Sv: Har nån sett dessa händelser på tävling?
Visst jag håller med bilderna på den sidan är hemska... Men att ta tag i hästen om den inte lyssnar tycker inte jag är fel... Men man skall ju inte åstakomma någon skada för då har man inte med hästar att göra... som tillexempel här
57&id=184 att det kommer blod ur munen på hästarna... att folk inte förstår vad det innebär... Okej jag vet inte vad ryttarna gör efter ridningen men... USCH...
Jag hopp tränar min kille som är 170 hög och älskar att hoppa...
Men problemet äe att han drar... dvs att även ridinstruktören jag hoppar för som är mycket duktig, sa att min häst "som aldrig hoppat innan jag köpte honom i sommras" att det går otäckt fort när han drar mot hindret och efter... vadå skall jag sluta med hoppning för att han älskar det så mycket... och jag tror inte att en häst som ogillar hoppning drar MOT hindret med FRAMÅT spetsade öron och exakt samma sak händer i skogen... "ursnäll när man tränar dressyr" jag skall börja med pelham för både min och hästens säkerhet...
Har redan testat ett tredelat pessoa "är annars imot det men kompisen hade ett som jag fick testa",
ett vanligt rakt träns bett "trodde att hästen skulle bryta alla ben som fanns i sin och min kropp"
och ett tvådelat böjt bett med D-ringar "går så där men halterna klaras ej av..."
så plågar jag min häst för detta... Okej jag kan hålla med dem som skriver att stressade hästar skall få slippa att tävla.. visst jag håller med, för min häst tävlade för första gången i sitt 10 åriga liv i kanske augusti förra året "en liten clearound på 50 cm" kan tilllägga att det var på samma ridskola som jag alltid tränar på... Han fick rå flipp... var glad att jag satt med ett pessoa...
trodde att han skulle riva hela stället... han fick hjärn flipp men bara på framridnings banan och den mycket korta sträckan som var var att komma till banan... där han var cool lungn... "mycket konstigt" och så fort han kom ut därifrån börja han med sin galenskap igen... red hem så fort jag kunde... Kanske är min häst väldigt speciell men vet man oom att hästen blir stressad, rent ut sagt CP-störd så kan man lägga tävlingen åt sidan.... Men detta är ju så klart var jag tycker... alla tycket ju olika...