Här fortsätter vi att störa oss på rimliga o orimliga saker, del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet att detta varit uppe förut men jag avskyr verkligen att läsa snittigullpussilull, världens bästa älskling, du är det bästa som hänt mig bla bla bla i mitt flöde på fb. Det blev ännu mer från samma par när de nu väntar barn :banghead: Saken är att de är supertrevliga men det är jäkligt störigt att få femtioelva såna inlägg om dagen!

Att flygbolaget skriver "strikt vegetarisk måltid" på min bokning när jag bokat och betalat för en kycklingmåltid.
Nog för att jag kan gilla vegetariskt men veganmat känns inte som någon höjdare på flyget....
Surt när man inte får det man betalar för. Men en liten tröst är att veganmaten brukar smaka gott på flygen, förvånansvärt nog.

Grannen två balkonger bort som bestämde sig för att slänga ut krukor, glasflaskor, stereo, dator, skärm, sladdar, tavlor och allt annat krafs han äger från tredje våningen ner på gångvägen framför huset.

När polisen kom ropade han "Jag kan plocka upp det. Ni behövs inte. Jag har ju inte skadat någon."

Med tanke på hur relativt aktivt det är här om nätterna så är det enbart tur. Sambon gick där med vovven nån minut innan grannen satte igång. En meter till höger om stället han slängt sakerna mot kan han inte se på grund av husväggen och balkonger längre ut än hans. Han slängde utan att kolla och han slängde saker som splittras i vassa bitar som flygit all världens väg.

Fan för honom. Det är ju splitter precis överallt.

Grannen två balkonger bort som bestämde sig för att slänga ut krukor, glasflaskor, stereo, dator, skärm, sladdar, tavlor och allt annat krafs han äger från tredje våningen ner på gångvägen framför huset.

När polisen kom ropade han "Jag kan plocka upp det. Ni behövs inte. Jag har ju inte skadat någon."

Med tanke på hur relativt aktivt det är här om nätterna så är det enbart tur. Sambon gick där med vovven nån minut innan grannen satte igång. En meter till höger om stället han slängt sakerna mot kan han inte se på grund av husväggen och balkonger längre ut än hans. Han slängde utan att kolla och han slängde saker som splittras i vassa bitar som flygit all världens väg.

Fan för honom. Det är ju splitter precis överallt.

Men herregud! :nailbiting::crazy: Vilken idiot!

Folk som delar crap på facebook utan att reflektera. En av mina brittiska vänner delade just en avfotograferad text om två människor som dött efter att ha druckit ur burkar som hade muskiss på utsidan, därför borde man tvätta burkar noggrant innan man drack ur dem. Texten slutade med pls share as I did.

Det tog två sekunder på google för att hitta att det var hoax.

Det påminner om min arbetsplats. Min chef (tillika företagets ägare), en tjej i åldern 30+ och en anställd, man i 60-årsåldern. Vem tror du folk går till eller vill prata med när det kommer försäljare?
Eller när man är enda tjej I scencrewet på en rockfestival.. Har aldrig blivit utsatt för så mycket sexism som när jag är på den festivalen :banghead:

Otroligt trött på det faktum att jag lite snabbt måste lösa en vårdnadstvist. Och laga varmvattenberedaren. Och trolla fram en ny ruta till bilen eftersom det tydligen inte existerar. Giv mig styrka! :banghead:

Buke. Jag stör mig så orimligt på forumet nu, men mest av allt stör jag mig på mig själv. För jag vet ju bättre. Ni är ju inte mina vänner utan bara personer med datorer och naturligt har ni all rätt att.. Men jag trodde. Jag ville tro. Dum som ett spån.

Jag har skrivit så mycket om Släkting som jag inte får vård till. Och som jag inte kan lämna ensam. Som vandrar iväg eller ringer konstant.

Det innebär att de senaste åren har jag inte kunnat göra något alls om jag inte kunnat ta med mig Släkting. Det ger mig bara tre val: att stanna hemma tills Släkting dör (om 10-20 år?), att ta med Släkting eller sätta ut henom i Skogen (det är olagligt, men humanare, att kväva folk med kuddar).

Jag och Släkting gör en massa saker ihop. Hen kan fortfarande vara bra sällskap i nuet. Vi reser, tränar hund, går på vernissager och hänger på barer (Pysslingen är dock inte samma Party. Visa saker går dock inte att göra. Ragga till exempel. Och det är hemskt svårt att umgås med vänner, eftersom vi egentligen hade väldigt olika vänskapskretser. Folk som kände Släkting innan hen blev sjuk klarar inte av att träffa henom. De grejar inte att hen inte kan t.ex. lova och håll, eller komma ihåg deras barn och barnbarn. Släkting är helt enkelt en annan människa nu. Mina fd vänner är sådana som reser till Bulgarien för att stötta HBTQ-rörelsen och se obskyra band.

Summasumarum jag är väldigt, väldigt ensam tillsammans med Släkting och längtar hysteriskt efter andra människor att prata med.

Nu gjorde jag misstaget att tro att det är var känt eftersom jag skrivit om det under ett antal år på Buke. Och att jag kunde ta med Släkting och åka på Buke-träff (eller att jag lite diskret skulle ha fått veta att vi inte var välkomna. Att hitta någon som tar hand om Släkting är inte som att hitta hundvakt. En gång har hen varit på korttidsboende - och kom hem neddrogad eftersom hen är aktiv ). Låt oss säga att jag har blivit korrigerad i ordalag som gör det osannolikt att någon av er någonsin behöver möta Släkting.

Nu kommer vi till det som retar mig med forumet. Jag har gjort ett faux paise (damn you autokorrekt). OK, shit happens. Get over it and get on? Nej, när jag dyker upp i en annan tråd gör sig användare (vars omdöme jag normalt litar på) sig dumma (för att visa att de inte håller med mig? Jag är ju övertygad om att de inte är dumma på riktigt - så vad ska jag annars tro?).

Lite av ett wake up-call. Jag har nog trott lite för mycket på det som skrivs här. Nickens inbördesrelationer påverkar innehållet kvalitet och är en faktor att ta i beaktande.

Buke. Jag stör mig så orimligt på forumet nu, men mest av allt stör jag mig på mig själv. För jag vet ju bättre. Ni är ju inte mina vänner utan bara personer med datorer och naturligt har ni all rätt att.. Men jag trodde. Jag ville tro. Dum som ett spån.

Jag har skrivit så mycket om Släkting som jag inte får vård till. Och som jag inte kan lämna ensam. Som vandrar iväg eller ringer konstant.

Det innebär att de senaste åren har jag inte kunnat göra något alls om jag inte kunnat ta med mig Släkting. Det ger mig bara tre val: att stanna hemma tills Släkting dör (om 10-20 år?), att ta med Släkting eller sätta ut henom i Skogen (det är olagligt, men humanare, att kväva folk med kuddar).

Jag och Släkting gör en massa saker ihop. Hen kan fortfarande vara bra sällskap i nuet. Vi reser, tränar hund, går på vernissager och hänger på barer (Pysslingen är dock inte samma Party. Visa saker går dock inte att göra. Ragga till exempel. Och det är hemskt svårt att umgås med vänner, eftersom vi egentligen hade väldigt olika vänskapskretser. Folk som kände Släkting innan hen blev sjuk klarar inte av att träffa henom. De grejar inte att hen inte kan t.ex. lova och håll, eller komma ihåg deras barn och barnbarn. Släkting är helt enkelt en annan människa nu. Mina fd vänner är sådana som reser till Bulgarien för att stötta HBTQ-rörelsen och se obskyra band.

Summasumarum jag är väldigt, väldigt ensam tillsammans med Släkting och längtar hysteriskt efter andra människor att prata med.

Nu gjorde jag misstaget att tro att det är var känt eftersom jag skrivit om det under ett antal år på Buke. Och att jag kunde ta med Släkting och åka på Buke-träff (eller att jag lite diskret skulle ha fått veta att vi inte var välkomna. Att hitta någon som tar hand om Släkting är inte som att hitta hundvakt. En gång har hen varit på korttidsboende - och kom hem neddrogad eftersom hen är aktiv ). Låt oss säga att jag har blivit korrigerad i ordalag som gör det osannolikt att någon av er någonsin behöver möta Släkting.
Så jävla fult av dig! Jag har aldrig hört talas om släkting tidigare och trots din lilla martyressä så tycker jag fortfarande inte att det är ok att ta med släkting på en fest med okända människor. Jag är änka och ensamstående mamma så tro mig, jag vet vad du menar med ensam, men mitt barn får vara hos barnvakt när jag åker på fest. Det är så man gör.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter störa oss. Är hungrig men ligger så bekvämt. 61 62 63
Svar
1 256
· Visningar
63 224
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker. 100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
99 063
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött... 100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
104 428
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt! 99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
97 842