Hallå där! Vad håller du på med? del ??

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick en slags ingivelse att skita i allt. Säga upp mig från jobbet, sälja allt jag äger, hyra ut lägenheten och bara dra nånstans långt bortifan. Typ bo i en hydda och röka braj hela dagarna.
Min mamma tror att denna ingivelse beror på att jag är utarbetad och behöver semester dock :cautious::rofl:
Vad hindrar dig '?

Har tagit ett bad. Lyssnar på ljudbok. Ska nog ta lite te och smörgås, sen försöka sova om ett par timmar max. Kl 10 blir jag upphämtad av mamma och lillasyster, vi ska ut på äventyr, Västerås eller Borlänge, dom visste inte vad dom var sugna på :p

Jag sitter och maratontittar på "Skam" tills jag nyss kom till en riktigt läskig bit - Jag pausade i ren förskräckelse och så nu sitter jag och försöker lugna ner mig innan jag kan gå o lägga mig!

Jag slits mellan att vilja göra ordentlig karriär med allt det innebär och att leva på självhushåll här på mitt torp. Det är sjukt befriande att inte behöva tänka på en massa triviala saker som egentligen saknar mening i livet. Det är sjukt jobbigt. Ena sidan av mig vill sitta i EU-parlamentet, ha snygga kostymdräkter och försöka förändra världen. Den andra sidan vill bara äta ekologisk mat, odla min egen tobak, lalla runt i mitt växthus och skritta ut i skogen på min häst som har alldeles för lång man för vad som är socialt accepterat i mina kretsar.

Jag har liknande funderingar! Fast mitt alternativ 2 är nog att leva så hedonistiskt som bara möjligt, ha så kul som möjligt och bara tänka kortsiktigt, eftersom en liten del av mig är övertygad att allt ändå bara går åt helvete nu. Vad gör en stor pensionspott om man ändå bara lever till 40 va?

Fast du kanske inte var lika domedagstänkande?

Jag har liknande funderingar! Fast mitt alternativ 2 är nog att leva så hedonistiskt som bara möjligt, ha så kul som möjligt och bara tänka kortsiktigt, eftersom en liten del av mig är övertygad att allt ändå bara går åt helvete nu. Vad gör en stor pensionspott om man ändå bara lever till 40 va?

Jag får ju knappt en pension även om jag gör karriär, så frågorna är många och tvivlet på karriären och det den kräver högt. Särskilt dagar som igår. Jag hade egentligen varit rätt glad i sommarstugan utan rinnande vatten med katterna typ :D

Nej, kära nån, jag kommer leva för evigt. Eller i alla fall tills jag är hundra år gammal. Minst!

Därför det är viktigt med en pensionssparandet och att man är så frisk man kan vara så länge som möjligt.

Frågan är hur jag kan kombinera en bra karriär medan jag lallar runt på torpet. Det är den nöten jag tänkte knäcka under 2017.

Samma här. Går inte att sova.
Att det ska vara så otroligt svårt ibland. Periodvis är det så jag vill lägga mig i ett hörn och självdö för jag är så trött men jag somnar inte iaf på kvällen/natten. Jag är ledig imorgon och behöver inte släppa ut hästarna heller så det är rätt gött.

Läst något om ekonomi i det där med det ogreppbara kulturarvet, men vartfan då.Varför ska test hoppa runt så när man vill titta i något annat hörn av den.
En fråga att lösa i morgon kanske.

Samma här. Går inte att sova.
Sällar mig till kan inte sova sällskapet.
Igår somnade jag nästan sittande i soffan,så jag gick o la mig vid 03, jag var ff vaken 07.50 och kunde konstatera att morgon trafiken var betydligt mindre än vanligt. Snacka om värdelöst vetande.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
387
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 074
Senast: Mabuse
·
Fritid Min mamma fyller år så vi ska till Gotland i början på mars. Vad gör man där den tiden? Tips på bra boende? 2 äldre jag och min syster...
Svar
6
· Visningar
335
Senast: Seaside
·
Hemmet Blev lite inspirerad av min andra tråd här :rofl: Jag är verkligen ingen expert men tycker det är roligt när man går från start och...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 293
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar