.

Men jag har rätt att tycka vad jag tycker även om det är i tysthet.
Tycka vad du vill får du väl. Men kallar du folk (kvinnor) äckliga på nätet så får du liksom leva med mothugg.

Du kallar tjejer äckliga. Varför är det så svårt att fatta att det provocerar?

Jag tycker det är lite äckligt med mycket hår på bröst och rygg på killar, jag undrar om det är okej.. :cautious:
Alla har vi ju faktiskt olika smak.

Och jag förstår att folk kan reagera när man skriver att en man/kvinna är äcklig i helhet.

Tycka vad du vill får du väl. Men kallar du folk (kvinnor/män) äckliga på nätet så får du liksom leva med mothugg.

Dvs. Tyck vad du vill men gnäll inte om nån inte håller med, om nån blir upprörd.

Bara för att man inte dras till det behöver man inte kalla andra människor äckliga. Hårväxt är inget man kan rå för.

Man kan inte rå för att man har mycket finnar, får en stor böld, har en kort storttå mm heller, och även om någon tycker att just dom egenskaperna är äckliga så betyder det inte att dom tycker personen är äcklig, det har jag ju skrivit?

Ang stortån så har jag fått höra mer än en gång att det är skitäckligt att min stortå är kortare än dom andra tårna :p

Jag tycker det är lite äckligt med mycket hår på bröst och rygg på killar, jag undrar om det är okej..
Om det kommit innan Csillags inlägg hade det ju garanterat inte väckt i närheten av samma reaktioner. Hur ofta hör/ser man inte folk beklaga sig över feta, håriga, svettiga män som går runt i bar överkropp på sommaren utan att någon bryr sig, men rynka på näsan åt en barbent tjej med håriga ben, och gör dig beredd på att ducka medan det skriks om normer, förtryck och det s.k. patriarkatet.

Mvh tänker ta mig rätten att som högst personlig åsikt anse att det är superäckligt med bl.a. ben á la bild ett i ursprungsinlägget, oavsett om benen tillhör en man eller en kvinna. (och som i övrigt även anser att det ligger lite egenansvar i att låta sig påverkas eller inte av normer, media, umgänge, familj eller vad det än må vara.)

Liknande trådar

Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
493
Senast: Emma-pemma
·
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
15 605
Senast: MiaMia
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 411
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 297
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar