HALLOWEENBAL PÅ DOWNTON ABBEY (ulvlek)

Jag tror det är mirtai, funderar på att ändra röst, hon kan vara fårulven. Habinas misstankar mot mig och Mirtai stökar till det en del.
Ja, alltså. Jag fattar inte vad Habina fått för sig riktigt... Men jag orkar inte vela längre, jag tror att du är god, i och med att du håller mig som god så tror jag att jag vågar sätta dig på en roll...

Ja, alltså. Jag fattar inte vad Habina fått för sig riktigt... Men jag orkar inte vela längre, jag tror att du är god, i och med att du håller mig som god så tror jag att jag vågar sätta dig på en roll...
Lite vill jag ändra till Habina, men jag tror ändå att hon är god men något skaver. Det är knepigt.

Mirtai menar att BSF är skum och troligen försöker få oss andra att misstänka Mirtai i och med att BSF delvis har motiverat sina röstningar på att hon (BSF) håller Mirtai som god. Detta gör att jag tror BSF och Mirtai är på skilda sidor och jag tror mer på BSF som god då hon tidigt lagt upp ulvar för lynch under DL1 och DL2.
Därför:
Ileo röstar på Mirtai

DL 5
17:04 cirkus röstar på Lobelia
18:28 Blacksmithfarm röstar på Mirtai
20:18 Mirtai röstar på Blacksmithfarm
20:40 Habina röstar på Lobelia
20:46 Hedinn röstar på Mirtai
20:53 Lobelia röstar på Gabby_Ossy.

21:25 Ileo röstar på Mirtai

Mirtai: 3

Lobelia: 2
Blacksmithfarm:1
Gabby_ossy: 1

Postade röstlistan här men Artline hade visst redan gjort det. Kom också på att det kanske är smartare att rösta på någon annan i och med att jag inte tror Lobelia är ulv. Eh, jag vet inte. Jag låter det stå kvar som det gör nu.

Sorry, hade tänkt bidra med mer idag men vi hade ingen ström imorse/förmiddags efter nattens stormande och sedan har vi haft farsdags-firande.

Den här dubbellynchen verkar intressant, att få ut två onda (om det nu är så många) låter såklart bra men en borde vi ju i alla fall lyckas pricka :nailbiting:

Förutom mig själv så har vi kvar:

cirkus, Bsf och Habina som jag just nu vill hålla som mer troligt goda. cirkus pga bla att hon var först på att kommentera Snurris "tabbe", bsf för att hon varit tidigt pådrivande mot både q och snurris, och habina för att hon försökte försvara Ferrari.

Vilket lämnar Mirtai, Lobelia, Hedinn och Ileo som mer troligt onda.

Hittills är det Mirtai och Lobelia av dessa som har röster.

Mirtai röstar Snurrfian, Snurrfian, bollen__, Paddington
Lobelia röstar Bsf, Snurrfian, Ferrari, Mirtai
Hedinn röstar Mirtai, Snurrfian, (bollen__), Paddington
Ileo röstar Bsf, Snurrfian, Paddington, Paddington

Jag förstår tankarna att Mirtai skulle kunna vara fårulven, hon har haft kanske lite för bra statistik där i början. jag har också tidigare nämnt (tror jag) att det har känts som att hennes röster kommit lite "out of the blue", att hon har huggit på existerande teorier. Hon har alltså varit snabb med att lägga rösten men inte direkt kommenterat eller diskuterat den hon röstar på innan hon lägger rösten. Kan bero på att rösterna bara är ett spel för gallerierna och försök att få en lagom fin röstrad.

Gabby_Ossi röstar på Mirtai

DL 5

21:25 Gabby_Ossi röstar på Mirtai

Mirtai: 4

Gabby_ossy: 1

Blacksmithfarm ändrar röst till Gabby_Ossi
Då hon är min andra kandidat till lyan, dels p.g.a. hennes röstrad stämmer men även för lynchen då hon rakt ut sa att hon hellre röstade på den hon trodde var tvilling än den som kanske var ulv. Misstänkt.
Vill ha ut både GO och Mirtai.

Ileo känns mest som en ny, ensam och trevande god som ändå försöker vara med att bidra. Av mina 4 mest potentiella ondingar tror jag minst på henne.

Sedan är frågan om jag inte skulle vilja sätta Hedinn högre på misstankeslistan än Lobelia om jag bara tittar på röstningarna, mycket för att hon var en av de som röstade väldigt sent på Snurrfian (för att avvakta och se om det skulle gå att rädda henne?) och även att hon var med och röstade på Paddington i gårdagens lynch.

Jag känner att inget av det jag läser fastnar i huvudet så jag har jättesvårt att göra bedömning utifrån annat än röstningarna :banghead:

DL 5

21:25 Gabby_Ossi röstar på Mirtai
21:30 Blacksmithfarm ändrar röst till Gabby_Ossi

Mirtai: 3

Gabby_ossy: 2

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar