R
Raderad medlem 6459
Folk är fan dumma i huvet.När jag påpekade detta verkade de inte alls förstå
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Folk är fan dumma i huvet.När jag påpekade detta verkade de inte alls förstå
Surt när man inte får det man betalar för. Men en liten tröst är att veganmaten brukar smaka gott på flygen, förvånansvärt nog.Att flygbolaget skriver "strikt vegetarisk måltid" på min bokning när jag bokat och betalat för en kycklingmåltid.
Nog för att jag kan gilla vegetariskt men veganmat känns inte som någon höjdare på flyget....
Grannen två balkonger bort som bestämde sig för att slänga ut krukor, glasflaskor, stereo, dator, skärm, sladdar, tavlor och allt annat krafs han äger från tredje våningen ner på gångvägen framför huset.
När polisen kom ropade han "Jag kan plocka upp det. Ni behövs inte. Jag har ju inte skadat någon."
Med tanke på hur relativt aktivt det är här om nätterna så är det enbart tur. Sambon gick där med vovven nån minut innan grannen satte igång. En meter till höger om stället han slängt sakerna mot kan han inte se på grund av husväggen och balkonger längre ut än hans. Han slängde utan att kolla och han slängde saker som splittras i vassa bitar som flygit all världens väg.
Fan för honom. Det är ju splitter precis överallt.
Eller när man är enda tjej I scencrewet på en rockfestival.. Har aldrig blivit utsatt för så mycket sexism som när jag är på den festivalenDet påminner om min arbetsplats. Min chef (tillika företagets ägare), en tjej i åldern 30+ och en anställd, man i 60-årsåldern. Vem tror du folk går till eller vill prata med när det kommer försäljare?
Kolla på http://www.bildelsbasen.se/ där kan du hitta det mesta begagnat till bilar. Om du nu inte letar ny ruta?Otroligt trött på det faktum att jag lite snabbt måste lösa en vårdnadstvist. Och laga varmvattenberedaren. Och trolla fram en ny ruta till bilen eftersom det tydligen inte existerar. Giv mig styrka!![]()
Kolla på http://www.bildelsbasen.se/ där kan du hitta det mesta begagnat till bilar. Om du nu inte letar ny ruta?
/B
Helst hade jag haft en ny ruta men det är ju inte möjligt. Fick den länken från glasfirman men tack ändå![]()
Att någon bad om hjälp med att hitta ett clemcheckt namn till sitt föl på Facebook.
Så jävla fult av dig! Jag har aldrig hört talas om släkting tidigare och trots din lilla martyressä så tycker jag fortfarande inte att det är ok att ta med släkting på en fest med okända människor. Jag är änka och ensamstående mamma så tro mig, jag vet vad du menar med ensam, men mitt barn får vara hos barnvakt när jag åker på fest. Det är så man gör.Buke. Jag stör mig så orimligt på forumet nu, men mest av allt stör jag mig på mig själv. För jag vet ju bättre. Ni är ju inte mina vänner utan bara personer med datorer och naturligt har ni all rätt att.. Men jag trodde. Jag ville tro. Dum som ett spån.
Jag har skrivit så mycket om Släkting som jag inte får vård till. Och som jag inte kan lämna ensam. Som vandrar iväg eller ringer konstant.
Det innebär att de senaste åren har jag inte kunnat göra något alls om jag inte kunnat ta med mig Släkting. Det ger mig bara tre val: att stanna hemma tills Släkting dör (om 10-20 år?), att ta med Släkting eller sätta ut henom i Skogen (det är olagligt, men humanare, att kväva folk med kuddar).
Jag och Släkting gör en massa saker ihop. Hen kan fortfarande vara bra sällskap i nuet. Vi reser, tränar hund, går på vernissager och hänger på barer (Pysslingen är dock inte samma Party. Visa saker går dock inte att göra. Ragga till exempel. Och det är hemskt svårt att umgås med vänner, eftersom vi egentligen hade väldigt olika vänskapskretser. Folk som kände Släkting innan hen blev sjuk klarar inte av att träffa henom. De grejar inte att hen inte kan t.ex. lova och håll, eller komma ihåg deras barn och barnbarn. Släkting är helt enkelt en annan människa nu. Mina fd vänner är sådana som reser till Bulgarien för att stötta HBTQ-rörelsen och se obskyra band.
Summasumarum jag är väldigt, väldigt ensam tillsammans med Släkting och längtar hysteriskt efter andra människor att prata med.
Nu gjorde jag misstaget att tro att det är var känt eftersom jag skrivit om det under ett antal år på Buke. Och att jag kunde ta med Släkting och åka på Buke-träff (eller att jag lite diskret skulle ha fått veta att vi inte var välkomna. Att hitta någon som tar hand om Släkting är inte som att hitta hundvakt. En gång har hen varit på korttidsboende - och kom hem neddrogad eftersom hen är aktiv ). Låt oss säga att jag har blivit korrigerad i ordalag som gör det osannolikt att någon av er någonsin behöver möta Släkting.