Handlerkurs med Gerard O´Shea?

Sv: Handlerkurs med Gerard O´Shea?

Jag gick kursen för ett par år sedan (jeez, det måste vara fyra snart...) på samma plats. Gerhard är asrolig och kunnig och engelskan är inte så farlig, han pratar mest svenska utom när han blir exalterad (som när han på vår kurs pratade om att ställa ut rottweilers "med schnööööret som en focking boxing glove").

Och Åsmon är en supermysig plats att vara på!

Jag ska gå anatomikursen förresten :)

hihi, vad bra att det är en mysig plats också. Jag har ju en bit att åka dit men tror att jag ska övernatta hos min mormor och morfar som bor åt kramfors hållet så blir det inte lika långt. :)
jag är sjukt pepp på allt som har med hund just nu, och inte alls pepp på plugget. Skulle också vilja gå anatomikursen, och en hel drös med annat :p Men med studentplånkan så får jag försöka sålla lite och hoppas på att det kommer fler tillfällen senare :)

Miss Mandy och jag gick pa hans handledar traning ett par ganger nar vi var I Sverige. Gerard tittade pa Mandy, fragade om hennes "breeding" och tyckte att jag skulle betacka henne innan jag akte hem igen. :p
Jag skulle garna boka en kurs nasta gang Hund och jag kommer till Sverige.

Nu har jag anmält oss :) och jag fick med mig sambon också, det trodde jag aldrig! :D

*KL*
Jag gick en handlerkurs för honom i Sundsvall i höstas.
Jag håller med om allt som skrivs om honom här i tråden, han är fantastisk. Under vår kurs blandade han svenskan med lite engelska ord, och han var som andra skrivit, mycket noga med att man verkligen förstod vad han menade.
Jag har tänkt mig att gå fortsättningskursen här i höst, han ska dessutom ha en Dog Management föreläsning dagen innan, och den vill jag också väldigt gärna gå på! :)

Har gått en kurs för honom och visst det fanns en del matnyttigt men kommer aldrig att göra om det.

Min hund tröttnade efter 20 min och tyckte att jag skiter i det här för jag kan det redan. Efter en två dagskurs var det ett rent helvete att få henne att visa upp sig i ringen. Hon tyckte att utställning var det tråkigaste som fanns och det var ingen rolig upplevelse. Förvandlades från en glad och trevlig hund i ringen till en som såg ut som hon hade sålt smöret och tappat pengarna.

Jag upplevde det mest som att hade man en enormt matglad hund som var fixerad vid köttbullen så var träningen ok. Hade men en hund som krävde annat än godis så var det ingen kurs som man skulle gå.

Numera går jag hos en annan tränare och hans filosofi passar både mig och mina hundar mycket bättre :)

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 922
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 409
Senast: lizzie
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte... 2 3
Svar
49
· Visningar
12 748
Senast: Saeta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så dök det då äntligen upp två kallelser till anställningsintervjuer - efter dryga 2 månads jobbsök. Jag ÄLSKAR att gå på...
Svar
11
· Visningar
1 887
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka