I
InsaneSpliffwizard
Sv: Har nån sett dessa händelser på tävling?
Vi har haft sådana här diskussioner förut, du och jag.
Jag vet inte på vilket sätt du kollar på hästarna när du menar att du inte ser lycka i deras ögon. Många hästar på tävlingar ser extremt glada ut och har mycket go i sig. Bara för att hästen har öronen bakåt betyder inte det att den är rädd och stressad, den lyssnar på sin ryttare.
snigelfarmor skrev:Hästen ska väl inte dra iväg i 70 knyck, då har man inte på tävling att göra. Jag kan tycka att baloubet inte har på hoppning att göra eftersom han inte verkar gilla att bli riden faktiskt. Även om jag kan njuta de gånger han går som en dröm.. mums
Hur många av ponnyerna i en LA-msv vill egentligen hoppa? Jag ser flykt i deras ögon, inte "pigg på hinder" iallafall. Men jag är inte så konventionell av mig heller
Varför njuter vi av hästar som rids utan bett, av vissa delar i levade/passionata, av Globens fantastiska uppvisning? För att vi slipper se ryck, stress, svett och ögonvitor kanske?
Tycker det är bra med såna här sidor, som väcker lite hos en. Har ni läst hela hemsidan?
/jenny
Vi har haft sådana här diskussioner förut, du och jag.
Jag vet inte på vilket sätt du kollar på hästarna när du menar att du inte ser lycka i deras ögon. Många hästar på tävlingar ser extremt glada ut och har mycket go i sig. Bara för att hästen har öronen bakåt betyder inte det att den är rädd och stressad, den lyssnar på sin ryttare.