Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Pappa brukar ibland cykla till och från sitt jobb som är 7 mil ivägPå att en amerikansk artikel jag just läste höjde någon professor till skyarna som värsta hälsohelgonet för att han cyklar 4 kilometer till jobbet varje dag. Fyra!"Jag har dubbdäck också, så att jag kan cykla även på vintern!"
Jag förstår att det här kanske är en stor grej i USA där alla kör, men det är just det som stör mig också.![]()
Jag tål inte "dra alla över en kant"folk som använder ord och uttryck som de inte riktigt behärskar, varken i stavning, sammanhang eller syfte.
Dagens bidrag till min irritationslista var när jag läste "oanda sidan". Fick fundera lite innan jag fattade att det var "å andra sidan" som menades.
Igår läste jag, återigen, "skratta mig lycklig"...
![]()
folk som använder ord och uttryck som de inte riktigt behärskar, varken i stavning, sammanhang eller syfte.
Dagens bidrag till min irritationslista var när jag läste "oanda sidan". Fick fundera lite innan jag fattade att det var "å andra sidan" som menades.
Igår läste jag, återigen, "skratta mig lycklig"...
![]()
Bakljus som bara slår på när det är mörkt ute.På samma tema; bilar som har s k adaptiva kurvljus. Man blir så satans bländad.
Mejla chefen och inkludera ordet med rätt stavning. Förhoppningsvis googlar hen för att vara säker på sin sak inför att kunna rätta dig och så uppstår ny kunskap.Jag tror att min chef säjer "situationstecken". Vad gör man åt sånt?
Bakljus som bara slår på när det är mörkt ute.
Vem har bestämt hur mörkt mörkt ska vara? Bilarna syns inte när det är halvdassig skymning/gryning och dis/duggregn, för det är tydligen så "ljust" att något lyse inte behövs!
Stör mig på folk som sjukskriver sig för småsaker
Men alltsåJävla slyngelungar och puckopäron. Var på konsert för ett tag sedan, bredvid oss står ett par i medelåldern och deras yngre tonårsdotter och hennes kompis. Framför oss står världens gladaste tjej som sjunger med i alla låtarna, dansar ( så gott det går i trängseln) med sin pojkvän och har en helt fantastisk kväll.
Plötsligt upptäcker jag att en av tjejerna hukar sig ner och gör konstiga grimaserupptäcker därefter att den glada tjejen har ett ganska stort hål i sina byxor och tonåringarna fotar sig själva nära henne för att få med hålet och föräldrarna skrattar och hejjar på.
Vad är det för för jäkla skitstil
När jag påpekade detta verkade de inte alls förstå