Handlerkurs med Gerard O´Shea?

Sv: Handlerkurs med Gerard O´Shea?

Jag säger också - passa på om du får chansen!
Nu har inte jag gått någon handlerkurs för honom, däremot har jag varit med på ett 3-dagars anatomiseminarium han höll på min skola. Det var otroligt lärorikt!

Han pratade svenska under hela seminariet, men suckade lite över det innan han blev övertalad.

Jag blev tvungen att leta fram någon youtubefilm, för jag har alltså inget minne av att han pratade på engelska.

Visst pratar han på svenska! http://www.youtube.com/watch?v=tyF_VjOVRe0
:)

Ja precis så där minns jag det också :D

Tips till Bollen: Ta med köttbullar ;) Det är det godiset han tycker är bäst att använda, och så är du redan på god fot med honom ;)

Jag höll för övrigt på att skratta ihjäl mig när han gav kinesägarna i min grupp en liten snyting om att de klemar bort sina hundar :p

Ja precis så där minns jag det också :D

Tips till Bollen: Ta med köttbullar ;) Det är det godiset han tycker är bäst att använda, och så är du redan på god fot med honom ;)

Jag höll för övrigt på att skratta ihjäl mig när han gav kinesägarna i min grupp en liten snyting om att de klemar bort sina hundar :p
Hehe, köttbullar it is!! Tur att vovve älskar köttbullar. Har haft med det på utställningarna :)

Hahah, det lät lite roligt faktiskt ;) :P

Ja, han är sjukt uppriktig och rolig! Och himla duktig! Han jobbade med en av kineserna lite, för när den ställde upp sig så såg den bedrövlig ut! Svansen mellan benen, öronen bakåtdragna, hukande kroppshållning. Den såg verkligen ut som att den ville vara någon helt annanstans. Han jobbade med den lite, och sakta men säkert började den förvandlas till en lite mer självsäker hund. Sjukt kul att se!

Precis, men han gör det snyggt med en stor glimt i ögat.

Har också gått kurs för honom och skulle göra det igen om jag fick tillfälle, grymt bra och kul!

Ja, självklart! Jag gillar hans sätt att lägga fram saker. Han är ju rottisuppfödare och jag passade på att fråga om han tyckte att min hund var något utställningsmaterial (även om jag visste att så inte var fallet ;)). Han tittade på hunden och sa att "Alltså, det är säkert en trevlig hund, men jag hade inte anmält henne till utställning. Det är ingen idé att betala massa pengar och förväntningar och veta att man ändå inte kan konkurrera. Spara pengarna och gör något kul för dem istället. Och nästa gång du vill ha en rottis som du både kan tävla och ställa ut, så hör av dig till mig! ;)"

Tips till Bollen: Ta med köttbullar ;)

Ja jösses! Min äldsta gick på eliminationsdiet i samband med att jag var på min första handlerträning för honom. Det enda godiset jag hade med mig var därför hydrolyserade foderkulor från Hill's. :cool: Till råga på allt ville han låna min hund för att visa något på. Han höll fullkomligt på att dö när han såg vad jag hade med mig som belöning. :D

Ja, självklart! Jag gillar hans sätt att lägga fram saker. Han är ju rottisuppfödare och jag passade på att fråga om han tyckte att min hund var något utställningsmaterial (även om jag visste att så inte var fallet ;)). Han tittade på hunden och sa att "Alltså, det är säkert en trevlig hund, men jag hade inte anmält henne till utställning. Det är ingen idé att betala massa pengar och förväntningar och veta att man ändå inte kan konkurrera. Spara pengarna och gör något kul för dem istället. Och nästa gång du vill ha en rottis som du både kan tävla och ställa ut, så hör av dig till mig! ;)"

Hahaha!! Det här sista var ju skitkul. Hans hundar går ju iof bra på utställning och på appellplan så det ligger väl något i det... Du vet Mandies uppfödare, de är ju riktigt Gerard-frälsta och jiddrar alltid en massa om att man ska ta tillfället i akt och kolla nooooooga när han far fram i ringen och trollar köttbullar hit och dit.

Ja jösses! Min äldsta gick på eliminationsdiet i samband med att jag var på min första handlerträning för honom. Det enda godiset jag hade med mig var därför hydrolyserade foderkulor från Hill's. :cool: Till råga på allt ville han låna min hund för att visa något på. Han höll fullkomligt på att dö när han såg vad jag hade med mig som belöning. :D

:rofl::rofl:

Hahaha, stackare! Vet inte vem det var mest synd om egentligen :p

Hahaha!! Det här sista var ju skitkul. Hans hundar går ju iof bra på utställning och på appellplan så det ligger väl något i det... Du vet Mandies uppfödare, de är ju riktigt Gerard-frälsta och jiddrar alltid en massa om att man ska ta tillfället i akt och kolla nooooooga när han far fram i ringen och trollar köttbullar hit och dit.

Ja, jag tyckte det var lite kul :p Jag får la se om det blir någon fler rottis i det här huset, och om så är fallet, lär det dröja tills odågan är minst 6 år gammal :p
Haha, han är king med sina köttbullar :D

KL..

Han pratade en del engelska på den kursen jag var på :)

Ang köttbullar. De är jäkligt svårt att hantera köttbullar :D Iallafall när man skulle slänga upp dom i luften och ta dom på nervägen på ett smidigt sätt :rofl::rofl: Allt för få upp förväntningen på hunden..
Jag fick iallafall plocka upp köttbullar från golvet lite här och där :D

KL..

Han pratade en del engelska på den kursen jag var på :)

Ang köttbullar. De är jäkligt svårt att hantera köttbullar :D Iallafall när man skulle slänga upp dom i luften och ta dom på nervägen på ett smidigt sätt :rofl::rofl: Allt för få upp förväntningen på hunden..
Jag fick iallafall plocka upp köttbullar från golvet lite här och där :D

Åt oss sa han att om vi tappade en köttbulle på marken/golvet skulle vi låta hunden ta den, för att bibehålla förväntningen hos hunden :p Min lånehund fick i sig en del ;)

Åt oss sa han att om vi tappade en köttbulle på marken/golvet skulle vi låta hunden ta den, för att bibehålla förväntningen hos hunden :p Min lånehund fick i sig en del ;)

Fast då tränade vi utan hund :D Jag fick kräla runt fötterna på folk för plocka köttbullar ;)

Jag tror jag blev utdömd på det där med att kasta köttbullar... han såg rätt uppgiven ut när jag gång niohundrafemtielva tappade den på golvet :D

till ts: jag gick en dag av två på en helgkurs (vinterkräksjuk och snöstorm andra dagen) och det var väldigt nyttigt, men också väldigt krävande (kallt ridhus+ ovan nämnda kräksjuka gjorde mig iofs rätt slak redan från början). Kommer definitivt att gå igen om jag får chansen men ta med två eller tre hundar istället för en, vovvan var lika trött och seg som jag efter några timmar :)

Fast då tränade vi utan hund :D Jag fick kräla runt fötterna på folk för plocka köttbullar ;)
Haha, bäst att börja träna på det där med köttbullarna då ;) Jag är nämligen inte så säker på det heller :p

Någon som har erfarenhet av den kursen? Är det värt att gå? Någon som kan berätta lite om den, kanske är det någon som gått den hos Eget Bevåg?
Såg nämligen att det skulle vara en i Västernorrland här framöver och blev lite sugen..vi är ju totala nybörjare jag och vovve..så vi borde ju verkligen ha nytta av en sån kurs?!

Jag har aldrig gått på hans kurser själv men har hört mkt gott! De brukar vara väldigt populära.

Någon som vet om han kör ringträningar i stockholm nu under vintern? Jag var på de sista utomhusträninarna för honom i höstas och då höll han på att leta lokal. Inget svar på mailen när jag frågar.

Jag vet att han har lite privata problem som gör att han inte är så jättelätt att få tag på alla gånger.
Vi har försökt boka honom med vår klubb men har haft svårt att få till ett datum då han inte svarar/inte har så bra koll för tillfället..

Jag blev tvungen att leta fram någon youtubefilm, för jag har alltså inget minne av att han pratade på engelska.

Visst pratar han på svenska! http://www.youtube.com/watch?v=tyF_VjOVRe0
:)

ja, jag tror att han varit lärare, fritidsledare eller liknande.(en vän kände igen honom från annat håll än hund) och få bör han kunna prata svenska
jag tror att han skrev något om "glad hund" i min rottweilerslyngels kritik, att han pussade domaren var nog hans mest förlåtande drag för han utseendemässigt hade han väldigt lite att hämta, i synnerhet i den åldern...

Det var nog vår sista insats i vänster varv

Senast ändrad:

Jo jag vet att han har problem, det gick att följa på fejjan ett tag och för den uppmärksamme kunde man även ana det innan det "kom ut"...
Tänke om han kanske ändå dragit igång igen. Inte alltid att det stått på hans Facebook innan heller. Men tack ändå!

Annars brukar inte Åsa vara så sträng på att inte släppa in någon enstaka till om man ber riktigt snällt och dessutom i samma veva säger att hennes råtta är de finaste som finns ;)

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 627
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 913
Senast: lizzie
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 716
Senast: Saeta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så dök det då äntligen upp två kallelser till anställningsintervjuer - efter dryga 2 månads jobbsök. Jag ÄLSKAR att gå på...
Svar
11
· Visningar
1 865
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka