Här fortsätter vi att störa oss på rimliga o orimliga saker, del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
De som renoverar fasaden på grannhuset verkar antingen fuska eller vara väldigt glömska. De har noggrant tvättat med högtryckstvätt på delar av huset, övre första halvan av långsidan och börjat måla den. Men de har även börjat måla där de inte har tvättat något alls. O_o Helt orimligt att störa sig på detta då det inte är mitt problem alls, om det nu ens är ett reellt problem, men det stör mig väldigt mycket ändå :D

Stör mig på att ordlistan i mina nya mobil ändrar alla "om" till "öm" :arghh: Och likadant med andra ord jag använder ofta, har blir här, bor blir bör... nåja det försvinner väl när mina "om" används flitigt...
Så gör min platta. Den ger inte ändrat sig än trots flitigt användande. Fruktansvärt störande

När man lyssnar på Spotify och använder shuffle (har gratisversionen) och den plötsligt börjar spela låtar/artister som inte finns med i albumet eller listan man valt. :rage:

Den kommer även på premium men när man inte använder shuffle och listan tar slut. Då fortsätter den på något annat. Samir och Viktor finns liksom inte på någon av mina listor...

På att en av mina kollegor är så oerhört etnocentrisk, trots att hon har bott utomlands i typ 5 år nu. Det är en stor störning som leder till många mindre störningar, bland annat en igår då vi kom in på ämnet barnaga under lunchen. Min kollega var i vanlig ordning helt övertygad om att hennes åsikt var den enda rätta eftersom att det är så de gör i hennes land (där barnaga alltså är tillåtet). När jag frågade varför hon tycker att det behövs så fick jag ett "ja, men vad ska man annars göra när tvååringen börjar skrika i affären?" tillbaka.

Jag försökte förklara att i min värld finns det kanske andra sätt att uppfostra ett barn på, till exempel genom att försöka resonera med dem, men möttes av totalt motstånd. "Det är väl inget effektivt sätt" osv. Till slut blev jag så desperat att jag började jämföra barn med djur och säga att hon skulle väl aldrig slå sina husdjur heller? Det visade sig att hon inte har några problem med att använda våld mot sina hundar heller :banghead:

Det här är en intelligent människa som jag oftast tycker mycket om, men igår kom hon på allvar med argument som att "mina föräldrar slog minsann mig när jag var liten, men jag är inte mer våldsam för det!" och "men vaddå, lite våld kan väl vara okej så länge man inte går till överdrift?". :arghh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter störa oss. Är hungrig men ligger så bekvämt. 66 67 68
Svar
1 350
· Visningar
67 375
Senast: Sel
·
  • Låst
Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker. 100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
99 082
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött... 100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
104 437
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt! 99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
97 849