Håranalys?

Sv: Håranalys?

Nej, homeopatiska läkemedel baserar sig enbart på placebo och är direkt bedrägliga sina påståenden om vad deras läkemedel har för effekt. Det inses ganska lätt för någon som uppnått gymnasienivå i sina studier och är studerat noggrant i studier - och effekten är exakt noll utöver placebo.

Åh vad många inlägg i den här tråden som behöver en "gillaknapp"! :)

Det märkliga är inte att det betraktas som kvacksalveri i Sverige, det märkliga är att det är mer accepterat i en del andra länder. Detta pga. vad vi rent vetenskapligt vet om homeopati.

Det är rent av skrämmande att läkare får skriva ut homeopatiska medel i sin yrkesroll. I sjukvården ska man arbeta efter evidens och beprövad erfarenhet.

Word!!

/Migo

Märkligt egentligen att något, dvs homeopati i många länder, t ex Tyskland som ju får anses vara hyfsat civiliserat, anses helt okay och säljs i apotek och skrivs ut av vanliga läkare, här i Sverige anses som kvacksalveri?

Det beror på att "ingen påvisad effekt" övertrumfar "poppis i Tyskland".

Det beror på att "ingen påvisad effekt" övertrumfar "poppis i Tyskland".

:rofl:

Dessutom är Sverige något av ett föregångsland om man jämför med Tyskland, även om homeopatifrälsta brukar hävda motsatsen. "I Tyskland täckte tidigare den allmänna sjukförsäkringen homeopati och andra former av alternativmedicin, men sedan 2004-01-01 gäller inte detta längre."(Wikipedia) Förnuftet brukar alltid komma ikapp.

Liknande trådar

Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 042
Senast: Twihard
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 856
Senast: Blyger
·
R
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid... 7 8 9
Svar
161
· Visningar
13 266
Senast: Raderad medlem 147980
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 432
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka