Han är borta nu..

Mischmasch

Trådstartare
Han var hängig hela dagen igår och jag visste ju att han var
gammal och trött. Vi hade funderat på att ta bort honom någon gång i vår.. men jag vet inte...
det gör så fruktansvärt ont.
När jag skulle gå och lägga mig igår kväll så låg han på
köksgolvet.. Bakbenen funkade inte så han fick släpa sig fram. Jag bäddade för mig på golvet på mitt rum och bar dit honom. För jag ville inte lämna han ensam. Han var alldeles slut :cry:
Jag försökte sova men han var rastlös och gnydde. Det märktes att han hade ont och det var hemskt. När jag började gråta la han huvudet på mina fötter, han brukade alltid vara så gullig när jag var ledsen.
Till slut var jag tvungen att väcka mamma och pappa.
Han hade svårt att andas och det lät bara mer och mer.. När jag låg brevid honom och tittade in i hans ögon så såg jag hur dom ryckte till av smärta. Jag ville aldrig att han skulle ha ont.. :cry:
Sen satt vi alla runt om honom och höll honom sällskap. Han fick bara tyngre och tyngre och andas och jag väntade bara på hans sista andetag.
Men det gick inte så lätt. Till slut började han kippa efter andan och "skrek" efter luft och mamma sa att "nu dör han, nu dör han". Sen kvävdes han till döds mitt framför ögonen på mig.
Jag ville aldrig att han skulle plågas :cry: Det var hemskt..

Jag är iallafall glad att han inte var ensam hemma och att jag var där med honom. Han låg på mitt duntäcke och ryamatten, så det var mjukt iallafall.
Vi har just varit på djursjukhuset och lämnat honom för kremering. Jag sparade en liten tofs av pälsen.
Jag vet inte vad jag ska säga, men det är bara så fruuktansvärt tomt.. :cry: Jag vet inte var jag ska ta vägen..

th_Vnner.jpg

Min älskade Tim. Min bästa vän.

Sv: Han är borta nu..

:cry: Man blir alldeles gråtfärdig av att läsa sånt här......vilken tur för vovven att ni fanns intill honom hela tiden i alla fall!
Kanske elak fråga i sorgen, jag ber om ursäkt, men fanns det ingen chans att komma till nån veterinär eller få dit nån som kunde tagit bort honom när han blev så dålig??

jag tycker också att det är tragiskt och jobbigt, men undrar samtidigt var vet fanns. det brukar finnas jourveterinärer som man kan åka till/som kan åka ut. eller en jägare med en bössa.

Det var mitt i natten och helgdag. Jag vet inte riktigt hur det där funkar. Om jourvet kan komma hem till en?
Det gick ganska fort, jag vet inte om nån hade hunnit komma. Men det blev som det blev. Han har inte ont längre iallafall.. :cry:

det kan finnas jourvet som kommer hem till en. annars kan man köra/ta taxi till närmaste jouröppna djursjukhus. det hade jag gjort direkt om hunden inte kunde stå på sina ben.

nu är det inte så mycket att göra åt det i efterhand, och jag förstår om du är ledsen och jag vill egentligen inte strö salt i såren, men om ni har fler hundar så undvik att det går så långt nästa gång. ingen hund förtjänar att plågas till döds, utan deras lidande ska sluta tidigare än så. men å andra sidan, är du så ung att du fortfarande bor hos dina föräldrar är det deras ansvar, inte ditt.

Han har haft så att han inte kan stå på bakbenen förut och vi har pratat om det med vet. Det blev bara för mycket den här gången. Kroppen var helt slut.

Det är lätt att vara efterklok men just där och då så tänker man inte. Vi kanske borde ha tagit bort honom tidigare men han var pigg och glad nästan in i det sista.. Det är så fruktansvärt svår att släppa taget.. Att dra en gräns, säga stopp och göra det där telefonsamtalet.

Det är ju inte bara jag heller. Mamma säger hela tiden att det var så oväntat. Men jag förstår inte riktigt, jag har vetat om det länge.. Att det snart skulle vara slut. Men dom planerade redan för när han skulle följa med och bila på påsklovet. Jag visste att han aldrig skulle komma så långt. Eller att vi inte borde låta han komma så långt..

Men jag klarade inte av att ta det beslutet själv. Hoppet är det sista som överger en.

Jag har gråtit hela dan. Det verkar som om tårarna aldrig tar slut..

Jag sov bara några timmar inatt och all gråt gör mig så trött.
Så när jag la mig på soffan och somna så hade jag en dröm.
Förutom att jag drömde om Tim så drömde jag att hela världen var kaos.
Alla människor jag kände var splittrade. Marken sprack och det var jordbävningar.
Till slut snurrade hela världen runt ett varv men jag lyckades hålla mig i mitt äppelträd och när jag föll ner på marken igen så tittade jag upp i samma spegel som jag såg mig själv i inatt. När jag satt brevid Tim och grät :cry:

Jag lider verkligen med dig... Hemskt att det ska behöva sluta sådär...

massor av kramar - du gjorde vad du kunde och har ingen skuld... Åh, vad ledsamt. :cry:

Din mamma har säkert drabbats av förnekelse, en del gör det. Tänk på att du gjorde vad du kunde göra. Tim kände att du fanns där och det var allra viktigast för honom.

*kram*

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 112
Senast: Milosari
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 307
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 233
Senast: lizzie
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 744

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII
  • Unghästfasoner?
  • Hålvägg