Hallå där! Vad håller du på med? del ??

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, jag har knappt gjort nått vettigt än :banghead: Knölat ner 3 kartongomslag från ikeagarderoben + bokhyllan jag byggde ihop i pappersinsamlingen, plockat ihop lite böcker och kläder som ska med på loppisen. Det är typ allt :banghead:

Fick en slags ingivelse att skita i allt. Säga upp mig från jobbet, sälja allt jag äger, hyra ut lägenheten och bara dra nånstans långt bortifan. Typ bo i en hydda och röka braj hela dagarna.
Min mamma tror att denna ingivelse beror på att jag är utarbetad och behöver semester dock :cautious::rofl:

Fick en slags ingivelse att skita i allt. Säga upp mig från jobbet, sälja allt jag äger, hyra ut lägenheten och bara dra nånstans långt bortifan. Typ bo i en hydda och röka braj hela dagarna.
Min mamma tror att denna ingivelse beror på att jag är utarbetad och behöver semester dock :cautious::rofl:
Nu flyttade jag inte in i en hydda och började knarka, men när jag sa upp mig och flyttade ut på torpet undrade min mamma om jag verkligen åt tillräckligt med grönsaker. :crazy:

Bra att det känns bättre idag ändå, men tungt med katten :(

Ja, även om den var försäkrad så är det tydligen inga försäkringar som täcker det (så har fått exet att boka in våra (nu hans) katter på tandkoll och sa att det är nog bra om det går en gång om året så det inte blir så här mega dyrt om det nu skulle komma).

Ingen som vet hur gammal katten är heller, den är over tio definitivt.

Senast ändrad:

Du får göra som min bror. Sälja det som är onödigt, hyra ut lägenheten i 2:a hand, arkivera sådant man vill ha kvar o resa iväg o studera "de 7 underverken".

Nu flyttade jag inte in i en hydda och började knarka, men när jag sa upp mig och flyttade ut på torpet undrade min mamma om jag verkligen åt tillräckligt med grönsaker. :crazy:

Hahaha!! I vintras när jag hängde runt i Karibien så träffade jag en snubbe som hette Bruno. Tänk en riktigt skönt rasta-kille. Vi hängde en del och han var mkt skeptisk till mitt leverne. Han fattade inte alls detta med att man jobbade och konsumerade. Är ju egentligen helt idiotiskt!
Han bodde på stranden, "odlade eget" och var nöjd om han hade öl och ett mål mat om dagen. Typ det enda han ägde var en fallfärdig båt som han brukade fiska med.
OCH han visste inte vad Marc Jacobs eller Chanel eller liknande var. Sa honom inte ett skit :rofl: Sjukt befriande!

Hahaha!! I vintras när jag hängde runt i Karibien så träffade jag en snubbe som hette Bruno. Tänk en riktigt skönt rasta-kille. Vi hängde en del och han var mkt skeptisk till mitt leverne. Han fattade inte alls detta med att man jobbade och konsumerade. Är ju egentligen helt idiotiskt!
Jaaa, det är ju det. Jag har nog aldrig mått så bra nu som när jag är ledig och lever på mitt kapital. Men mitt kapital kommer ju inte finnas kvar ifall jag lever av det hela tiden.

Jag slits mellan att vilja göra ordentlig karriär med allt det innebär och att leva på självhushåll här på mitt torp. Det är sjukt befriande att inte behöva tänka på en massa triviala saker som egentligen saknar mening i livet. Det är sjukt jobbigt. Ena sidan av mig vill sitta i EU-parlamentet, ha snygga kostymdräkter och försöka förändra världen. Den andra sidan vill bara äta ekologisk mat, odla min egen tobak, lalla runt i mitt växthus och skritta ut i skogen på min häst som har alldeles för lång man för vad som är socialt accepterat i mina kretsar.

Ligger i sängen med laptopen med ena katten bredvid mig och den andra snarkande i korgen utanför rummet. :love: Satt väckarklockan på sovmorgon då jag jobbar hemifrån imorgon, då ska förmodligen jag och mannen ut och luncha på torget och jag hämta min älskade jacka som äntligen blivit lagad.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
390
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 074
Senast: Mabuse
·
Fritid Min mamma fyller år så vi ska till Gotland i början på mars. Vad gör man där den tiden? Tips på bra boende? 2 äldre jag och min syster...
Svar
6
· Visningar
337
Senast: Seaside
·
Hemmet Blev lite inspirerad av min andra tråd här :rofl: Jag är verkligen ingen expert men tycker det är roligt när man går från start och...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 293
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar