Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är absolut skillnad mellan raser.Jag är nyfiken på hur vanligt ni upplever att det är att (okastrerade) hanhundar som inte känner varandra inte kan interagera utan att börja bråka? Är det mer regel än undantag eller tvärtom? Tycker ni det är skillnad mellan raser?
Jag är nyfiken på hur vanligt ni upplever att det är att (okastrerade) hanhundar som inte känner varandra inte kan interagera utan att börja bråka? Är det mer regel än undantag eller tvärtom? Tycker ni det är skillnad mellan raser?
Som fågelhundsjägare skulle jag säga i apporteringssituationer vid jakt. Men de umgås ju inte direkt.Min fråga blir varför och i vilket läge hanar som inte känner varandra ska behöva interagera med varandra?
Min fråga blir varför och i vilket läge hanar som inte känner varandra ska behöva interagera med varandra?
Jag tänkte skriva nästan precis samma sak. Fast å andra sidan upplever jag rätt stor könsprägel bland vissa av vinthundarna också, och labradorer till exempel... och de är inte notoriska bråkstakar direkt.Jag har en fundering omkring detta. Jag tycker mig se ett samband mellan könspräglade hundar och "problem med andra hanhundar". Så om man kan se på hundra meter att "där kommer en hanne", så vill jag påstå att den modellen hund, nästan oavsett ras, har svårare för andra hanhundar.
Detta är högst ovetenskapligt och grundar sig helt på egna iakttagelser. Men borde inte mer könsprägling innebära mer testosteron? En tanke bara.
Stämmer i vissa raser, tex labbe som jag förstått det.Jag har en fundering omkring detta. Jag tycker mig se ett samband mellan könspräglade hundar och "problem med andra hanhundar". Så om man kan se på hundra meter att "där kommer en hanne", så vill jag påstå att den modellen hund, nästan oavsett ras, har svårare för andra hanhundar.
Detta är högst ovetenskapligt och grundar sig helt på egna iakttagelser. Men borde inte mer könsprägling innebära mer testosteron? En tanke bara.
Jag har en fundering omkring detta. Jag tycker mig se ett samband mellan könspräglade hundar och "problem med andra hanhundar". Så om man kan se på hundra meter att "där kommer en hanne", så vill jag påstå att den modellen hund, nästan oavsett ras, har svårare för andra hanhundar.
Jag tycker det är trevligt att kunna umgås med kompisar som har (han)hundar. Åka iväg på träning och tävling eller semester ihop. Kunna sitta i en dubbelbur utan att gruffa, kunna bo i stuga/tält/på hotell tillsammans, kunna promenera ihop.Min fråga blir varför och i vilket läge hanar som inte känner varandra ska behöva interagera med varandra?