Hallå där! Vad håller du på med? del ??

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, jag älskar Israel högt fast jag aldrig varit där. :D
Du måste åka. Israel är fantastiskt på många vis. De säger att antingen älskar man Tel Aviv eller så är man mer av ett Jerusalem-fan, och jag är ett stort Jerusalem-fan. Jag älskar stan. Kan knata runt i gamla stan innanför murarna tills folk spyr på mig. Och bara stå vid klagomuren och kolla på alla fundamentalist-judar är hur kul som helst. Ta bilen och bada i Döda Havet, gör lerinpackning och sen tillbaka till Jerusalem för att natt på stan. Älskar Jerusalem.

Haifa med omnejd är också roligt. Tel Aviv tycker jag är som vilket storstad som helst, även om det är trevligt. Nu har ju jag bara rest med brorsan och hans man och de är rör sig ju väldigt mycket i gay-distrikten i Tel Aviv. Men upp mot syriska gränsen, bubbla runt där på spa i de varma källorna, etc.

Du skulle älska det!! Jag tänkte försöka klämma in minst två resor dit nästa år. Juni (om det inte hinner bli för hett) och förmodligen slutet på oktober. Var där i skiftet oktober/november nu och det var typ 35 grader i skuggan. Juni var varmare. Upp till 40 är uthärdligt om man är nära havet dvs i Tel Aviv men det var mindre trevligt inåt landet..

Jag tänkte isf sikta på hösten. Våren är ganska fullspäckad ändå :p

Du måste åka. Israel är fantastiskt på många vis. De säger att antingen älskar man Tel Aviv eller så är man mer av ett Jerusalem-fan, och jag är ett stort Jerusalem-fan. Jag älskar stan. Kan knata runt i gamla stan innanför murarna tills folk spyr på mig. Och bara stå vid klagomuren och kolla på alla fundamentalist-judar är hur kul som helst. Ta bilen och bada i Döda Havet, gör lerinpackning och sen tillbaka till Jerusalem för att natt på stan. Älskar Jerusalem.

Haifa med omnejd är också roligt. Tel Aviv tycker jag är som vilket storstad som helst, även om det är trevligt. Nu har ju jag bara rest med brorsan och hans man och de är rör sig ju väldigt mycket i gay-distrikten i Tel Aviv. Men upp mot syriska gränsen, bubbla runt där på spa i de varma källorna, etc.

Jag har skrivit en b-uppsats i museologi om Gamla staden i Jerusalem och Tempelberget - jag skulle nog vara en Jerusalem-människa. :love: Älskar historien och kulturen!

Köpte med mat från chopchop :d hem till mamma efter jobbet idag. Sen somnade jag i hennes soffa framför tvn.
Väl hemma slöade jag i soffan här och nu har jag äntligen tagit mig till sängen.

Slog just in en födelsedagspresent till mamma när jag nås av nyheten att skådespelerskan Debbie Reynolds har dött, bara en dag efter sin dotter Carrie Fisher. :cry:

2016 har verkligen varit ett vedervärdigt år för Old Hollywood-communityt.

Syndat och ätit pepparkaksmuffins med aroniafrosting och tunnbröd med smör.
Nu går jag och morgonfodrar. Så kanske jag lyckas somna något sen. Vore rätt nice.
Har iaf bästa sällskapet i lilla vovven under nattvak. <3

Jag har skrivit en b-uppsats i museologi om Gamla staden i Jerusalem och Tempelberget - jag skulle nog vara en Jerusalem-människa. :love: Älskar historien och kulturen!

Jerusalem är fantastiskt! Dock inte de arabiska männen... senast tog det 3 min innan vi blev verbalt våldtagna. Jag vill kunna gå runt i en stad utan att behöva höra grova sexuella shoutouts hela tiden eller behöva vara på spänn för att freda mig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
385
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 070
Senast: Mabuse
·
Fritid Min mamma fyller år så vi ska till Gotland i början på mars. Vad gör man där den tiden? Tips på bra boende? 2 äldre jag och min syster...
Svar
6
· Visningar
331
Senast: Seaside
·
Hemmet Blev lite inspirerad av min andra tråd här :rofl: Jag är verkligen ingen expert men tycker det är roligt när man går från start och...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 293
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17