Har ni läst detta?

Sv: Har ni läst detta?

Hemskt, men lite förståerligt. Skulle även jag bli rasande om en hund hade ihjäl mina katter. Men jag hade inte haft ihjäl hunden på detta sätt ändå.

Straffet kan han väl få, han har ju ändå haft ihjäl en hund på ett plågsamt sätt, men skadeståndet kunde han ju få slippa.

Anser att hundägaren skulle fått ersätta honom för hans katter.

Hemskt och tragiskt, troligtvis hade inte schäfer det liv han förtjänade iallafall..

Dock tycker jag att gubben är värd sitt straff..

Hur skulle det se ut om man kunde gå över till grannen och slå ihjäl deras djur titt som tätt.

Fast å andra sidan borde grannen få ersättning för sina katter också..

Svårt...

klart att han ska straffas för att han slog ihjäl hunden på det sätt han gjorde, men jag tycker ändå att han hade rätt att skydda sina katter. här förutsätts det att hundar värderas högre än katter, men så tänker inte för alla.

tycker också att det låter som en väldigt oansvarig ägare...

Tycker synd om hunden. :cry: Att hunden beter sig på det viset den gör är ju inte hundens fel. Framgick det ur texten om hunden var på "sin" gård eller på gubbens gård? Om hunden var på "sin" gård/sitt revir. Så kan jag förstå hunden. Sen tycker jag inte om att dom hade hunden "lösspringande och sovande utomhus eller i en skrotbil på tomten." Det är dålig hundhållning. Tycker att man inte kan skylla på hunden. Utan på ägaren om inte tar hand om hunden på ett humant sätt. :devil:

Liknande trådar

Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 124
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 540
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 001
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 787
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?