Handavtryck från liten människa

eyz

Trådstartare
Är det någon som lyckats göra fina handavtryck från sina småttingar? Jag har köpt hem fingerfärg och hade tänkt passa på när han sover men för sjutton - han kniper ju med händerna så fort jag rör dem! :cool:

Sv: Handavtryck från liten människa

vi har gjort på aline, första gången när hon var nyfödd, sedan vid sex månader, och nu när hon är ett år är det dags igen=)

Det ÄR kladdigt, och man måste nästan spärra upp händerna på dom haha. Jag tror det är en reflex hos dom som gör att dom kniper åt med händerna.

Ta en pensel, det är lättast, och måla händerna. Finger för finger. använd gärna lite tjockare färg så rinner den inte lika lätt och även om dom kniper med händerna sitter den kvar hyffsat. sen är det bara att försöka pricka in handen och snabbt trycka till så har du märket.
Men du måste var asnabb att ta bort handen också, annars kommer den lilla att kladda sönder hela märket:D

Hur gammal är han förässten?:)

Sv: Handavtryck från liten människa

Sonen blev fyra veckor idag och det gick sådär... Nu har vi i alla fall "säkrat" med några dåliga avtryck. Får väl prova oss fram och bli bättre på det här. :D

Liknande trådar

Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 718
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Hej, känner mig vilsen och vet inte hur jag ska göra. För en vecka fick jag hem en 9 veckor gammal valp. Eftersom hon kommer behöva vara...
Svar
8
· Visningar
974
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 315
Senast: Tonto
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 468
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar