Handlerkurs med Gerard O´Shea?

bollen__

Trådstartare
Någon som har erfarenhet av den kursen? Är det värt att gå? Någon som kan berätta lite om den, kanske är det någon som gått den hos Eget Bevåg?
Såg nämligen att det skulle vara en i Västernorrland här framöver och blev lite sugen..vi är ju totala nybörjare jag och vovve..så vi borde ju verkligen ha nytta av en sån kurs?!

Sv: Handlerkurs med Gerard O´Shea?

Han är GRYMT duktig, och det är värt det 100 ggr om!

Den mannen är en av dom bästa i vår del av världen på att få in dom bästa uppställningarna fristående, och är både pedagogisk, kunnig och jäkligt trevlig. Det brukar vara lång kö på att få träna för honom, och han reser världen runt - så får du en chans borde du ta den! :)

Säger samma som Bebben, Gerard är riktigt duktig och pedagogisk. Jag gick kurs för honom runt -99 när jag var helt nybörjare, och fick med mig massor!

Gå den absolut :laugh:!

Oj, då måste jag nästan anmäla mig och hålla tummarna att jag kommer med :) Vad kul att ni har så positiva erfarenheter!!

Jag har inte gått handlerkurs för Gerard, men jag har gått på en handfull av hans handlerträningar. Jag gillar Gerard eftersom han vill att man ska lära hundarna att ställa upp sig på ett naturligt sätt och inte hålla på att flytta runt på hundens ben. Han vill också att hunden ska tycka att det är roligt och se det som något positivt att springa runt i ringen.

Håller verkligen med övriga att du ska passa på när han kommer upp till dina trakter! Boka en plats direkt, innan de tar slut. :)

Jag gick kursen i våras som anordnades i stan. Jag hade egentligen inte tänkt gå den, men en av de andra valpköparna var tvungen att backa, så jag fick en reservplats. Doris var dessvärre sjuk, så jag lånade en hund av uppfödaren. Men jag hade verkligen sjukt roligt! Han är sjukt ärlig och uppriktig och bjöd på många aha-upplevelser.

Anmäl och jag håller tummarna att du kommer med :)

Jag har gått på hans ringträningar och kan bara hålla med ovanstående! Skulle hemskt gärna vilja på gå en av hans helgkurser för att lära mig mer om hans filosofi.

Det jag gillar mest med honom är att hans viktigaste punkt är att hunden ska tycka att det är kul. En hund som inte tycker att det är roligt att visa upp sig kommer aldrig stå sig i en best in show-final.

Man får träna mycket hemma själv, just med att få upp hundens förväntan men det är det värt!

Någon som vet om han kör ringträningar i stockholm nu under vintern? Jag var på de sista utomhusträninarna för honom i höstas och då höll han på att leta lokal. Inget svar på mailen när jag frågar.

Jag har gått en två-dagars för honom. Helt klart värt pengarna. Även om jag ställt mycket innan, så får man ett helt nytt sätt att se allt på.

Det låter onekligen bra! Vi är helt nya på det här, har varit på några inoff, utan att egentligen ha en aning om hur man gör :angel: men har sett att det är jättemånga som är och flyttar ut benen osv. och då har man ju hunnit tänka "gör vi fel som inte gör så?" men samtidigt så känns det konstigt att göra så, jag vill ju att han ska tycka att det är jättekul att visa upp sig :)
Ska kolla med sambon om han också skall med eller ej och sen ska jag anmäla och hålla tummarna att det finns platser kvar!!

Jag gick kursen i våras som anordnades i stan. Jag hade egentligen inte tänkt gå den, men en av de andra valpköparna var tvungen att backa, så jag fick en reservplats. Doris var dessvärre sjuk, så jag lånade en hund av uppfödaren. Men jag hade verkligen sjukt roligt! Han är sjukt ärlig och uppriktig och bjöd på många aha-upplevelser.

Anmäl och jag håller tummarna att du kommer med :)
Just ja, det sa du ju sist vi sågs! Att jag inte tänkte på att det! Förstod jag rätt att han pratar både svenska och engelska? (Du vet jag och engelska...går inte ihop, haha!)

Just ja, det sa du ju sist vi sågs! Att jag inte tänkte på att det! Förstod jag rätt att han pratar både svenska och engelska? (Du vet jag och engelska...går inte ihop, haha!)

Man fattar bra ändå :D Jag är heller inte så bra på engelska. Men han är noga med att man ska förstå.

Han pratar engelska med lite svenska ord här och där, du pratar svenska. Han använder väldigt mycket kroppsspråk så det är inte svårt att förstå! Sen kan du alltid gå till honom efteråt och fråga om det är något du undrar över eller något extra du behöver hjälp med.
Det kan även vara bra att säga till innan om din hund kanske haft problem med manliga domare, att stå på bordet eller annat så anpassar han sig till din hund :)

... och jag har varit på närmare tio handlerträningar och inte reflekterat över att han eventuellt skulle ha pratat på engelska. :o :rofl: Är du helt säker på att han brukar göra det?

Äsch, han kastar mest in lite engelska ord här och där. Och som Grana säger, han är noga med att man ska förstå :D

Han pratar engelska med lite svenska ord här och där, du pratar svenska. Han använder väldigt mycket kroppsspråk så det är inte svårt att förstå! Sen kan du alltid gå till honom efteråt och fråga om det är något du undrar över eller något extra du behöver hjälp med.
Det kan även vara bra att säga till innan om din hund kanske haft problem med manliga domare, att stå på bordet eller annat så anpassar han sig till din hund :)

Äsch, han kastar mest in lite engelska ord här och där. Och som Grana säger, han är noga med att man ska förstå :D

:rofl::rofl::rofl:

Alltså, jag minns inte att han pratade så mycket engelska ;)

Nu blir jag ju osäker när ni skriver så! Vi kanske kan enas om att han pratar 50:50 engelska och svenska ;)
Kontentan är i alla fall: man förstår honom!

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 627
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 913
Senast: lizzie
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 716
Senast: Saeta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så dök det då äntligen upp två kallelser till anställningsintervjuer - efter dryga 2 månads jobbsök. Jag ÄLSKAR att gå på...
Svar
11
· Visningar
1 865
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka