Hallå där! Vad håller du på med? del ??

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska ta mig upp och äta frukost innan det är dags att åka till jobbet. Måendet fortfarande i botten. Dock vet jag att det inte bör bli sämre av att komma till jobbet, så ska försöka jobba ändå.

Jag lyckades så klart inte somna om efter att jag blev väckt i morse. Tydligen ska jag aldrig få sova.

Nu väntar jag på att klockan ska gå då jag ska ta in hästarna till hovis om en stund. Båda har sparkat av sig skor.

Jag sitter i sängen med tvn på och äter frukost, A sover fortfarande bredvid mig :D vill helst inte väcka henne eftersom hon blir så sur då, men vi ska åka skridskor med kusinerna snart ju! :angel:

Varit vaken i två timmar. Har fortfarande inte kommit ur sängen.

Det blåser ute. Men jag ska nog inte gnälla, det är nog en bråkdel av vad ni fått söderut.

Håller med dig till viss del. Vet rätt många unga människor i glesbygd (främst) som verkar bli utbrända av att göra ingenting, men har gott om tid att typ shoppa på Ullared och ha en farm av diverse djur. Men jobba lite smått det funkar inte. Inte med något alls, helt otänkbart.
Samtidigt gnäller samma människor gärna på invandringen och att alla "tar deras jobb". Vilka jobb då? LOL på den liksom.

Tillägg: Typ samtliga av dessa anger på Facebook att de gått i citat "livets hårda skola". Hade inte rekommenderat denna studieform till någon utifrån utfallet ;)
Precis! :up:
Även om det inte finns jobb - man är sjukskriven eller sjukpensionär så finns det alltid en hel massa saker som skänker ljusglimtar, som att komma upp ur sängen för egen maskin, kunna klä sig själv, äta själv, fika med vänner, "gå på lokal" och skaffa en hobby eller flera mm.
Att gnälla och sticka offerkoftor är som att gunga gungstol, man har nåt att göra men det går inte framåt och till slut ruttnar vänner och bekanta samt alla i närheten som velat hjälpa till på att höra skiten när inget duger.
Det finns alltid nån som har det värre,,,,,,ja inte värre än mig förstås,,,,,,, :angel: ;) :cool:

Nog om detta, nu har vi en ny dag med nya ljusglimtar och möjligheter. :banana:

:banghead: Upptäckte igår, när jag lyssnade på musik i mobilen, att det är något glapp som gör att ljudet försvinner från den högra hörluren. Det är solklart att felet är i själva telefonen, inte hörlurarna. Sååå vad sjutton gör jag nu?! Det påverkar dessutom hur bra det hörs om jag pratar med hörlurarna inkopplade, vilket jag alltid har eftersom mina axlar gör ont annars. Blöh!

Önskar någon plågsam och åinsam åkomma till folk som klär ut sina djur för det är "sött" .. såg just en film på en papegoja som någon satt en tomtekostym på, som en tratt över hela fågeln. Den kunde mao inte röra vingarna öht :banghead:
Eller katter i kläder som de uppebarligen har svårt att röra sig i alt desperat försöker ta sig ur. Så människor som skrattar åt dem...
(Små saker som inte stör djuret stör jag mig inte på)

Önskar någon plågsam och åinsam åkomma till folk som klär ut sina djur för det är "sött" .. såg just en film på en papegoja som någon satt en tomtekostym på, som en tratt över hela fågeln. Den kunde mao inte röra vingarna öht :banghead:
Eller katter i kläder som de uppebarligen har svårt att röra sig i alt desperat försöker ta sig ur. Så människor som skrattar åt dem...
(Små saker som inte stör djuret stör jag mig inte på)

Visst är det gräslig! :devil: Kläder på djur är nåt av det tramsigaste jag kan komma att tänka på, så meningslöst. När det dessutom framställs som gulligt med uppskrämda djur och rusar runt...:mad:

Och nu när jag kom ut i tvättstugan så har den som tvättade innan satt igång en maskin preciiis innan mitt pass började, sedan låtit dörren stå öppen så att hen kommer in trots att det är min bokade tid :rage: Jag satte upp en arg lapp. Funderar nu på att stänga dörren så att hen inte kommer åt sin tvätt... :devil:

Funderar nu på att stänga dörren så att hen inte kommer åt sin tvätt... :devil:

Du är för snäll ;)
När jag bodde i stan och hade tvättstugetid som någon använde så tvångs-stannade jag maskinen, slet sen helt enkelt ut de blöta och skitiga kläderna, dumpade hela härligheten på golvet utanför tvättstugan och sen lade jag en lapp på högen :angel:

Har organiserat större delen av garderoben nu under fm och kan konstatera att nån generell brist på klädesplagg lider jag kanske inte av :D

För min del är det en tämligen angenäm åkomma som kallas semester. :grin:
Semester som i "semester" har jag aldrig haft, bara omväxlande jobb. När jag var löneanställd och firman stängde så jobbade jag vidare på nästa ställe bara. Fast jag har varit utomlands, ända till Røros i Norge. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
391
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 074
Senast: Mabuse
·
Fritid Min mamma fyller år så vi ska till Gotland i början på mars. Vad gör man där den tiden? Tips på bra boende? 2 äldre jag och min syster...
Svar
6
· Visningar
337
Senast: Seaside
·
Hemmet Blev lite inspirerad av min andra tråd här :rofl: Jag är verkligen ingen expert men tycker det är roligt när man går från start och...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 293
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?